O Σπίρτζης, οι μηχανικοί, ο Τσίπρας και τα καρτέλ

E-65

Η υπόθεση είναι παλιά.

Δυο κατασκευαστές -ένας στην πρώτη φάση και ένας αργότερα που κατέθεσε ως μάρτυρας- εμφανίσθηκαν στην επιτροπή ανταγωνισμού και υποστήριξαν με καταγγελίες ότι στη χώρα μας δεν υπήρχαν συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού για την παραγωγή των δημοσίων εργων και ότι οι συνάδελφοί τους -με τους ίδιους να συμμετέχουν έως ένα σημείο- μοιραζόντουσαν τα έργα.

Πριν από μερικές μέρες, οι «εγκαλούμενοι» πήγαν στον υπουργό, που επισκέφθηκε χθες ο πρωθυπουργός για να καταγγείλει μεταξύ άλλων δημόσια την διαπλοκή, και περιέγραψαν τα πράγματα λιγότερο δραματικά. «Ξέρεις», του είπαν, «μας φώναζε ο Α (στο σημείο αυτό είπαν το όνομα πασίγνωστου υπουργού δημοσίων έργων του ΠΑΣΟΚ, χώρο από τον οποίο προέρχεται ο Σπίρτζης) και μας έλεγε «Θέλουμε τα έργα να μείνουν σε ελληνικά χέρια, κανονίστε το». Ε, και εμείς το κανονίζαμε».

Τι ζητούσαν οι άνθρωποι; Να μην διαλύσει η επιτροπή ανταγωνισμού τις επιχειρήσεις τους σε μία υπόθεση, που οι προεκτάσεις της θα μπορούσαν να σημάνουν την απώλεια εκατομμυριών ευρώ από κοινοτικά κονδύλια για την παραγωγή έργων της επόμενης 5ετίας. Και είναι λόγος αυτός για να μην εφαρμοσθεί ο νόμος; Στην Ολλανδία -γίνονται και στην Εσπερία τέτοιες συνεννοήσεις- η κυβέρνηση και η Βουλή έλυσαν το πρόβλημα με μία νομοθετική ρύθμιση που τροποποίησε τον νόμο, επιβάλλοντας πρόστιμα στους παραβάτες.

Εδώ το θέμα συζητούνταν ήδη από διετίας χωρίς αποτέλεσμα, καθώς η τότε κυβέρνηση φοβόταν τον ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή τον Τσίπρα, δηλαδή τον Σπίρτζη. Τώρα η κυβέρνηση, που με μια ανάσα καταγγέλλει την διαπλοκή, τα καρτέλ και την αδιαφάνεια στην παραγωγή δημοσίων εργων, αναζητά μια λύση που δεν θα διαλύει τον κατασκευαστικό κλάδο της χώρας, ενώ ο αρμόδιος υπουργός δείχνει κατανόηση όπως οι συντηρητικοί προκάτοχοί του. Πώς το είπε ο Αλέξης Τσίπρας: «Ευτυχώς αυτή η κυβέρνηση έχει πολλούς μηχανικούς». Διότι, φυσικά, άλλο είναι να καταγγέλλεις και άλλο να κυβερνάς.

protagon