Ο Αγιαμονιώτης ένωσε τους Τρικαλινούς

Στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Τρικκαίων , την Τρίτη 20 Απριλίου 2021 , συζητήθηκε η εξ Αθηνών ένσταση για τους καθαρισμούς των δύο ποταμών Ληθαίου και Αγιαμονιώτη…

Οι εκπρόσωποι του Συλλόγου που έχει έδρα όπως είπαμε την πρωτεύουσα , έλαβαν πρώτοι τον λόγο αναπτύσσοντας την ενάντια στον καθαρισμό επιχειρηματολογία , ενώ είχε προηγηθεί την 1/4/2021 , εξώδικη απειλή εναντίον του δημάρχου της πόλης των Τρικάλων αξιώνοντας την διακοπή των εργασιών καθαρισμού γιατί αλλιώς θα τον έστελναν στον  Εισαγγελέα .

Παρακολούθησα την διαδικτυακή συνεδρίαση με την έγνοια ενός ανθρώπου που έχει θέσει στόχο ζωής να δει κάποτε τον Αγιαμονιώτη , από κοπρώνα -χωματερή που τον κατάντησαν εδώ και δεκαετίες πολλές αιτίες και όχι μόνο ασυνείδητοι πολίτες που έριχναν στο ποτάμι τα σκουπίδια τους , σε καθαρό και επισκέψιμο ποτάμι όπως είναι ο Ληθαίος στο κέντρο της πόλης .

Κάποιες σκέψεις για το πώς θέλω να δω το ποτάμι (στην όχθη του οποίο ζώ κοντά στις εφτά δεκαετίες) τις διατύπωσα και σε επιστολή προς τα τοπικά μέσα μαζικής ενημέρωσης με τον εύγλωττο τίτλο «Αγιαμονιώτης όπως λέμε Ληθαίος» . Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να παρέμβει επί του ποταμού η δημοτική αρχή Τρικάλων με έναν ανάλογο και αντίστοιχο τρόπο με εκείνον που επενέβη επί του Ληθαίου μια άλλη δημοτική αρχή παρελθόντων χρόνων η οποία δημιούργησε την εικόνα ενός ποταμού άξιο λόγου και θαυμασμού από ντόπιους και επισκέπτες .

Όσο εξελίσσονταν η συζήτηση , λαμβάνοντας τον λόγο ο ένας μετά τον άλλον , οι δημοτικοί σύμβουλοι όλων των παρατάξεων , διαπίστωνα με έκπληξη πως το καταγγελλόμενο ως «περιβαλλοντικό έγκλημα» όχι μόνο δεν εκστομίστηκε από κανέναν από τους εκπροσώπους της Τρικαλινής κοινωνίας στο δημοτικό συμβούλιο του Δήμου μας αλλά ούτε καν βρήκε ευήκοα ώτα .

Ακόμα και από εκείνους που αναφέρθηκαν σε κάποιες υπερβολές , κατά το κλείσιμο του θέματος , άπαντες δέχτηκαν την αναγκαιότητα του καθαρισμού με κορύφωση την «μομφή» προς τον δήμαρχο που άργησε και δεν έπραξε τον καθαρισμό νωρίτερα .

Σύσσωμη η αντιπολίτευση στο δημοτικό συμβούλιο ομονόησε στο αυτονόητο και με δεδομένο πως αυτό αποτελεί ζητούμενο για την λύση χρόνιων προβλημάτων της κοινωνίας μαςκαι όχι μόνο του κοπρώνα του Αγιαμονιώτη , έχει την δική του σημασία και αξία .

Κοντολογίς όλοι οι εκπρόσωποι της Τρικαλινής κοινωνίας που νομιμοποιήθηκαν με την ψήφο της και μιλάνε για λογαριασμό της στον θεσμό του πρώτου βαθμού τοπικής αυτοδιοίκησης τάχθηκαν αναφανδόν υπέρ του εκτελούμενου έργου : «καθαρισμός και διευθέτηση όχθεων Ληθαίου και Αγιαμονιώτη» ,όπως το σχεδίασε ο Δήμος Τρικκαίων .

Το «έγκλημα» έμεινε στο στόμα των άλλων , όχι των Τρικαλινών .

Ήταν μια εξαιρετική στιγμή της πρωτοβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης που έδειξε να στέκετε επάξια στο ρόλο του πιο κοντινού θεσμού στον πολίτη .

Για να γίνουν κατανοητά τα αποτελέσματα του εν λόγω και καταγγελλόμενου «εγκλήματος»  παραθέτω σήμερα τρεις φωτογραφίες από το ίδιο σημείο (φωτογραφικό σημάδι είναι η Ιτιά-Κλέουσα που βρίσκεται σε όλες τις φωτογραφίες , είτε δεξιά είτε αριστερά των φωτογραφιών , ανάλογα με την όχθη της λήψης) που δείχνουν πώς ήταν ο Αγιαμονιώτης πριν τον καθαρισμό και πως έγινε μετά τον καθαρισμό (ο οποίος , ας σημειωθεί , δεν ολοκληρώθηκε ακόμα) .

Φωτογραφία 1 : από καθαρισμένο σημείο του Αγιαμονιώτη (κοντά της κατοικίας μου) σε έναν από τους πολλούς μαιάνδρους του ποταμού που βρίσκεται έναντι της συνοικίας Αγία Μονή . Στο βάθος διακρίνεται το καμπαναριό και ο τρούλος της εκκλησίας «Ζωοδόχος Πηγή» της συνοικίας Σαραγίων .

Φωτογραφία 2 : το ίδιο σημείο (με την 1η φωτογραφία) από την απέναντι όχθη , πριν τον καθαρισμό (διακρίνεται η εκκλησία «Ζωοδόχος Πηγή» , πίσω από το δένδρο , αριστερά της φωτογραφίας) όπου επίσης φαίνεται η αυτοφυής βλάστηση της όχθης που εμπόδιζε (απαγόρευε) την προσέγγιση ανθρώπου στο ποτάμι .

Φωτογραφία 3 : το ίδιο σημείο μετά τον καθαρισμό όπου δημιουργήθηκε παρόχθιος δρόμος αφενός για να προσεγγίσουν τα μηχανήματα του καθαρισμού και αφετέρου να δημιουργηθεί περιπατητικός διάδρομος. Στο βάθος διακρίνονται εκτός από τα μηχανήματα του “καταγγελόμενου” έργου και τα παρόχθια σπίτια της συνοικίας Αγία Μονή .

Νίκος Γ. Παδιώτης

(Παρόχθιος κάτοικος Αγιαμονιώτη)