Μικέλης Χατζηγάκης: «4 προτάσεις για καλύτερη παιδεία»

Η παιδεία είναι ένα από τα βασικά κλειδιά για να δουλέψει ο κοινωνικός ανελκυστήρας στην Ελλάδα. Για να έχουν, δηλαδή, τα νέα παιδιά δυνατότητα να γίνουν καλύτεροι από τους γονείς τους. Και για να καταφέρουν να προοδεύσουν και να ανελιχθούν επαγγελματικά και κοινωνικά.  Σε αυτό το πλαίσιο, ο Μικέλης Χατζηγάκης θεωρώντας ως βασικό στοιχείο της πολιτικής του παρουσίας τον θετικό και τεκμηριωμένο πολιτικό λόγο παραθέτει τέσσερις προτάσεις κλειδιά για την ενίσχυση της παιδείας στην Ελλάδα.

  • Άμεση σύνδεση των δημοσίων πανεπιστημίων με τις επιχειρήσεις και την πραγματική αγορά: Βασικός στόχος των πανεπιστημίων είναι να δώσουν τα εφόδια στους φοιτητές για να βρουν δουλειά μετά την αποφοίτηση τους. Δυστυχώς, οι λαϊκιστές στην Ελλάδα μας μιλούσαν συχνά για την «εμπορευματοποίηση της γνώσης» με σκοπό να μπλοκάρουν σημαντικές μεταρρυθμίσεις την εκπαίδευση. Για να εκσυγχρονιστούν τα Ελληνικά πανεπιστήμια πρέπει να προχωρήσουν σε συμπράξεις με επιχειρήσεις για να δώσουν στους φοιτητές τις γνώσεις, δεξιότητες και τεχνογνωσία που χρειάζεται για βρουν θέσεις εργασίας και να είναι αποδοτικοί εργαζόμενοι. «Όταν βγαίνεις από το πανεπιστήμιο πρέπει να είσαι πανέτοιμος για την δουλειά γιατί ο ανταγωνισμός σήμερα είναι αδυσώπητος. Και σε μια παγκοσμιοποιημένη οικονομία αν δεν είναι οι Έλληνες έτοιμοι οι εταιρίες θα ψάξουν άλλου για εργαζόμενους», υποστηρίζει ο Μικέλης Χατζηγάκης.
  • Μεταρρύθμιση του ωρολόγιού προγράμματος: Σήμερα, το 100% του προγράμματος των μαθημάτων συντάσσεται εξ ολοκλήρου από το Υπουργείο Παιδείας. Προτείνεται η μεταρρύθμιση του ωρολόγιού προγράμματος. Το Υπουργείο Παιδείας να συντάσσει  το  80% του προγράμματος των μαθημάτων και αφήνει τους καθηγητές να εμπλουτίζουν το 20% του προγράμματος με βάση τις ανάγκες και τις κλίσεις των μαθητών και με βάση τις τοπικές προτεραιότητες της κάθε περιοχής. Για παράδειγμα, τα Τρίκαλα θα μπορούσαν να έχουν μάθημα για την γεωργία και την κτηνοτροφία που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιοχής μας.
  • Αύξηση επιλογής μαθημάτων με έμφαση στα μαθήματα που ενισχύουν την προσωπικότητα του παιδιού όχι μόνο τις γνώσεις του. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι η εισαγωγή του μαθήματος της Θετικής Ψυχολογίας που ενισχύει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των παιδιών (π.χ. αυτοπεποίθηση) και τους βοηθάει να προσαρμοστούν αποτελεσματικότερα σε ένα κόσμο που αλλάζει και να μάθουν ταχύτερα από τα λάθη τους.
  • Προσέλκυση εκπαιδευτικού τουρισμού: Η Ελλάδα μπορεί να προσελκύσει εκπαιδευτικό τουρισμό με σεμινάρια, μεταπτυχιακά και θερινά «σχολεία» στα πανεπιστήμια. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το αντικείμενο των κλασσικών σπουδών όπου η χώρα μας θα μπορούσε να αποτελέσει σημαντικό πόλο έλξης ξένων φοιτητών. Εάν οι Άγγλοι και οι Αμερικάνοι διδάσκουν την Αρχαία Ελληνική σκέψη και φιλοσοφία προσελκύοντας φοιτητές από όλο τον κόσμο τότε φανταστείτε τι μπορεί να κάνει η Ελλάδα.