Σκοπός του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με θέμα: “Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές” ήταν η εμβάθυνση του διαλόγου που αφορά στη συνεργασία του σχολικού συστήματος με τις οικογένειες μαθητών/τριών και τις αντίστοιχες δομές στην κοινότητα. Πρόκειται για μια συνεργασία πολυφωνική που σε μεγάλο βαθμό λειτουργεί ικανοποιητικά για την προσωπική και ακαδημαϊκή ανάπτυξη των παιδιών και των νέων. Ορισμένες φορές, ωστόσο, συνοδεύεται από παρερμηνείες και παρανοήσεις ως προς το περιεχόμενο και τις σχεσιακές πρακτικές των συμμετεχόντων μελών. Το συνέδριο συνέβαλλε στην πιθανή αμφισβήτηση κυρίαρχων αναποτελεσματικών παραδοχών για το πλαίσιο και το περιεχόμενο της συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας, αναγνωρίζοντας τον κεντρικό ρόλο και την ευθύνη του σχολείου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της συνεργασίας και αναδεικνύοντας την κομβική θέση του παιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το συνέδριο με θέμα: “Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία, Προκλήσεις, Δυσκολίες και Προοπτικές” αφορούσε, ουσιαστικά, μια πρόσκληση της σχολικής κοινότητας ως ενεργητικού και υπεύθυνου θεσμικού φορέα δράσης για την παρουσίαση ερευνητικών ευρημάτων, επαρκών στρατηγικών και βιωματικών εργαστηρίων που πραγματεύονται καίρια και σύγχρονα ζητήματα συνεργασιών.
Στόχοι του Συνεδρίου
- Καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεργασιών: Να δημιουργήσει ένα φόρουμ για εντατική συζήτηση σχετικά με τον ρόλο και τη σημασία της αλληλεπίδρασης μεταξύ σχολείου, οικογένειας και κοινότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Κατανόηση του ρόλου της κοινότητας: Εμβάθυνση στο πώς η ευρύτερη κοινότητα μπορεί να δρα ως σύμμαχος στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ενδυνάμωση των παιδιών.
- Παρουσίαση καλών εθνικών και διεθνών πρακτικώνσε θέματα συνεργασίας σχολείου, οικογένειας και κοινότητας.
- Ανάπτυξη και εφαρμογή μοντέλων συνεργασίας: Ενδυνάμωση συνεργατικών πρακτικών μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και τοπικών φορέων της κοινότητας.
- Βιωματική αλληλεπίδραση: Βιωματικά εργαστήρια που επιτρέπουν την ανταλλαγή εμπειριών, μεθόδων, συναισθηματικών και γνωστικών μοτίβων αλληλεπίδρασης .
- Υποστήριξη του παιδιού: έμφαση σε μια ολιστική προσέγγιση του σχολικού συστήματος, με τα παιδιά και τους νέους ως ενεργητικούς φορείς δράσης και στήριξης.
- Επιμόρφωση και ενημέρωση: Στήριξη εκπαιδευτικών, γονέων και εμπλεκόμενων φορέων για την απόκτηση ενεργητικών δεξιοτήτων προαγωγής της συνεργασίας.
- Προσαρμογή πολιτικών: Προτάσεις για την προσαρμογή των εκπαιδευτικών πολιτικών ώστε να προάγουν τη διαμόρφωση ενός ευνοϊκού κλίματος στο σχολικό πλαίσιο για τη συμμετοχή των γονέων στη σχολική ζωή των παιδιών τους με λειτουργικούς τρόπους.
Συμμετείχαν από το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων η Διευθύντρια Μαριάννα Αποστόλου και ο Υποδιευθυντής Σαμορέλης Σεραφείμ με την εισήγηση:
«Η ενδοσχολική βία και ο ρόλος του εκπαιδευτικού»
Πολλά συγχαρητήρια στους διοργανωτές για την άρτια οργάνωση. Ευχαριστούμε την Επιτροπή για την επιλογή της εργασίας μας και τη δυνατότητα που μας δόθηκε να συμμετέχουμε δια ζώσης.
Ευχόμαστε Καλή Συνέχεια στο δημιουργικό έργο τους.
Οι εισηγητές