Καμπάνια για την ηλεκτροκίνηση

treno_stathmos

 

 

 

 

Μια νέα προσπάθεια κάνει ο ΣΦΣΤ με στόχο να αφυπνίσει τους τοπικούς παράγοντες,  ώστε επιτέλους αποφασιστικά να διεκδικήσουν ένα έργο απόλυτα αναγκαίο για την περιοχή μας.

Δυστυχώς και παρά τις από τεσσάρων ετών προσπάθειες του συλλόγου μας,  δεν κατέστη δυνατό να ενταχθεί το έργο στην τρέχουσα  4η προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ 2007-2013. Με πρόσφατη απάντηση που έδωσε ο κ. Χατζηδάκης στο κοινοβούλιο δηλώνει ότι το έργο  μπορεί άνετα να ενταχθεί ως μελετητικά ώριμο στην αμέσως επόμενη 5η προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.

Ο ΣΦΣΤ τύπωσε και μοιράζει στον κόσμο που ταξιδεύει με το τρένο ένα δίπτυχο έντυπο στο οποίο εξηγείται αναλυτικά η αναγκαιότητα της άμεσης προώθησης του έργου, αν πραγματικά θέλουμε η δυτική Θεσσαλία να εξακολουθήσει να έχει σιδηρόδρομο και στο μέλλον.

Αναλυτικά  στο έντυπο αναφέρονται τα εξής:

ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΑΜΕ ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

ΣΤΗ  ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ  ΓΡΑΜΜΗ

ΠΑΛΑΙΟΦΑΡΣΑΛΟΣ – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ.

Το δίκτυο σήμερα.

Σήμερα υπάρχει  στον κεντρικό άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης  διπλή σιδηροδρομική γραμμή με κατεστραμμένη την ηλεκτροκίνηση από την Αθήνα μέχρι την Τιθορέα, μονή γραμμή χωρίς ηλεκτροκίνηση από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό και διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση από τον Δομοκό μέχρι την Θεσσαλονίκη.

Τα τρένα κινούνται με μηχανή ντίζελ από την Αθήνα μέχρι τον Δομοκό, όπου αλλάζουν την μηχανή με ηλεκτροκίνητη και συνεχίζουν για την  Θεσσαλονίκη. Το αντίθετο γίνεται στην αντίστροφη διαδρομή.

Στο κοντινό μέλλον.

Θα ηλεκτροκινηθεί η υπάρχουσα γραμμή Λάρισα – Βόλος.

Σε περίπου 2 χρόνια θα ολοκληρωθούν τα έργα στον κεντρικό άξονα και θα υπάρχει παντού διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση.

Ειδικά στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός κατασκευάζεται διπλή σιδηροδρομική γραμμή με νέα χάραξη και θα μειωθεί ο χρόνος της διαδρομής κατά μία ώρα.

Δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις για διασταυρώσεις τρένων και οι ανταποκρίσεις  στον Παλαιοφάρσαλο δεν θα είναι πια κουραστικές.

Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης.

Τα ηλεκτροκίνητα τρένα είναι ταχύτερα,  πιο οικολογικά και συγχρόνως πολύ πιο οικονομικά στην κατανάλωση ενέργειας και στην  συντήρησή τους.

Σήμερα η πόλη της Λάρισας  έχει στην ηλεκτροκίνητη γραμμή κάθε μέρα 20 δρομολόγια για την Θεσσαλονίκη (από τα οποία τα 12 είναι προαστιακά). Αν σήμερα είχαμε και εμείς στη δυτική Θεσσαλία ηλεκτροκίνηση,  θα μπορούσαν τα μισά προαστιακά της Λάρισας να συνεχίζουν μέχρι και την Καλαμπάκα, δίνοντας ταυτόχρονα τη δυνατότητα τακτικής συγκοινωνίας και με τον Βόλο.

Σήμερα η Δυτική Θεσσαλία έχει μόνο δύο δρομολόγια (ένα  απευθείας και ένα με ανταπόκριση)  για την Αθήνα, και άλλο ένα απευθείας για την Θεσσαλονίκη.

Αν δεν κατασκευαστεί άμεσα η ηλεκτροκίνηση στην Δυτική Θεσσαλία,  μοιραία θα καταργηθούν τα απευθείας δρομολόγια.

Ταυτόχρονα θα υπάρξει  μεγάλος κίνδυνος, να εγκαταλειφθεί πλήρως η γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, αφού δεν θα συμφέρει  στον ΟΣΕ να λειτουργεί ντίζελ αμαξοστάσιο και να συντηρεί ντίζελ τρένα, αποκλειστικά και μόνο, για μία τόσο μικρή γραμμή.

Μόνο αν κατασκευαστεί η ηλεκτροκίνηση θα είναι εφικτό να διατηρηθούν τα απευθείας δρομολόγια.

Επίσης με την ηλεκτροκίνηση θα είναι δυνατή, λόγω του χαμηλού κόστους λειτουργίας,   και η πυκνή δρομολόγηση ελαφρών τρένων για την τοπική συγκοινωνία και τις όποιες ανταποκρίσεις στον Παλαιοφάρσαλο.

 

 

.