Η παιδαγωγική ομάδα Erasmus+ του 1ου Δ.Σ. Τρικάλων «Δωρόθεος Σχολάριος» στην Βαρκελώνη

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος Erasmus+ KA101 με τίτλο “Creativity and teaching”“Δημιουργικότητα και Διδασκαλία” οι εκπαιδευτικοί του 1ου Δ.Σ. Τρικάλων κα Ευθυμία Μπίλλιου, ΠΕ 70 Δασκάλα, ο κος Νικόλαος Σπανός, ΠΕ 70 Δάσκαλος & η κα Ελένη Διαμάντη, Εκπαιδευτικός ΠΕ 86 Πληροφορικής, παρακολούθησαν το τρίτο και τελευταίο εκπαιδευτικό σεμινάριο του Erasmus+. Το εκπαιδευτικό σεμινάριο με τίτλο Maker Spaces in Education: Getting Started «Δημιουργικοί χώροι στην Εκπαίδευση: Πως να ξεκινήσεις» έλαβε χώρα στη Βαρκελώνη της Ισπανίας, από 21 έως 25 Νοεμβρίου και διοργανώθηκε από τον οργανισμό Teacher AcademyEuropass’.

Το απόλυτο Maker Space ξεκινά με την περιέργεια για την ανακάλυψη. Είναι η ιδέα ενός project(έργου) που οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί μαζί με τους μαθητές τους ορίζουν αρχικά και αυτό που στην ουσία δίνει νόημα σε ένα Maker Space. Πολλά σχολεία δημιουργούν Maker Spaces σε αίθουσες, βιβλιοθήκες, εργαστήρια STEΑM(science, technology, engineering, arts, & maths). Τα Maker Spaces ενθαρρύνουν την καινοτομία μέσω του πρακτικού πειραματισμού και της συνεργασίας. Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να είναι δημιουργικοί, να μάθουν κάτι νέο, είτε πρόκειται για έναν εναλλακτικό τρόπο προσέγγισης της μάθησης είτε για τη χρήση νέων εργαλείων και πόρων για την επίτευξη μιας λύσης.

Η έμπνευση είναι η αρχή. Μαθητές & Εκπαιδευτικοί μπορούν να έχουν αμέτρητες ιδέες για δημιουργίες και project. Καινοτόμα και διασκεδαστικά Μaker projects σχετίζονται με τη σχεδίαση και την επίλυση προβλημάτων μέσα από ποικιλία δραστηριοτήτων και πλάνα μαθημάτων. Κατά την υλοποίηση καλλιεργούν στους μαθητές τη νοοτροπία της ευκαιρίας να κάνουν λάθη και να δοκιμάζουν ξανά. Μαθαίνουν πώς να μετατρέπουν την αποτυχία σε μαθησιακή εμπειρία και να μην αποθαρρύνονται ή απογοητεύονται όταν κάτι δεν πηγαίνει όπως είχε προγραμματιστεί. Οικοδομούν έτσι αυτοπεποίθηση με προσήλωση στην επίτευξη του αρχικού τους στόχου.

Έμπνευση λοιπόν, από τη Βαρκελώνη! To λίκνο της αρχιτεκτονικής ιδιοφυΐας Antonio Gaudi. Τα έργα του προσδίδουν στη Βαρκελώνη, την πόλη στην οποία έζησε και μεγαλούργησε, ξεχωριστό χαρακτήρα. Η Sagrada Familia είναι το «λογότυπο» της Βαρκελώνης, ένα πολύ γνωστό σύμβολο της πόλης. Οι μεγαλοπρεπείς πύργοι του κάνουν μια πραγματικά αξέχαστη εντύπωση, το ίδιο το κτίριο είναι γεμάτο μυστήρια και κωδικοποιημένα μηνύματα του Γκαουντί. Άλλα διάσημα έργα του Γκαουντί που είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είναι το Μέγαρο Γκουέλ, το Πάρκο Γκουέλ, το Κάζα Μπατλό, το Κάζα Μιλά, το Κάζα Βισένς, κλπ… Ο Καταλανός αρχιτέκτονας όχι μόνο έχει συνδέσει το όνομά τους με την πόλη αλλά έχει καταφέρει να τη διαμορφώσει ώστε να γίνεται σημείο αναφοράς μέσα από τα έργα του. Η UNESCO έχει εντάξει πολλά από τα έργα του, έργα που αγάπησε ο χρόνος, στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Και από την ιδιοφυΐα Gaudi στην ιδιοφυΐα Picasso. Το Μουσείο του Πικάσο στη Βαρκελώνη και η γκαλερί που περιλαμβάνει, διαθέτουν τη μεγαλύτερη συλλογή παγκοσμίως με έργα τέχνης του πιο διάσημου ζωγράφου, πολύπλευρου, παραγωγικού, επιδραστικού καλλιτέχνη του 20ού αιώνα με σημαντική συνεισφορά στη διαμόρφωση και εξέλιξη της μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης. Η ποιότητα της δουλειάς του και η ευρηματικότητα στην τέχνη του δικαιολογούν το γεγονός πως το όνομά του αποτελεί σημείο αναφοράς στην ιστορία της τέχνης.

Ένα ταξίδι επιμόρφωσης γεμάτο έμπνευση… ολοκληρώθηκε και μαζί με αυτό και ο κύκλος επιμορφωτικών σεμιναρίων του προγράμματος  Erasmus+ του Σχολείου μας. Μετά και τη διάχυση που ακολουθεί των αποκομισθέντων εμπειριών και γνώσεων των συμμετεχόντων σε αυτά, ως πολλαπλασιαστές, στους υπόλοιπους συναδέλφους, πετυχαίνουμε την εξέλιξη στο έργο μας και ερχόμαστε όλοι μαζί πιο κοντά στην Εκπαίδευση του αύριο. Επόμενος στόχος, νέα προγράμματα Erasmus+ για το Σχολείο μας!

Η παιδαγωγική ομάδα Erasmus+ του 1ου Δ.Σ. Τρικάλων «Δωρόθεος Σχολάριος»