Η Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων επιστρέφει

cinefilo

Αύριο Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ξεκινά στα Τρίκαλα η πενθήμερη διοργάνωση για τη διερεύνηση του κινηματογράφου μέσα από τη ματιά του φύλου ή και αντιστρόφως: τη ματιά του κινηματογράφου σε θέματα φύλου.
Πρόκειται για πέντε ταινίες που σε ισάριθμες ημέρες, θα προσπαθήσουν να αναδείξουν την οπτική της γυναίκας σε θέματα που ταράζουν, δυσκολεύουν, αποδιοργανώνουν την καθημερινή σκέψη. Ή, ματιές ανδρών σε θέματα που ταλανίζουν, απασχολούν και αποδιοργανώνουν τη γυναικεία καθημερινότητα, ανατρέποντας βίαια συνήθως, τις διαμορφωμένες σχέσεις

Το συγκεκριμένο αφιέρωμα θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 23 – 27 Οκτωβρίου στον μύλο Ματσόπουλου. Συνδιοργανώνεται από τη «Συνειρμός» αμκε, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας Δήμου Τρικκαίων και την Κινηματογραφική Λέσχη Τρικάλων, με τη συνεργασία του Δημοτικού Κινηματογράφου.

Θα μετάσχει Ελληνίδα σκηνοθέτιδα, η κ. Μαρία Ντούζα, η οποία θα παρέμβει σε συζήτηση που θα ακολουθήσει την προβολή της ταινίας της.

Οι ταινίες προβάλλονται στις 9.30 μ.μ. και η είσοδος είναι δωρεάν. Θα προβληθούν:

Πέμπτη 23/10
«Μέσα από τα μάτια σου», (TE DOY MIS OJOS)
Κοινωνική | 2003 | Έγχρ. | 107′ | Ισπανία
Σκηνοθεσία: Ιθιάρ Μπολέιν, με τους: Λάλα Μαρούλ, Λουίς Τοσάρ, Καντέλα Πένια
Επτά βραβεία Γκόγια
Η Πιλάρ,ένα ακόμα θύμα ενδοοικογενειακής βίας, φεύγει μέσα στη νύχτα απ’ το σπίτι μαζί με το παιδί της και αναζητά καταφύγιο στην αδερφή της. Προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της και μέσα από τη νέα της δουλειά αρχίζει να αποκτά νέες σχέσεις. Ο σύζυγός της Αντόνιο, την ξαναβρίσκει και προσπαθεί να τη μεταπείσει με τις υποσχέσεις του ότι θα αλλάξει, ζητώντας μάλιστα βοήθεια ψυχολόγου.

Παρασκευή 24/10
«Σεράγεβο σ’ αγαπώ», (Grbavica)
Κοινωνική | 2006 | Έγχρ. | 90′ | Βοσνία
Σκηνοθεσία: Γιασμίλα Σμπάνιτς, με τους: Μιριάνα Καράνοβιτς, Λούνα Μίχοβις, Λέον Λούτσεφ
Χρυσή Άρκτος Φεστιβάλ Βερολίνου 2006
Κατά τη διάρκεια του πολέμου της Βοσνίας, από τον Μάρτιο του 1992, έως το Δεκέμβριο του 1995, υπολογίζεται ότι βιάστηκαν και βασανίστηκαν 60.000 γυναίκες.

Σάββατο 25/10
«Το δέντρο και η κούνια»
Παρουσία της σκηνοθέτιδας Μαρίας Ντούζα

Δραματική | 2013 | Έγχρ. | 108′ |Ελλάδα
σκηνοθεσία: Μαρία Ντούζα, με τους: Μυρτώ Αλικάκη, Ηλία Λογοθέτη, Μιριάνα Καράνοβιτς
Βραβευμένη σε πολλά διεθνή φεστιβάλ, ως καλύτερη μεγάλου μήκους ταινία, για το σενάριο , την σκηνοθεσία, τους ηθοποιούς, τη φωτογραφία, τη μουσική.
Η Ελένη, εργάζεται ως καθηγήτρια καρδιολογίας στο Λονδίνο, όπου έχει εγκατασταθεί μόνιμα με το παιδί και το σύζυγό της ο οποίος της ανακοινώνει μια
απροσδόκητη εξέλιξη στην δουλειά του, που θα επηρεάσει την κατά τα άλλα ήρεμη οικογενειακή ζωή τους.
Εκείνη δέχεται την επίμονη πρόσκληση του πατέρα της Κυριάκου, να τον επισκεφθεί στο χωριό, παίρνοντας μαζί και την κόρη της, ενώ ταυτόχρονα ο σύζυγος ξεκινά μια νέα αρχή μακριά τους. Ερχόμενη στην Ελλάδα καλείται να αντιμετωπίσει τις απροσδόκητες και άβολες για εκείνη επιλογές του πατέρα της.

Κυριακή 26/10
«Χουάρες. Η πόλη των νεκρών γυναικών»,
Ντοκιμαντέρ 2005/ Έγχρ./ Διάρκεια: 60 λ.
Σενάριο, σκηνοθεσία, παρουσίαση: Γιώργος Αυγερόπουλος
Μια παραγωγή της SMALL PLANET Για την ΝΕΤ © 2004 – 2005
Από τον Εξάντα, Ντοκιμαντέρ στον κόσμο, 2005:

«To 1994, ξεκίνησε στην πόλη Χουάρες του Μεξικού μια μυστηριώδης σειρά δολοφονιών. Μέχρι σήμερα, περίπου 500 νεαρές και όμορφες γυναίκες έχουν βρεθεί άγρια δολοφονημένες, βιασμένες, στραγγαλισμένες, κατακρεουργημένες, πεταμένες στην έρημο…»

Δευτέρα 27/10
«Persepolis»
Animation | 2007 | Ασπρόμ. | 95′
Σενάριο-σκηνοθεσία: Μαρζάν Σατραπί, Βενσάν Παρονό
Μεταφορά του ομώνυμου best-seller κόμικ.
Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής Φεστιβάλ Καννών, Βραβεία Σεζάρ καλύτερης ταινίας, καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου και καλύτερης πρώτης ταινίας
Στην Τεχεράνη της δεκαετίας του 1970, η μικρή Marjane μεγαλώνει στο τέλος της δυναστείας του Σάχη, παρατηρώντας με τα μεγάλα μάτια της και την αθωότητα του μικρού παιδιού τα κακώς κείμενα της κοινωνίας της. Μέσα από τα μέλη της οικογένειάς της, που επιθυμούν την κοινωνικοπολιτική αλλαγή, βιώνει την Ισλαμική Επανάσταση του Χομεϊνί και την ανατροπή του παλιού καθεστώτος. Αρνείται να συμβιβαστεί με τη νέα τάξη πραγμάτων και στην αρχή της εφηβείας της φυγαδεύεται στην Αυστρία για ασφάλεια από τους ίδιους τους γονείς της. Εκεί, γνωρίζει από πρώτο χέρι τα καλά και τα κακά της ευρωπαϊκής κουλτούρας, μορφώνεται, κινδυνεύει να πεθάνει στο δρόμο και επιστρέφει στο σπίτι της μετά από λίγα χρόνια, πιο συνειδητοποιημένη αλλά και με βαριά κατάθλιψη, αντιμετωπίζοντας εκ νέου τη στυγνή πραγματικότητα της ισλαμικής Τεχεράνης, μέχρι την επόμενη μετανάστευσή της στο Παρίσι.

.