Η Διεθνής Ημέρα των Μαθηματικών εορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου (3/14 με τον αμερικανικό τρόπο γραφή «π» (π = 3,14159…) στο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης και ο εορτασμός την ημέρα αυτή θεσπίστηκε μετά από απόφαση της 40ης Γενικής Διάσκεψης της UNESCO το 2019.
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας των Μαθηματικών, εκπαιδευτικοί σε όλο τον κόσμο διοργανώνουν δράσεις σχετικές με τα μαθηματικά.
Με αφορμή τον εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας των Μαθηματικών, την Παρασκευή 14/3/2025 βρήκαμε την ευκαιρία να τονίσουμε στους μαθητές μας τη σημασία της σταθεράς «π», αναφερθήκαμε σε ιστορικά στοιχεία σχετικά με τη σταθερά αυτή καθώς και στη γοητεία που ασκούσε σε όσους προσπαθούσαν να τη μελετήσουν και να την προσεγγίσουν από το 2000 π.Χ. έως σήμερα.
Μαθητές/τριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων τίμησαν την ημέρα αυτή δημιουργώντας καλαίσθητα σχέδια και κάποια πήραν μέρος σε δραστηριότητες που αφορούσαν την προσέγγιση των (άπειρων) ψηφίων του «π» μέσω κατάλληλων πειραμάτων, βασισμένων στην πιθανοτική προσέγγιση, πιο γνωστή ως μέθοδος Monte Carlo.
Για να αυξήσουμε την ακρίβεια των υπολογισμών μας πραγματοποιήσαμε, μέσω κατάλληλων λογισμικών και εικονικές προσομοιώσεις των πειραμάτων αυτών.
Οι μικρές αυτές αποδράσεις από την καθημερινή ρουτίνα είναι πολλαπλά ωφέλιμες για τα παιδιά, διότι ανακαλούν και εμπλουτίζουν προ υπάρχουσες γνώσεις τους, ενώ παράλληλα εξασκούνται να προσεγγίζουν διάφορες έννοιες με ποικίλους τρόπους μάθησης (διερευνητικά, συνεργατικά, εποπτικά, διαδραστικά, κ.λπ.).
Συγχαρητήρια στους μαθηματικούς του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων κ. Σ. Σαμορέλη, κ. Χρ. Κογιάννη και κ. Θ. Κόνιαρη
|
|
Η Διευθύντρια
Μαριάννα Αποστόλου