Ο Νομός Τρικάλων «πρωταθλητής» στα «στοιχειωμένα» έργα. Όπου και αν ρίξεις την ματιά σου στα Τρίκαλα η εικόνα εγκατάλειψης σε πληγώνει. Βλέπεις έργα ανολοκλήρωτα για δεκαετίες ολόκληρες «κουφάρια» και καθιστούν τα Τρίκαλα «πρωταθλητή» στα «στοιχειωμένα» έργα . Έργα που θα είχαν συμβάλει σημαντικά στην οικονομική και περιβαλλοντική ανάπτυξη, την ποιότητα ζωής και την καθημερινότητα του πολίτη. Ένα από αυτά είναι και το υδροηλεκτρικό φράγμα της Μεσοχώρας. Έργο αμιγώς υδροηλεκτρικό και αντιπλημμυρικό, που έχει απεμπλακεί πλήρως και σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ το 2014 από το πακέτο έργων του Αχελώου, έχει επάρκεια περιβαλλοντικών και πολεοδομικών μελετών, τόσο για την μετεγκατάσταση του οικήσιμου (ΣΧΟΟΑΠ),, τις απαλλοτριώσεις των κατακλυσμένων εκτάσεων και με την εκπόνηση των μελετών από τον δήμο θα υπάρξουν σαφείς προβλέψεις για την αναπτυξιακή προοπτική της Μεσοχώρας.
Ο κ Φάμελος κατά την επίσκεψη του τον Φεβρουάριο του 2017 στα Τρίκαλα δεσμεύτηκε ότι όλα τα έσοδα από τις απαλλοτριώσεις δημόσιων και δημοτικών εκτάσεων θα προορίζονται για έργα στη Μεσοχώρα και για την βελτίωση του παραλίμνιου περιβάλλοντος και ότι το έργο θα ολοκληρωθεί έως στις αρχές του 2019. Θέλω όμως να υπενθυμίσω με συνοπτικό τρόπο ότι α οφέλη από το Φράγμα Μεσοχώρας,πέραν της παράγωγης ηλεκτρικής ενεργείας είναι πολλά, τα έσοδα δε σε ετήσια βάση φτάνουν τα 25 εκατομμύρια ευρώ. Το Υ.Η. συμβάλλει στον στόχο της χώρας για απεξάρτηση από την πετρελαϊκή ενεργείακαι την κατατάσσει βασικό συντελεστή εναλλακτικών πηγών ηλεκτρικής ενεργείας. Επίσης το έργο θα συμβάλει σημαντικά στην αντιπλημμυρική θωράκιση και προστασία της περιοχής μας. Η πρόσφατη αντιπαράθεση του κ Παπαδοπούλου με τον κ Αγοραστό για το Φράγμα, μοιάζει να οδηγεί το έργο από «εκτροπή σε παρεκτροπή», δεν μας φώτισαν περισσότερο και ούτε υπήρξαν σαφείς δεσμεύσεις.
Ενώ το φράγμα, η σήραγγα και το εργοστάσιο, στην Γλίστρα είναι έτοιμα από το 2001, έχουν κοστίσει συνολικά 500 εκατομμύρια ευρώ σε σημερινές τιμές και δεν έχει λειτουργήσει ούτε μία ημέρα, ενώ κάθε χρόνο μας κοστίζει 35 εκατομμύρια ευρώ. Και τα ερωτήματαζητούν την απάντηση τους. Γιατί το έργο παραμένει ανεκμετάλλευτο από το 2001; Ποιοι αντιδρούν στη λειτουργία του; Ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν από τη μη λειτουργία του φράγματος; Τι χρειάζεται να γίνει για να λειτουργήσει άμεσα; .Είναι ερωτήματα που ζητούν απάντηση και υπεκφυγές από τον κ Βουλευτή και τον κ Περιφερειάρχη.
Γιώργος Σπαθής
Πρώην Δήμαρχος Τρικάλων