Γ. Μανώλης – μηχανοδηγός: Το βράδυ του δυστυχήματος δεν λειτουργούσε τίποτα σε επίπεδο ασφάλειας συστημάτων

«Για να πάψουμε να θρηνούμε νεκρούς, τραυματίες, πολίτες, επιβάτες, εργαζόμενους, θα πρέπει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να εκσυγχρονιστεί», τόνισε στο Πρώτο Πρόγραμμα ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Γιώργος Μανώλης

«Οσον αφορά τη δομική κατάρρευση του σιδηροδρόμου, είναι κάτι το οποίο μας δικαιώνει, γιατί είναι αυτό που καταγγέλλαμε εμείς ως μηχανοδηγοί και πριν από το δυστύχημα. Και βεβαίως συνεχίσαμε να το λέμε και μετά, κόντρα σε κάποιες απόψεις που διατυπώνονταν τότε βιαστικά και που ήθελαν να ρίξουν την ευθύνη αποκλειστικά στον ανθρώπινο παράγοντα. Οσον αφορά λοιπόν τα ζητήματα ασφάλειας, το είπε και ο πρόεδρος του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ότι αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717 τα παιδιά δεν θα είχαν σκοτωθεί».

Τα παραπάνω επισήμανε αναφορικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για την τραγωδία των Τεμπών ο μηχανοδηγός, αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης, Γιώργος Μανώλης, βρισκόμενος στα Τρίκαλα, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα.

γ-μανώλης-μηχανοδηγός-το-βράδυ-του-δ-563490940
 

«Από εκεί και πέρα, για τις πιθανές επιμέρους ευθύνες των ανθρώπων, καλό είναι να διερευνηθεί, προς αποφυγήν στο μέλλον παρόμοιων συμβάντων. Ομως πρέπει να σας πω εδώ ότι, όσον αφορά τις συνομιλίες μεταξύ μηχανοδηγού και σταθμάρχη, θα πρέπει να σας πω ότι χθες έγινε δεκτή η προσφυγή της οικογένειας του μηχανοδηγού της 62 σε σχέση με το πόρισμα για τις συνομιλίες, καθώς δεν υπήρχε δικός τους νομικός σύμβουλος και η προσφυγή αυτή έγινε δεκτή. Οπότε ας αφήσουμε έναν αστερίσκο και γι’ αυτό το κομμάτι και να το ξαναδούμε αργότερα στο μέλλον», συνέχισε ο κ. Μανώλης.

Ερωτηθείς αν θα μπορούσε να υπάρχει το άγνωστο καύσιμο για το οποίο κάνει λόγο το πόρισμα μεταξύ δεύτερης μηχανής και τρίτου βαγονιού, ο κ. Μανώλης επισήμανε τα εξής «Ολη αυτή η συζήτηση, κατά την άποψή μας, έχει ανοίξει για έναν και μόνο λόγο. Γιατί μετά τη σύγκρουση, όσα ακολούθησαν τις επόμενες μέρες οδήγησαν στο να μην μπορεί ακόμη και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ και οποιοσδήποτε ασχολείται αυτή τη στιγμή να έχει ολοκληρωμένα στοιχεία μπροστά του για να βγάλει μετά βεβαιότητας κάποια πορίσματα. Αν δεν είχαν γίνει οι ενέργειες που έγιναν εκείνες τις ημέρες ή οι παραλείψεις, σήμερα σίγουρα οι ειδικοί θα είχαν με μεγαλύτερη ασφάλεια γνώση για το αν και τι υπήρχε εκεί πέρα και τι υλικό ήταν αυτό. Τώρα, μου λέτε, 2,5 τόνοι να χωρέσουν μέσα σε ένα θάλαμο μηχανοδήγησης, προσωπικά το θεωρώ δύσκολο, αλλά τώρα τι να σας πω, το θεωρώ πάρα πολύ δύσκολο. Από κει και πέρα, είναι και άλλα θέματα σε αυτή τη θεωρία τα οποία δεν τα βλέπω πολύ εφικτά. Το θέμα είναι όμως ότι δεν παύει να υπάρχει μια έκρηξη, η οποία σύμφωνα με τους ειδικούς μέχρι στιγμής λέει ότι δεν μπορεί να έχει προκληθεί από τα έλαια σιλικόνης σε σχέση με ένα αρχικό πόρισμα. Είναι κάτι που ενδιαφέρει πάρα πολύ εμάς τους μηχανοδηγούς αυτό, μας έχει απασχολήσει όλο το διάστημα από την πρώτη στιγμή που ακούστηκε. Και θα επαναλάβω πάλι ότι θλίβομαι, είναι θλιβερό που οι Αρχές δεν έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε πλήρη έρευνα με τα διαθέσιμα στοιχεία τέλος πάντων».

γ-μανώλης-μηχανοδηγός-το-βράδυ-του-δ-563491153

«Πήγαμε χθες να καταθέσουμε στεφάνια, όχι μόνο για τους συναδέλφους, αλλά για όλα τα θύματα της τραγωδίας. Χάθηκαν εκεί πέντε μηχανοδηγοί, τέσσερις συνοδοί και δύο εργαζόμενοι στο κυλικείο, έντεκα συνολικά εργαζόμενοι. Εμείς, όπως καταλαβαίνετε που περνάμε κάθε μέρα με το τρένο, όπως και όλοι οι συνάδελφοι, ούτε μπορούμε, αλλά βεβαίως δεν θέλουμε κιόλας, να ξεχάσουμε γιατί δεν θέλουμε να υπάρξουν ξανά θύματα. Ο κλάδος των μηχανοδηγών έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος όλα αυτά τα χρόνια. Πέντε χάθηκαν σε μία νύχτα, αλλά είχαμε και περιστατικό στο Αδενδρο το 2017, που χάσαμε συνάδελφο και νωρίτερα, με λίγα λόγια αυτό που λέμε και αυτό που λέγαμε και πριν τα Τέμπη και μετά τα Τέμπη είναι ότι για να πάψουμε να θρηνούμε νεκρούς, τραυματίες, πολίτες, επιβάτες, εργαζόμενους, θα πρέπει ο ελληνικός σιδηρόδρομος να εκσυγχρονιστεί. Θα πρέπει να αποκτήσει σύγχρονα συστήματα ασφάλειας όταν το βράδυ της Τρίτης της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, με κάθε επισημότητα πια, γνωρίζουν όλοι ότι δεν λειτουργούσε πραγματικά τίποτα σε επίπεδο ασφάλειας συστημάτων και ούτω καθεξής, ήμασταν στο μάνιουαλ, ήμασταν στο μηδέν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μανώλης.

kathimerini.gr