Tο Εσπερινό Γυμνάσιο- Λυκείο Τρικάλων στη Γαλλία στα πλαίσια προγράμματος Erasmus+

Συμμετοχή του Εσπερινού Γυμνασίου & Λυκειακών Τάξεων Τρικάλων στην 3η διακρατική συνάντηση

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς το σχολείο μας συμμετείχε στην 3η διακρατική συνάντηση  στη Lens της Γαλλίας,  στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus + KA2 με τίτλο “Phoenix”. Το πρόγραμμα “Phoenix” είναι μία διακρατική σύμπραξη έξι ευρωπαϊκών σχολείων που κύριο θέμα διαπραγμάτευσης έχει την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου (σχολική διαρροή). Στη συνάντηση συμμετείχαν εκτός του σχολείου μας, εκπαιδευτικοί και μαθητές  από την Ιταλία, Αγγλία, Γερμανία, Ισπανία και τη Γαλλία. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από δύο εκπαιδευτικούς και τρείς μαθητές των Λυκειακών  Τάξεων.

Το σχολείο που μας φιλοξένησε ήταν το “Cite Scolaire August Behal”. Πρόκειται για ένα πολυδύναμο σχολείο που στις εγκαταστάσεις του φιλοξενεί, Γυμνάσιο, Γενικό Λύκειο και Επαγγελματικό-Τεχνικό Λύκειο με 1200 περίπου μαθητές και 150 καθηγητές.

Στη μετακίνηση μας αυτή συνεχίστηκε η προσπάθεια να υλοποιηθούν οι σκοποί και οι ιδιαίτεροι στόχοι του προγράμματος. Οι μαθητές μας παρουσίασαν τις εργασίες που είχαν προετοιμάσει και συμμετείχαν συνεργαζόμενοι με τους υπόλοιπους ευρωπαίους συμμαθητές τους στα workshops που είχαν προγραμματίσει οι διοργανωτές. Ειδικότερα, παρουσίασαν τις πολιτιστικές- καλλιτεχνικές δραστηριότητες που διοργάνωσε ή συμμετείχε το σχολείο μας τα τελευταία χρόνια, συνέχισαν την υλοποίηση του πολύγλωσσου οδηγού πόλης (city guide) μεταφράζοντας στα Ελληνικά τον οδηγό της Lens και του King`s Lynn, συμμετείχαν στο dream job workshop παρουσιάζοντας τις δουλειές των ονείρων τους,  εμπλούτισαν τις γνώσεις τους γύρω από την Ευρώπη και την Ευρωπαϊκή Ένωση λαμβάνοντας μέρος στο διαδραστικό-διαδικτυακό παιχνίδι που ετοίμασαν οι διοργανωτές με τη χρήση των εφαρμογών plicker και kahoot, μίλησαν και αντάλλαξαν απόψεις με τους ευρωπαίους συμμαθητές τους για το θεσμό της σχολικής  βιβλιοθήκης. Οι Γάλλοι διοργανωτές μάς παρουσίασαν την προσπάθεια που κάνει το σχολείο τους να γίνει πιο ελκυστικό  στους μαθητές με σκοπό την αποφυγή της σχολικής διαρροής μέσα από καλλιτεχνικές δραστηριότητες και ειδικότερα μέσα από την hip-hop μουσική και τον χορό, καθώς και το graffiti. Έτσι διοργάνωσαν ιδιαίτερα workshops και οι μαθητές μας συμμετείχαν σε αυτά με τη παρουσίαση του δικού μας hip-hop τραγουδιού, με τη συμμετοχή τους στο μάθημα χορού και τη δημιουργία ενός graffiti με θέμα την αποφυγή της σχολικής διαρροής, όπου κάθε συμμετέχουσα χώρα έβαλε τη δική της σφραγίδα στο πολυπολιτισμικό αυτό καλλιτεχνικό δημιούργημα.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί, εκτός των καθιερωμένων συναντήσεων όπου ανταλλάξαμε απόψεις και λάβαμε αποφάσεις για την περαιτέρω πορεία του προγράμματος, είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε συζήτηση «στρογγυλής τράπεζας» και να ανταλλάξουμε απόψεις, γνώσεις και εμπειρίες σχετικά με την σχολική διαρροή, καθώς και τις προσπάθειες που οι φορείς κάθε χώρας κάνουν προς αποφυγή της. Επίσης παρακολουθήσαμε την παρουσίαση μιας πιλοτικής προσπάθειας μαθητείας και εργασιακής απασχόλησης μαθητών με σκοπό την επάνοδό τους στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για μια προσπάθεια που αφορά είτε μαθητές  που έχουν διακόψει τις σπουδές τους και αποσκοπεί στην επάνοδό τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, είτε μαθητές που είναι στα πρόθυρα  διακοπής της φοίτησής τους.

Στα πλαίσια του πολιτιστικού κομματιού της μετακίνησης, επισκεφτήκαμε το όρυγμα του Wellington στο Arras, όπου κατά τη διάρκεια του 1ου παγκοσμίου πολέμου οι συμμαχικές δυνάμεις παρέμειναν για μέρες κρυμμένες 20 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της γης πριν την τελική τους επίθεση, την πόλη της Lille όπου επισκεφτήκαμε το μουσείο καλών τεχνών, και τέλος το μουσείο Louvre-Lens στη Lens.

Γυρίσαμε πίσω γεμάτοι χαμόγελα, νέες γνώσεις και εμπειρίες, απόλυτα ικανοποιημένοι από την επίτευξη των στόχων του προγράμματος, αλλά πολύ περισσότερο από την παρουσία του σχολείου μας που απέδειξε ακόμη μια φορά ότι είναι επάξια μέλος της πολυπολιτισμικής Ευρωπαϊκής σχολικής κοινότητας.

Η Συντονιστική ομάδα του προγράμματος