Έρχονται και στην Ελλάδα οι «έξυπνες» θυρίδες για την παράδοση παραγγελιών

Σε έναν συνδυασμό ενός «κλασικού» μέσου παράδοσης όπως είναι οι θυρίδες με την ταυτόχρονη αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στρέφονται οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των ταχυμεταφορών και του ηλεκτρονικού εμπορίου προκειμένου να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα ζητήματα που προκύπτουν με τις παραδόσεις παραγγελιών.

Οι αποκαλούμενες «έξυπνες» θυρίδες (ή smart lockers όπως είναι η αγγλική ονομασία τους) αποτελούν την τελευταία τάση που κάνει σταδιακά την εμφάνιση της και στην ελληνική αγορά.

Ουσιαστικά, πρόκειται για θυρίδες που τοποθετούνται σε εύκολα προσβάσιμα σημεία και στα οποία μία εταιρεία courier τοποθετεί εκεί την παραγγελία που έχει κάνει ένας καταναλωτής με τον τελευταίο να έχει τη δυνατότητα παραλαβής την ώρα που επιθυμεί, χρησιμοποιώντας έναν κωδικό που του αποστέλλεται και με τον οποίο ανοίγει τη θυρίδα.

Σημειωτέον πως πρόκειται για ένα μοντέλο που ήδη αξιοποιούν ορισμένες εκ των κορυφαίων παγκοσμίως πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου όπως είναι η Amazon και η Alibaba.

Στο μοντέλο αυτό επενδύει αυτή την περίοδο η Skroutz, η οποία έχει δημιουργήσει 20 τέτοια σημεία, τα οποία αποκαλεί Skroutz Points.

Τα πρώτα «Skroutz Points», τα οποία λειτουργούν σε επιλεγμένα σημεία στην Αττική, παρέχουν τη δυνατότητα στους καταναλωτές, που αγοράζουν online μέσα από το marketplace της εταιρείας να παραλαμβάνουν οι ίδιοι τις αγορές τους εντός 3 ημερών από τη στιγμή που το δέμα θα φτάσει στο locker, με ευέλικτές ώρες παραλαβής.

Ο καταναλωτής, αγοράζοντας το προϊόν, επιλέγει παράδοση σε ένα από τα 20 Skroutz Points, λαμβάνει ενημέρωση και τον προσωπικό κωδικό PIN μέσω SMS και παραλαμβάνει την παραγγελία του. Σημειωτέον πως στο πλάνο της Skroutz είναι η δημιουργία μέσα στους επόμενους μήνες συνολικά 100 τέτοιων σημείων.

Αντίστοιχες υπηρεσίες προσφέρει στα ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετεί και η BestPrice.gr σε συνεργασία με την BoxNow.

Η τελευταία, η οποία στην ιστοσελίδα της αναφέρει πως διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο από αυτόματα μηχανήματα παραλαβής δεμάτων, όπως ονομάζει τα smart lockers, είναι θυγατρική του EMMA Capital Group, το οποίο, ως γνωστόν, έχει επενδύσει και στον ΟΠΑΠ.

Από την πλευρά των εταιρειών ταχυμεταφορών, η ACS σκοπεύει στις αρχές της επόμενης χρονιάς να ξεκινήσει με την πιλοτική εγκατάσταση smart lockers σε 5 επιλεγμένα σημεία στην Αθήνα.

Η ACS συνεργάζεται για το συγκεκριμένο έργο με την Mobile Technology και το πλάνο προβλέπει την δημιουργία συνολικά 205 σταθμών αυτού του είδους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Τα ντουλάπια θα βρίσκονται σε εξωτερικά σημεία, σε καταστήματα της εταιρείας αλλά και συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, και θα δίνουν και τη δυνατότητα πληρωμής με πιστωτική κάρτα. Σημειωτέον πως η ACS είχε κάνει μία ακόμη προσπάθεια στην Αττική το 2016 αλλά τα ζητήματα που υπήρξαν έθεσαν το project σε αναστολή.

Επίσης, smart lockers ετοιμάζεται να δημιουργήσουν και τα ΕΛΤΑ στο πλαίσιο του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας. Το τεράστιο δίκτυο σημείων που διαθέτουν τα ΕΛΤΑ αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα βασικά ατού της εταιρείας στο συγκεκριμένο θέμα.

Στα ντουλάπια αυτόματης παραλαβής (smart lockers), που θα εγκατασταθούν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ, ο πελάτης θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει το δέμα του 24 ώρες το 24ώρο από τα ντουλάπια τα οποία θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρώτα ντουλάπια πρόκειται να εγκατασταθούν δοκιμαστικά σε επιλεγμένα καταστήματα μέσα στους επόμενους μήνες.

cnn.gr