Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 16ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 16ου Συνεδρίου της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας: «Άτομα, Θεσμοί, Κοινωνία: ο Κόσμος της Ψυχολογίας». H Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1990 κι έχει ως έδρα της τη Θεσσαλονίκη. Σκοποί της ΕΛΨΕ, σύμφωνα με το καταστατικό της (Άρθρο 3), είναι η προαγωγή της έρευνας και της διδασκαλίας της ψυχολογίας.Η διατήρηση και ανάπτυξη της επιστημονικής επικοινωνίας μεταξύ των ψυχολόγων που διδάσκουν και καλλιεργούν ερευνητικά την ψυχολογία στα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά ιδρύματα της χώρας και η υποστήριξη της επιστημονικής τους προόδου.Η διάδοση της επιστημονικής γνώσης και εμπειρίας στο ευρύ κοινό και η προαγωγή της ψυχικής υγείας του λαού γενικότερα. Στο συνέδριο παρουσιάστηκαν οι παρακάτω  προφορικές εργασίες

  1. «Η ανάγκη ενίσχυσης των κοινωνικών –συναισθηματικών δεξιοτήτων στο σχολικό περιβάλλον. Ο ρόλος των Καινοτόμων Προγραμμάτων»

Αποστόλου Μαριάννα, Καθηγήτρια Γαλλικών, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ

Περίληψη

Πριν από μερικές δεκαετίες οι έννοιες συμπεριληπτική και διαπολιτισμική εκπαίδευση ήταν άγνωστες στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Οι έννοιες αυτές θεωρούνται ταυτόσημες από κάποιους ερευνητές και από κάποιους άλλους θεωρούνται διαφορετικές. Στην Ευρώπη, τα τελευταία χρόνια τόσο η έννοια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης όσο και η έννοια της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κατέχουν περίοπτη θέση κάτι που δεν συμβαίνει στη χώρα μας. Δειλά – δειλά  σήμερα γίνονται ορισμένες προσπάθειες για ισότιμη συνεκπαίδευση. Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις εκπαιδευτικές προσπάθειες που γίνονται για ισότιμη συνεκπαίδευση. Θα περιγράψουμε ότι αφορά τη δημιουργία των Τμημάτων Ένταξης και της Παράλληλης Στήριξης-συμπερίληψης και στη συνέχεια θα αναφερθούμε στα προαιρετικά καινοτόμα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Αγωγής Σταδιοδρομίας, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning, Comenius και Erasmus+. Η βιβλιογραφική ανασκόπηση κατέδειξε ότι η συμπερίληψη-ισότιμη συνεκπαίδευση άρχισε άτυπα πριν 25 χρόνια με τα καινοτόμα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Αγωγής Σταδιοδρομίας, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning, Comenius και Erasmus+. Εν κατακλείδι ή προαιρετική συμμετοχή των μαθητών στα καινοτόμα προγράμματα: Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Αγωγής Σταδιοδρομίας, Πολιτιστικών Θεμάτων, eTwinning, Comenius και Erasmus+  δύναται να βοηθήσει τους μαθητές/ριες να ενισχύσουν τις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες, να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας, αποδοχής της διαφορετικότητας, να μάθουν να συνυπάρχουν ειρηνικά με μαθητές/ριες διαφορετικούς/ές, διότι  «μόνο ότι δέχεσαι με τη ψυχή σου, αυτό μόνο μαθαίνεις και αυτό ενσωματώνεις στη ζωή σου και το χαρακτήρα σου» μας λέει ο Dewey.

Λέξεις κλειδιά: Εκπαίδευση, κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες, Καινοτόμα Προγράμματα

 

  1. «Η σημασία της επικοινωνίας στο περιβάλλον των τουριστικών επιχειρήσεων»

Αποστόλου Μαριάννα, Καθηγήτρια Γαλλικών, μεταπτυχιακή φοιτήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ

Εισαγωγή

Στο περιβάλλον της νέας οικονομίας, όπως αναφέρει ο καθηγητής PhilipKotler, (2008), οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσφέρουν υπηρεσίες που να ξεπερνούν τις προσδοκίες του πελάτη, ώστε να επιτυγχάνουν μαζί τους τη δημιουργία και τη διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων. Ο ανθρώπινος παράγοντας αποτελεί το κλειδί για την αποτελεσματικότητα, την αποδοτικότητα και την πρωτοπορία τόσο των ιδιωτικών, όσο και των δημόσιων οργανισμών. Οι Reichheld&Sasser (1990) θεωρούν, ότι η διατήρηση μονιμότητας των πελατών προσκομίζει τεράστια οφέλη στις επιχειρήσεις, καθώς η μονιμότητα των πελατών αποτελεί τον κυριότερο παράγοντα κερδοφορίας από το μερίδιο της αγοράς. Στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις η επικοινωνία παίζει μεγάλο ρόλο στη διατήρηση μονιμότητας των πελατών καθώς βοηθά σε ποιοτικότερη παροχή υπηρεσιών και παραγόμενων τουριστικών προϊόντων. Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση έδειξε ότι οι ικανότητες των ανθρώπων στην επικοινωνία, στη λήψη αποφάσεων, στη διαχείριση των συγκρούσεων, αλλά και στην παροχή ποιότητας και εξυπηρέτησης, αποτελούν κυρίαρχη ανάγκη σήμερα και παίζουν ουσιαστικό ρόλο στην επιβίωση κάθε οργανισμού ιδιωτικού ή δημόσιου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η σημασία της επικοινωνίας είναι καθολικά αποδεκτή καθώς η αποτελεσματικότητα, η παρακίνηση του προσωπικού, η παραγωγικότητα, οι ομαλές εργασιακές σχέσεις το καλό κλίμα στο εργασιακό περιβάλλον είναι έννοιες στενά συνδεδεμένες με την έννοια και το περιεχόμενο της επικοινωνίας.  Εν κατακλείδι, κάθε υπάλληλος, που εργάζεται σε μια επιχείρηση αποτελεί κρίκο της ενίσχυσης της επικοινωνίας καθώς έτσι συνεχώς εξασφαλίζει ευελιξία και άνεση στην εργασία του.

Λέξεις κλειδιά: επικοινωνία, τουριστικές επιχειρήσεις, τουριστικό προϊόν.