Επερώτηση της Περιφερειακής Συμβούλου Θεσσαλίας Μαρίας Μπίλλη

Προς  τον κ. Περιφερειάρχη Θεσσαλίας

Προς τις Κυρίες και Κυρίους Περιφερειακούς Συμβούλους Θεσσαλίας
Όπως ανακοινώθηκε  με την έναρξη της  νέας Σχολικής Χρονιάς 2020-2021 με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Θεσσαλίας κ.Γ. Δοδοντσάκη αναστέλλεται η λειτουργία  19 Δημοτικών Σχολείων και 44 Νηπιαγωγείων  στις ΠΕ Καρδίτσας ,Λάρισας , Μαγνησίας και Τρικάλων εξαιτίας της έλλειψης μαθητών.
Συγκεκριμένα κλείνουν στην ΠΕ Καρδίτσας τα Νηπιαγωγεία : 27ο  και 40ο Καρδίτσας,Μεσενικόλα,Λουτροπηγής,Ανθοχωρίου,Καππαδοκικού,Μακρυχωρίου ,Βατσουνιάς,και τα Δημοτικά Λουτροπηγής Ανθοχωρίου, Μεσενικόλα ,Πετρωτού καθώς και το Ειδικό Σχολείο Παλαμά.
Στην ΠΕ Λάρισας τα Νηπιαγωγεία Αγιοκάμπου,Δολίχης,Δρυμού, Ελευθερίου,Κεφαλόβρυσου,Μελίας, Μεσοχωρίου ,Πουρναρίου , Πραιτωρίου,Σαρανταπόρου.
Στην ΠΕ Μαγνησίας τα Νηπιαγωγεία Φερών Βόλου -Χλόης , 4ο Αρτέμιδος -Αγίου Λαυρεντίου,3ο Αρτέμιδος -Αγίου Βλασίου,Πλατάνου ,Κεραμιδίου,Μικροθηβών και Αϊδινίου και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Βόλου και τα Δημοτικά Σχολεία Δρυμώνα και Πλατάνου καθώς και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Φερών -Βελεστίνου.
Στην ΠΕ Τρικάλων τα Νηπιαγωγεία : 1ο και 26ο Τρικάλων, Αρδανίου,Αύρας ,Γενεσίου, Γεωργανάδων,Διάβας ,Ελευθεροχωρίου,Ζηλευτής ,Κλοκοτού, Κοτρωνίου,Ξυλοπαροίκου, Σαρακίνας ,Σερβωτών,Σκεπαρίου, 1ο Φαρκαδόνας ,Φιλύρας ,Φωτάδας και τα Δημοτικά Σχολεία Αγναντιάς, Γάβρου,Γλυκομηλιάς,Ελαφιού, Καλογήρων, Κάτω-Παλαιοκαρυάς,Κοτρωνίου, Μουρσιάς,Πατουλιάς,Ροπωτού και Σκεπαρίου.
Η είδηση ανησυχητική και θλιβερή …
Τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία στην επερώτηση που καταθέτω δεν αναφέρονται ως αριθμοί αλλά ως σχολικές ενότητες άρρηκτα συνδεδεμένες  με τον τόπο τους ,τον τόπο μας ,την Θεσσαλία.
Η ερήμωση της υπαίθρου ,των γεμάτων ζωή χωριών μας από μικρούς μαθητές , έπρεπε να ανησυχήσει τους εκάστοτε κυβερνώντες ιδιαίτερα από το 2010 έως τις μέρες μας σε συνάρτηση πάντοτε με το Δημογραφικό πρόβλημα και τον κίνδυνο που  διατρέχει η χώρα μας.
Όπως σε όλη την Ελλάδα , στις τοπικές κοινότητες και στις μικρές αγροτικές κοινωνίες της Θεσσαλίας η υπογεννητικότητα αποτελεί ίσως το κυριότερο πρόβλημα.Οι κοινωνίες αυτές μαραζώνουν και ερημώνουν .Σε λίγο δεν θα υπάρχουν.
Ανεργία και υπέρογκη φορολόγηση οι βασικές αιτίες ,απότοκο της άφρονος πολιτικής των Μνημονίων , εσωτερική μετανάστευση στα μεγάλα αστικά κέντρα και αποδημία των νέων μορφωμένων Ελλήνων  στο εξωτερικό το αποτέλεσμα  όλων αυτών των μέτρων κατά των Ελλήνων της υπαίθρου…
Και στο όχι πολύ μεγάλο βάθος οι λαθρομετανάστες  για να επιτευχθεί το ” μπόλιασμα” στο οποίο αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός κ.Κυριάκος Μητσοτάκης στη Βουλή των Ελλήνων (Οκτώβριος 2019).
Και ερωτώ την Περιφέρεια Θεσσαλίας:
Σε όλες τις προαναφερθείσες κοινότητες ο μικρός αριθμός των μαθητών  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που παραμένει σε αυτές , που και πως πρόκειται να καλύψει τις βασικές ανάγκες εκπαίδευσης ;
Θα υπάρχουν λεωφορεία για την μεταφορά των  μαθητών ,τα έξοδα των οποίων θα καλύπτονται από την Περιφέρεια ή οποιονδήποτε  άλλο Φορέα;
Προβλέπεται κάποια σχετική απόφαση ;
Υπάρχει κάποια ειδική μέριμνα  ή το κόστος μεταφοράς θα καλύπτεται εξ’ ολοκλήρου από τους γονείς των προβληματικών αυτών τόπων  που ήδη πλήττονται ;
Γιατί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ανέστειλε την απόφαση αυτήν ,του κλεισίματος δηλαδή των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων  στα μικρά χωριά και στις πληγείσες από την ανεργία περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της Θεσσαλίας , μεσούσης της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης της πανδημίας COVID 19 αφού σε όλες τις άλλες περιπτώσεις κόπτεται για την υγεία και την ασφαλή μετάβαση και παραμονή των μικρών μαθητών στις σχολικές μονάδες ;
Δεν υπάρχει επιπλέον επιβάρυνση στις  νέες σχολικές μονάδες όπου καλούνται να φοιτήσουν οι μικροί αυτοί μαθητές και ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς χωρητικότητας  και συντήρησης χώρων ,καθαριότητας και μέτρων ασφαλείας για όλους ,εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους ;
Ήδη πολλά σχολεία σε όλη την Επικράτεια θα λειτουργήσουν με ελλείψεις σε προσωπικό όπως καταγγέλλει η Διδασκαλική Ομοσπονδία.
Και τι θα γίνει με την προσχολική αγωγή, τα παιδιά που έμειναν εκτός ;
Καλείται πάλι ο γονέας να αναζητήσει την ιδιωτική εκπαίδευση ενώ η Πολιτεία θα έπρεπε να είχε ήδη μεριμνήσει…
Την ψυχολογία των πολύ νεαρών μαθητών των Νηπιαγωγείων και των μικρών τάξεων του Δημοτικού την έλαβε ο κ.Περιφερειακός Διευθυντής Θεσσαλίας υπ ‘όψιν του εάν αναλογιστεί κανείς και την μορφολογία -γεωγραφία της Περιφέρειας Θεσσαλίας με τα πολλά απομακρυσμένα ορεινά χωριά και την δύσκολη ,καθημερινή πραγματικότητα ειδικότερα κατά τους χειμερινούς μήνες;
Ως εκπαιδευτικός ζητώ επίσης  να  εστιάσουμε στην ψυχοσύνθεση των μικρών Ελλήνων  και στις ανάγκες των οικογενειών τους που είναι πολλές και χρειάζεται και αυτές να στηριχθούν.
Να μην κλείσουν τα σχολεία λόγω έλλειψης μαθητών  με κανένα τρόπο .Να σκεφθούμε και τον ένα  πολίτη μόνο , τις ανάγκες του.
Να προσληφθούν περισσότεροι δάσκαλοι ,περισσότεροι καθηγητές Σωματικής Αγωγής ,περισσότεροι καθηγητές Μουσικής και  Εικαστικών.
Περισσότεροι εργαζόμενοι στον τομέα της καθαριότητας.
Είναι επίσης ντροπή για την πολιτισμένη κατά τα άλλα κοινωνία μας να κλείνουν Ειδικά Σχολεία ,τρία στην Θεσσαλία.
Δεν υπάρχει δηλαδή καμία πρόβλεψη για τα ιδιαίτερα αυτά παιδιά και τις άξιες οικογένειές τους που υποφέρουν σιωπηλά  ; Πρέπει οι Περιφέρειες και το Υπουργείο , επειδή οι αριθμοί δεν το επιτρέπουν ,να δείξουν το σκληρό τους πρόσωπο, την αναλγησία του Κράτους , τον Καιάδα ;
Έχουμε χρήματα μόνο για δομές λαθρομεταναστών ,για την σίτισή τους ,την στέγασή τους ,την ιατροφαρμακευτική τους περίθαλψη, για τα επιδόματά τους σύμφωνα με τον μεγάλο αριθμό παιδιών που έχουν όλοι τους και κλείνουμε τα σχολεία για τα λιγοστά  Ελληνόπουλα που είχαν την ατυχία να γεννηθούν στα απομακρυσμένα χωριά της Ελληνικής Υπαίθρου ,στη γη των πατέρων μας;
 Αυτό επιθυμούμε  ως Περιφέρεια Θεσσαλίας ; την ευημερία των αριθμών έναντι της  ευημερίας των Ελλήνων πολιτών ;
Η μόρφωση ειδικότερα της νέας γενιάς των Ελλήνων δεν έπρεπε να αποτελεί την καλύτερη επένδυσή μας ; Τον πρωταρχικό μας στόχο ;
Η φετινή σχολική χρονιά ξεκίνησε με την ιδιαιτερότητα της πανδημίας ,με την πραγματικότητα της επιβολής της μάσκας ,φαινόμενα πρωτόγνωρα και ξένα προς το περιβάλλον του Σχολείου ,στοιχεία αλλότρια με την πραγματική του έννοιά  που είναι η Παιδεία.
Ως Περιφερειακή Σύμβουλος , ως εκπαιδευτικός και μητέρα , ως Ελληνίδα, , ως στέλεχος του Πολιτικού Κινήματος “ΕΛΛΗΝΕΣ για την Πατρίδα” καλώ την Ελληνική Πολιτεία ,την Περιφέρεια Θεσσαλίας να δώσει τις απαντήσεις.
Μαρία Μπίλλη
Περιφερειακή Σύμβουλος Θεσσαλίας