Ένα «μαγικό» μικρό αυτοκόλλητο που υπόσχεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των φρούτων

Όλοι μας θέλουμε να τρώμε όσο το δυνατόν φρεσκότερα φρούτα και λαχανικά. Αλλά μερικές φορές η φρεσκάδα δεν μπορεί να διατηρηθεί για πολύ γιατί έτσι είναι οι κανόνες της φύσης αλλά και λόγω της μακράς αλυσίδας εφοδιασμού των προϊόντων αυτών. Κάποιοι είχαν μια «φρέσκια» ιδέα και υποστηρίζουν ότι υπάρχει λύση.

Μια Μαλαισιανή εταιρεία έχει λανσάρει τη νέα ιδέα της τοποθέτησης ενός αυτοκόλλητου επικαλυμμένου με λίγο αλάτι και κηρήθρα, το οποίο διατηρεί φρέσκα τα φρούτα. Κατά τη μεταφορά των προϊόντων μέχρι τα σούπερ μάρκετ εκτιμάται ότι το 52% των νωπών φρούτων και λαχανικών καταλήγουν στα σκουπίδια προτού καν φτάσουν στον καταναλωτή (στοιχεία από τις ΗΠΑ). Σύμφωνα με το Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων των ΗΠΑ, το μέσο αμερικανικό νοικοκυριό χάνει $1.800 ετησίως σε απόβλητα τροφίμων. Με το πρόβλημα της σπατάλης των τροφίμων στο μυαλό του, ο Zhafri Zainudin θέλησε να αλλάξει τη γεωργική βιομηχανία εισάγοντας το StixFresh, ένα αυτοκόλλητο που επιμηκύνει τη φρεσκάδα και τη διάρκεια ζωής ορισμένων τύπων φρούτων. Τα αυτοκόλλητα επικαλύπτονται με ένα μείγμα χλωριούχου νατρίου και κηρήθρας το οποίο επιβραδύνει τη διαδικασία ωρίμανσης των φρούτων, απομακρύνοντας το αιθυλένιο. Πέρα από τη χρονοβόρα διαδικασία μεταφοράς των αγαθών με τα πλοία, το να διασφαλιστεί ότι η παραγωγή θα φτάσει στους καταναλωτές στην καλύτερη δυνατή κατάσταση είναι ένας αληθινός αγώνας. Για τους λιανοπωλητές, αυτές οι απώλειες ισοδυναμούν με χαμηλότερα περιθώρια κέρδους, τα οποία με τη σειρά τους επηρεάζουν αρνητικά την ταμειακή τους ροή. Τα φρεσκοκομμένα προϊόντα χρειάζονται πολύ χρόνο για να φτάσουν στους εμπόρους και στα ράφια λιανικής. Φυσικά, οι αεροπορικές μεταφορές είναι ταχύτερες, αλλά το υψηλότερο κόστος έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερες τιμές των φρούτων και συνεπώς μείωση της ζήτησης.

Η StixFresh ξεκίνησε με δύο ιδρυτές τον Zhafri Zainudin ως Διευθύνοντα Σύμβουλο και τον Buquari Othman ως επικεφαλής επιχειρήσεων και εμπορίας και στην πορεία, εντάχθηκαν στην ομάδα άλλα τρία άτομα. Ο Zhafri πέρασε σχεδόν 3 χρόνια για να τελειοποιήσει το αυτοκόλλητο από την άποψη της αποτελεσματικότητας και της διαδικασίας παραγωγής. Το StixFresh ιδρύθηκε επίσημα το 2017. «Έχουμε συνεργαστεί με το τοπικό πανεπιστήμιο UPM, ερευνητικά ιδρύματα και οργανισμούς όπως το Mardi και το SIRIM και πρόσφατα με το πανεπιστήμιο του Bogor και το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας», πρόσθεσε ο Zhafri. Στην αρχή, το StixFresh είχε ως στόχο μόνο να παρατείνει τη διάρκεια ζωής στα μάνγκο. Αργότερα ανακάλυψαν ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε άλλους τύπους φρούτων που έχουν σχεδόν το ίδιο μέγεθος και άλλες ομοιότητες όπως η υφή της φλούδας και οι πιθανές ασθένειες από διάφορους μύκητες. Το StixFresh είναι αποτελεσματικό πλέον με μάνγκο, αβοκάντο, παπάγια, dragon fruits, star fruits, μήλα και αχλάδια.

Σύμφωνα με την ομάδα, τα αυτοκόλλητα είναι τόσο ασφαλή ώστε μπορείτε ακόμη και τα φάτε χωρίς κάποιο πρόβλημα. Διευκρίνισαν επίσης ότι είναι μόνο μίας χρήσης γιατί μόλις ξεκολλήσουν χάνουν την αποτελεσματικότητά τους. Η StixFresh εξυπηρετεί πελάτες που είναι κυρίως μικροκαλλιεργητές και από το 2017, έχουν πουλήσει πάνω από 1,3 εκατομμύρια αυτοκόλλητα. Έχουν ως στόχο την παγκόσμια αγορά, με έμφαση στην Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και την αμερικανική ήπειρο. «Θα θέλαμε επίσης να εισαγάγουμε μια νέα ιδέα για μικρότερα φρούτα με μαλακή φλούδα όπως τα μούρα στο κοντινό μέλλον και ευελπιστούμε να βρούμε μια παρόμοια λύση και για τα λαχανικά», δήλωσε ο Zhafri.

itrofi.gr