ΕΛΜΕ Τρικάλων: Να σταματήσουν τώρα όλες οι διώξεις!

Ακυρώνουμε τις εξετάσεις τύπου PISA στην πράξη!

Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης

 και υποβάθμισης των δημόσιων σχολείων!

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 20/5, στις 6.30 μ.μ., πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

 στην κινητοποίηση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ & ΣΕΠΕ Τρικάλων

  • Μια μέρα μετά την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου, με την οποία έγινε δεκτή η Προσωρινή Διαταγή (α’ φάση) κατά της απόφασης αργίας της συναδέλφισσας Χρύσας Χοτζόγλου για συνδικαλιστική δράση, έγινε γνωστό ότι η εκδίκαση της Αίτησης Αναστολής (β’ φάση) θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 20 Μαΐου στο Διοικητικό Εφετείο Πειραιά.  Την ίδια μέρα, στις 09:00, η συναδέλφισσα και δασκάλα Σοφία Καψαλάκη καλείται σε απολογία στο Πειθαρχικό της Αττικής (Ξενίας 24) με το ερώτημα της δυνητικής αργίας.

Δυστυχώς γινόμαστε παρατηρητές μιας πολιτικής η οποία στηρίζεται σε μια εξαιρετικά αυστηρή εργαλειοποίηση νομικών και διοικητικών διαδικασιών. Μια πολιτική που διαμορφώνει ουσιαστικά συνθήκες δυστοπικές καθώς επιχειρεί να εκφοβίσει και να συντρίψει κάθε φωνή που αντιστέκεται στη συνεχιζόμενη αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης, κάθε φωνή που παλεύει ενάντια στην πολιτική της υποστελέχωσης, της διάλυσης και της κατηγοριοποίησης των σχολείων.

Καταγγέλλουμε για ακόμη μια φορά τις πειθαρχικές διώξεις των συναδελφισσών μας και απαιτούμε την άμεση παύση κάθε διαδικασίας σε βάρος τους.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και της ΕΛΜΕ Τρικάλων εκφράζει την πλήρη στήριξή του στις δύο διωκόμενες συναδέλφισσες καθώς και σε κάθε συναδέλφισσα και συνάδελφο που αντιμετωπίζουν αυτή την πολιτική της ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης.

  • Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., αγνοώντας πλήρως κάθε παιδαγωγική προσέγγιση και αδιαφορώντας για τις αρνητικές συνέπειες, επιμένει για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά να επιβάλει τις διαγνωστικές εξετάσεις τύπου PISA.

Με την Υπουργική Απόφαση (48879/ΓΔ4/2025), ορίζονται και φέτος 304 Δημοτικά Σχολεία και 314 Γυμνάσια, στα οποία θα διεξαχθούν οι εξετάσεις στις 22 Μαΐου, στη ΣΤ’ Δημοτικού και στη Γ’ Γυμνασίου.

Αλήθεια τι ακριβώς βελτιώθηκε στα σχολεία κατά τη διάρκεια των τριών χρόνων εφαρμογής των εξετάσεων αυτών;

  • Μήπως αναβαθμίστηκαν οι υποδομές των σχολικών μονάδων;
  • Μήπως μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών/τριών ανά τμήμα;
  • Μήπως μειώθηκαν τα κενά στα σχολεία με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό;
  • Μήπως εξασφαλίστηκε σταθερή παράλληλη στήριξη για τα παιδιά που τη χρειάζονται;
  • Μήπως ενισχύθηκε η ειδική αγωγή και η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών/τριών;
  • Μήπως ακούστηκε, έστω για μία φορά, η φωνή των εκπαιδευτικών στην εκπαιδευτική πολιτική;

Η απάντηση είναι απλή: Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Αν κάτι βελτιώθηκε είναι η επικοινωνιακή τακτική της κυβέρνησης. Η προσπάθεια της να παραπλανά μαθητές/τριες και γονείς, προβάλλοντας την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν στοχεύει στην ενίσχυση των σχολείων, αλλά στη δημιουργία μιας επίπλαστης εικόνας «μέτρησης αποτελεσμάτων», χρήσιμης μόνο για να προωθηθούν ταξικές αναδιαρθρώσεις. Αυτές προωθούνται με συνεχείς εξετάσεις-λαιμητόμο που μειώνουν τον μαθητικό πληθυσμό, με κόφτες όπως η Ε.Β.Ε. που μειώνει δραματικά τους εισακτέους στα ΑΕΙ, με ιδιαίτερη αυστηροποίηση των ποινών τόσο για μαθητές/τριες όσο και για εκπαιδευτικούς.

Μέσω αυτών των εξετάσεων, εμπεδώνεται ο κοινωνικός ανταγωνισμός, η λογική του «όλοι εναντίον όλων» και ανοίγει ο δρόμος για την κατηγοριοποίηση των σχολείων, με βάση «επιδόσεις» που δεν αντανακλούν την πραγματική εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά τις κοινωνικές ανισότητες.

Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο δεν είναι ούτε ουδέτερες ούτε «αθώες»!

Εντάσσονται στο συνολικό αντιδραστικό σχεδιασμό της κυβέρνησης, που επιχειρεί να επιβάλει ένα σύστημα αξιολόγησης για τους/τις εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες, με στόχο την κατηγοριοποίησή τους. Αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για την εκπαίδευση και επιχειρούν την αλλαγή του χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου σε μηχανισμό ταξικής επιλογής, αποκλεισμού,κατηγοριοποίησης και υποβάθμισης.

Με εργαλείο αυτές τις εξετάσεις, το Υπουργείο επιχειρεί:

  • να ενισχύσει τον ασφυκτικό έλεγχο πάνω στις σχολικές πρακτικές και την καθημερινή διδασκαλία
  • να επιβάλει κριτήρια «αποτελεσματικότητας» αποσυνδεδεμένα από την ουσία της παιδαγωγικής
  • να απαξιώσει ακόμη περισσότερο τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών
  • να μετακυλίσει τις ευθύνες του για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς

Η αντίθεσή μας στις εξετάσεις PISA δεν είναι άρνηση της «αποτίμησης» του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά αντίθεση στην εκπαιδευτική πολιτική που μετατρέπει τα σχολεία σε μηχανισμούς μετρήσεων και κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.

  • Υπερασπιζόμαστε το σχολείο ως χώρο καλλιέργειας γνώσης και παιδείας για όλους κι όλες χωρίς αποκλεισμούς ,ενάντια στον κατακερματισμό της εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης. Δεν δεχόμαστε την υποκατάσταση της ουσιαστικής μάθησης με την προώθηση δεξιοτήτων που εξυπηρετούν μόνο τις ανάγκες της αγοράς.
  • Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. γνωρίζει πολύ καλά τις ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά επιλέγει να αγνοεί την πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά εκπαιδευτικοί και γονείς. Κανείς δεν χρειάζεται εξετάσεις τύπου PISA για να καταλάβει τα σοβαρά προβλήματα του εκπαιδευτικού συστήματος.
  • Αν η κυβέρνηση ήθελε πραγματικά να βελτιώσει την εκπαίδευση, θα είχε ήδη υλοποιήσει τις προτάσεις της ΟΛΜΕ για τα τεράστια προβλήματα που πλήττουν τα σχολεία.
  • Υπερασπιζόμαστε το δωρεάν δημόσιο σχολείο, τον παιδαγωγικό μας ρόλο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας.
  • Απορρίπτουμε την προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων! Ακυρώνουμε τις εξετάσεις PISA στην πράξη!

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, κηρύσσει πανελλαδική 3ώρη διευκολυντική στάση εργασίας από τις 8:00 έως τις 11:00 και το ΔΣ της ΕΛΜΕ Τρικάλων 3ώρη επιπλέον διευκολυντική στάση από τις 11:00 έως τις 14:00 προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού.

Απαιτούμε το ΥΠΑΙΘΑ να σταματήσει τις επικοινωνιακές και ταξικές πολιτικές και να εκκινήσει ουσιαστικό διάλογο με βάση τις τεκμηριωμένες προτάσεις της ΟΛΜΕ.

 

Καλούμε όλες και όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν μαζικά στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας την Τρίτη 20 Μαΐου 2025,  στις 6.30:00 μ.μ., πλ. ΡΗΓΑ ΦΕΡΑΙΟΥ

προκειμένου να αποτραπεί η περαιτέρω υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Καμιά φωνή δε φιμώνεται – Καμιά δίωξη δε μένει αναπάντητη!
Η υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων είναι καθήκον όλων μας.

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ

 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

   

ΟΥΡΑΝΙΑ ΠΑΠΑΖΕΥΚΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΖΙΑΚΑ