Έλλη Στάη: Ο οίκος Gucci έχει σίγουρα φαντασία, εμείς;

Τελικά, ο οίκος Gucci δεν θα κάνει επίδειξη στον Παρθενώνα. Καλό ή κακό;

Βεβαίως, πρέπει να διαθέτουμε τα Μνημεία της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς με μεγάλη προσοχή, αλλά όχι να τα εγκλωβίζουμε στο παρελθόν.

Πρέπει να βρούμε τρόπους να τα κάνουμε ζώσα πραγματικότητα στη σύγχρονη Ελλάδα. Με μεγάλη προσοχή και υπό αυστηρές προϋποθέσεις.

Και να μην περιμένουμε μόνο τις προτάσεις των άλλων. Καλό θα ήταν να δουλέψει η φαντασία των αρμοδίων και των υπευθύνων.

Δεν θα μας ενοχλούσε, δηλαδή, αν βρίσκαμε τον τρόπο μια μεγάλη βιομηχανία μόδας, όπως ο οίκος Gucci, να έριχνε τα φώτα όλου του κόσμου πάνω σε κάποιο Αρχαίο Μνημείο μας, με τον τρόπο που του αρμόζει.

Και με σημαντικά ανταλλάγματα όπως ένα σοβαρό συμβόλαιο, πολυετές, για μια διαφημιστική καμπάνια για την Ελλάδα. Να αναδείξουμε τα προβλήματα του σήμερα και να φτιάξουμε το προφίλ μας, όπως εμείς θέλουμε και όχι όπως το παρουσιάζουν οι «εχθροί» μας. Για τον τουρισμό μας και για την προσέλκυση επενδύσεων για την περιβόητη ανάπτυξη.

Καλό θα ήταν να «εκμεταλλευτούμε» επ’ ωφελεία μας τον Αλεσάντρο Μισέλ και την λατρεία του για τα αρχιτεκτονικά μνημεία.

ΥΓ. Και μην ξινίζουμε τα μούτρα μας όταν ακούμε προϊόντα και βιομηχανία μόδας. Αυτά είναι τα αντικείμενα που σηματοδοτούν μια χρονική περίοδο στην ανθρωπότητα, που κάποτε κι αυτή περνάει στην ιστορία. Ίδια με τα αντίστοιχα αντικείμενα που φέρνει στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη.

Ανοιχτό μυαλό, φαντασία και νέες ιδέες χρειάζονται.

thetoc