Εντυπώσεις, σκέψεις και συναισθήματα όπως αυτά αποτυπώθηκαν από τους μαθητές μας.
Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος με τίτλο: «Περιβάλλον-Πολιτισμός-Τουρισμός: στα ίχνη του παρελθόντος με τη βοήθεια της τεχνολογίας αναζητώ ένα βιώσιμο μέλλον» που εκπονεί το σχολείο μας το σχολικό έτος 2016-17 με συντονίστρια την κ. Πατραμάνη Ευαγγελία ΠΕ05 , οργανώθηκε μια επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ιθάκης την Πέμπτη,16/02/2017, με επιστροφή δυο μέρες αργότερα το Σάββατο 18/02/2017.
Στις 5:30 τα ξημερώματα της Πέμπτης συναντηθήκαμε εμείς, τα 30 παιδιά του προγράμματος (της δευτέρας και της τρίτης γυμνασίου) μαζί με τους συνοδούς καθηγητές μας, Μαγαλιού Καλλιόπη ΠΕ19, Μπανάσιου Ευαγγελία ΠΕ02 και Τσαγκαδόπουλο Χαράλαμπο ΠΕ03, ώστε να επιβιβαστούμε στο λεωφορείο και να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας για το νησί της Ιθάκης. Όλοι μας είχαμε κοιμηθεί ελάχιστες ώρες το προηγούμενο βράδυ λόγω της ανυπομονησίας μας, όμως αυτό δεν μείωσε στο ελάχιστο τη διάθεση μας.
Ύστερα από διαδρομή πέντε περίπου ωρών φτάσαμε στο λιμάνι του Αστακού από όπου πήραμε το πλοίο για τον Πισαετό Ιθάκης. Ο καιρός ήταν ζεστός και αυτό μας επέτρεπε να βγαίνουμε πάνω στο κατάστρωμα του πλοίου και να κοιτάζουμε τα κύματα περνώντας δίπλα από αλλά νησιά. Έπειτα από τρεισήμισι ώρες στη θάλασσα φτάσαμε επιτέλους στην περιβόητη Ιθάκη, το νησί του Οδυσσέα. Στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), μας καλωσόρισαν οι υπεύθυνοι και μας περιέγραψαν το πρόγραμμα για τις επόμενες μέρες. Έπειτα, πήγαμε στα δωμάτια και ταχτοποιήσαμε τα πράγματα μας. Το απόγευμα συναντηθήκαμε όλοι σε μια αίθουσα όπου μας έδειξαν προβολές σχετικά με την ομηρική Ιθάκη, αλλά και τον πλανήτη μας, τη γη. Όλες οι παρουσιάσεις αλλά και οι δραστηριότητες που ακολούθησαν, φαινόταν πως είχαν οργανωθεί με χαρά και μεράκι από τους υπευθύνους αφήνοντας τη σχολική μας ομάδα ευχαριστημένη και δείχνοντας της πως η εκπαίδευση δεν σχετίζεται μόνο με τα θρανία και τα βιβλία.
Όταν ήρθε το βράδυ, αποφασίσαμε να κάνουμε βόλτες στο νησί όπου ο καθένας θα μπορούσε να απολαύσει το βραδινό του γεύμα σε ένα από τα λίγα, λόγω χειμώνα, ανοιχτά μαγαζιά. Η παρουσία του κόσμου ήταν ελλιπής, όμως εμείς ήμασταν μαγεμένοι από την ηρεμία του νησιού, το ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό του στυλ και την γαλήνη της θάλασσας.
Παράσχη Ιωάνν-Γ2
Τη δεύτερη μέρα ξυπνήσαμε πρωί για να πάρουμε το πρωινό μας στην τραπεζαρία και στις 9 ξεκίνησε η ξενάγηση στο βόρειο μέρος του νησιού, με τον έναν απ’ τους δύο υπεύθυνους του ΚΠΕ. Επισκεφτήκαμε το μοναστήρι της Παναγίας της Καθαριώτισσας όπου μας μίλησε ένας μοναχός και μια ιστορική εκκλησία στην Ανωγή
Καρκανιά Αλεξάνδρα-Γ1
Στην περιοχή της Ανωγής είδαμε κάποια μενίρ που βρίσκονταν κρυμμένα σε μια ποικιλία οπωροφόρων δένδρων και θάμνων. Όλοι μας κοιτούσαμε τους πελώριους αυτούς λίθους από κάτω, απορώντας πως μέσα στους αιώνες δεν έχουν πέσει.
Παράσχη Ιωάννα-Γ2
Κατόπιν απολαύσαμε μια βόλτα στο Κιόνι ένα άλλο απ’ τα εννέα χωριά της βορείου Ιθάκης. Η θέα ήταν απλά αποστομωτική τόσο στα χωριά όσο και στη διαδρομή. Βλέπαμε τα γαλαζοπράσινα νερά να αστράφτουν σε συνδυασμό με τη πλούσια βλάστηση και νομίζαμε πως ήταν καλοκαίρι. Το μεσημέρι μετά το μεσημεριανό στο κέντρο ξεκουραστήκαμε, για να μαζέψουμε δυνάμεις για το απόγευμα.
Το απόγευμα παίξαμε στη πλατεία του Βαθέος το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού χωρισμένοι σε ομάδες, λύνοντας διάφορους γρίφους σχετικούς με το τι είχαμε παρακολουθήσει την προηγούμενη μέρα. Μετά επιστρέψαμε στο ΚΠΕ όπου κάθε ομάδα είχε ένα θέμα σχετικό με την Οδύσσεια, πάνω στο οποίο έπρεπε να γράψουμε όλοι μαζί μια ιστορία συμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο. Το διασκεδαστικό και πρωτότυπο ήταν το ότι στη συνέχεια μετατρέψαμε τις ιστορίες μας σε θεατρικά, τα οποία είχαν πολλή πλάκα και διασκεδάσαμε με την ψυχή μας!
Καρκανιά Αλεξάνδρα-Γ1
Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν η στιγμή που γίναμε σεναριογράφοι γράφοντας τη δική μας ιστορία και ύστερα που τη δραματοποιήσαμε. Είχε πολλή πλάκα!
Λυγάτσικα Ιωάννα-Β3
Η καλύτερη εμπειρία ήταν το παιχνίδι του χαμένου θησαυρού, το οποίο διαδραματίστηκε στην πλατεία του χωριού. Το βράδυ μας έκλεισε με ένα θεατρικό δρώμενο του οποίου σεναριογράφοι ήμασταν εμείς. Η ενδυματολογική προσέγγιση έγινε με τη βοήθεια των υπεύθυνων του ΚΠΕ που μας έδωσαν μάσκες και υφάσματα.
Κοκκώνη Μαρία-Β1
Τέλος παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τη προστασία του περιβάλλοντος, συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο και αποχαιρετήσαμε τους υπεύθυνους. Παρόλο που ήταν Παρασκευή βράδυ στο νησί πάλι δεν υπήρχε κίνηση και έτσι για τελευταία φορά ζωηρέψαμε εμείς το νησί. Επιστρέφοντας στο ξενώνα του ΚΠΕ ευχαριστηθήκαμε όσο μπορούσαμε την τελευταία βραδιά μας εκεί.
Το Σάββατο το πρωί πήραμε νωρίς πρωινό καθώς στις 9 μπήκαμε στο καράβι παίρνοντας τον δρόμο της επιστροφής, αποχαιρετώντας το φανταστικό τοπίο της Ιθάκης και βλέποντας το να ξεθωριάζει όσο απομακρυνόμασταν. Η εκδρομή μας όμως δεν είχε τελειώσει καθώς μπροστά μας είχαμε πολλές ώρες ταξίδι. Η μαγεία του πλοίου και στην επιστροφή ήταν μοναδική και αφού όλη την ώρα ήμασταν στο εξωτερικό μέρος, είχαμε την τύχη να δούμε και δελφίνια να διασχίζουν γρήγορα μια θαλάσσια διαδρομή ακριβώς δίπλα μας!
Καρκανιά Αλεξάνδρα Γ1
Η ημέρα της επιστροφής έφτασε. Αποχαιρετήσαμε το νησί του Οδυσσέα ελπίζοντας ότι κάποτε θα φτάσουμε στη δική μας “Ιθάκη”. Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι ήταν μια σπουδαία εμπειρία! Ανακαλύψαμε νέους τόπους, παίξαμε και ξεδιπλώσαμε τις καλλιτεχνικές ανησυχίες μας.
Κοκκώνη Μαρία. Β1