Εκπαιδευτική εκδρομή της β΄ Λυκείου του Μουσικού σχολείου Τρικάλων στην Κέρκυρα

100 6373

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιά η Β΄ Λυκείου του σχολείου μας συμμετείχε σε πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «Ανθρώπινα Δικαιώματα». Συντονιστής του προγράμματος ανέλαβε ο Δ/ντής του σχολείου μας κ. Παπακώστας Βασίλης με συμμετέχοντες καθηγητές τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας κ. Κωστάκη Χρήστο, κ. Μπαλαμώτη φανή και κ. Τσιοτινού Αθανασία.

Η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος υπαγόρευσε και την απόφασή μας να πραγματοποιήσουμε τριήμερη εκδρομή στην Κέρκυρα, ένα νησί που εκτός από τη φυσική ομορφιά του και τα πλούσια αξιοθέατά του γέννησε πολύ σημαντικούς ανθρώπους, όπως τον Διονύσιο Σολωμό, τον υμνητή της ελευθερίας και των δικαιωμάτων του σκλαβωμένου ελληνισμού, καθώς και τον Ιωάννη Καποδίστρια, πρώτο κυβερνήτη της Ελλάδας, υπουργό εξωτερικών της Ρωσίας και συντάκτη του συντάγματος της Ελβετίας.

100 6378

Η εκδρομούλα μας ξεκίνησε με βροχή, αλλά αυτό δε μας πτόησε καθόλου, ούτε χάλασε στο ελάχιστο τη διάθεσή μας. Μετά την πρώτη μας στάση για καφέ έξω από τα Γιάννενα, πήραμε τον δρόμο για τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης. Δυστυχώς, η βροχή δε μας άφησε να απολαύσουμε το υπέροχο τοπίο. Αφού έγινε μια σύντομη ξενάγηση υπό τους ήχους της βροχής στο αρχαίο θέατρο, ένα από τα σημαντικότερα θέατρα της αρχαιότητας, ξεκινήσαμε για την Ηγουμενίτσα, όπου κάναμε βόλτα στους πεζόδρομους της πόλης και φάγαμε για μεσημέρι. Στις 2.15 επιβιβαστήκαμε στο πλοίο της γραμμής για Κέρκυρα. Μετά από ένα όμορφο ταξίδι δύο περίπου ωρών φτάσαμε στο νησί. Διασχίζοντας την πόλη με το λεωφορείο, πήραμε μια πρώτη γεύση του νησιού και κατευθυνθήκαμε στο ξενοδοχείο μας, δίπλα στη θάλασσα, στην περιοχή του Μον Ρεπό.

Αφού ξεκουραστήκαμε για λίγο, βγήκαμε για να ανακαλύψουμε την πόλη. Η πρώτη επίσκεψή μας στο νησί ήταν στο κάστρο και στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, που στεγάζεται στους χώρους του κάστρου. Επισκεφτήκαμε το τμήμα Μουσικολογίας, συναντήσαμε φοιτητές, οι οποίοι μας ξενάγησαν στις αίθουσες με τα μουσικά όργανα.

Επόμενος σταθμός η εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, στην οποία μπήκαμε να ανάψουμε ένα κεράκι και μείναμε άφωνοι ακούγοντας την πολυφωνική χορωδία της εκκλησίας να ψέλνει τους ύμνους των Χαιρετισμών. Βγαίνοντας από την εκκλησία, ακούσαμε ήχους μουσικής και μαγεμένοι αφεθήκαμε να μας οδηγήσουν στον τόπο από όπου προέρχονταν. Ο τόπος δεν ήταν άλλος από το Δημοτικό Ωδείο της πόλης, όπου η Φιλαρμονική του Δήμου έκανε πρόβες για τις ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας. Τα παιδιά, αμέσως, εξέφρασαν την επιθυμία να παρακολουθήσουν την πρόβα. Οι μουσικοί δέχτηκαν με ευχαρίστηση να μας «φιλοξενήσουν», οι μαθητές μας παρακολούθησαν με ενθουσιασμό την πρόβα και αντάλλαξαν λίγα λόγια με τον μαέστρο.
Ακολούθησε ελεύθερος χρόνος για βόλτες στο Λιστόν και στα πανέμορφα σοκάκια. Το βράδυ, η «Αρχοντορεμπέτισσα» μας περίμενε για φαγητό και χορό. Οι μαθητές μας άφησαν το στίγμα τους, όχι μόνο χορεύοντας, αλλά και παίζοντας μουσική και ξεσηκώνοντας κυριολεκτικά ολόκληρο το μαγαζί και τα άλλα σχολεία που ήταν εκεί.

Το επόμενο πρωί μας καλημέρισε ένας υπέροχος ήλιος. Αφού πήραμε το πρωινό μας, ξεκινήσαμε με τα πόδια για το Μον Ρεπό. Εκεί, περπατήσαμε μέσα στον κήπο και επισκεφτήκαμετο παλάτι του Μον Ρεπό στο οποίο στεγάζεται το Μουσείο της Παλαιόπολης.Στη συνέχεια ανεβήκαμε στο λεωφορείο και πήγαμε στο Κανόνι από όπου θαυμάσαμε την υπέροχη θέα με το Ποντικονήσι, απολαμβάνοντας το καφεδάκι μας. Η επίσκεψη στο Ποντικονήσι απαγορεύεται για λόγους προστασίας του νησιού, αλλά το δεύτερο πιο σημαντικό αξιοθέατο, η Παναγία των Βλαχερνών, που είναι ένα από τα πιο γνωστά σημεία της πόλης μας υποδέχτηκε με την ταπεινότητά της.

Αναχωρήσαμε, κρατώντας για πάντα στο μυαλό μας τις υπέροχες εικόνες που είδαμε. Επόμενος προορισμός μας το Αχίλλειο, όπου η πριγκίπισσα Σίσσυ της Αυστρίας περνούσε τα καλοκαίρια της. Εκεί περιηγηθήκαμε στους εξωτερικούς και στους εσωτερικούς χώρους, θαυμάζοντας τα αγάλματα του Αχιλλέα και την υπέροχη αρχιτεκτονική του κτιρίου.Αφού βγάλαμε τις απαραίτητες φωτογραφίες, ξεκινήσαμε για την πόλη, όπου επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης, το οποίο έχει εκθέματα μεγάλων πολιτισμών της Ασίας, δωρεές μεγάλων ευεργετών της πόλης.Ύστερα από τόση ξενάγηση κι εναλλαγή τοπίων, ο ελεύθερος χρόνος ήταν απαραίτητος για φαγητό, καφέ και βόλτα στα στενάκια της πόλης με τα πανέμορφα μαγαζάκια με είδη δώρων και με τοπικά γλυκά και ποτά, όπως το κουμ-κουάτ, που δοκιμάσαμε όλοι.

Μετά από μια αρκετά μεγάλη γεύση της πόλης, είπαμε να πάρουμε και μια γεύση φύσης και πήραμε τον δρόμο για Πέλεκα, για να απολαύσουμε ένα από τα ωραιότερα ηλιοβασιλέματα της χώρας μας. Παρ’ όλο τον ποδαρόδρομο, και μάλιστα σε ανηφορικό δρόμο, η θέα του ηλιοβασιλέματος μας μάγεψε και ανταμειφθήκαμε για το περπάτημα.

Χωρίς να το συνειδητοποιήσουμε η ώρα πέρασε και κατά τις οχτώ το βράδυ γυρίσαμε στο ξενοδοχείο μας. Τα παιδιά ύστερα από μια τόσο γεμάτη μέρα αποφάσισαν να μη βγουν έξω, αλλά να παραμείνουν στο ξενοδοχείο και να παίξουν μουσική. Φυσικά, είχαν πάρει τις κιθάρες τους μαζί και, βέβαια, δεν άφησαν ανεκμετάλλευτο το πιάνο του ξενοδοχείου, το οποίο σε σύντομο χρονικό διάστημα γέμισε ζωντάνια από τα τραγούδια των μαθητών μας.

Μόλις ξημέρωσε, μετά το πρωινό, αποχαιρετήσαμε την Κέρκυρα με βαριά καρδιά. Ευτυχώς για όλους μας, οι νέες εμπειρίες δεν είχαν τελειώσει ακόμη. Μόλις βγήκαμε στην Ηγουμενίτσα, πήραμε τον δρόμο για την αρχαία Εφύρα, όπου μας περίμενε το μοναδικό Νεκρομαντείο της αρχαιότητας. Εκεί οι αρχαίοι πρόγονοί μας ζητούσαν από τους αγαπημένους νεκρούς τους την πρόβλεψη του μέλλοντος.Επόμενος και τελευταίος σταθμός, πριν την επιστροφή μας στα Τρίκαλα, ήταν η Πάργα. Ο ελεύθερος χρόνος που είχαμε ήταν αρκετός για το γνωστό τρίπτυχο: φαγητό, καφές, βόλτα!
Αναμφίβολα, ήταν μια αξέχαστη εκδρομή! Όλοι, μαθητές και καθηγητές, γυρίσαμε πίσω πλουσιότεροι σε εμπειρίες, πιστεύοντας ότι εκπληρώσαμε τους αρχικούς μας στόχους, την κατάκτηση νέων γνώσεων, τη γνωριμία με νέους τόπους και την επαφή με τη φύση.

Τσιοτινού Αθανασία

.