Ευφυείς άνθρωποι – ηλίθιες αποφάσεις

nastas

 

 

Η ευφυΐα και η ηλιθιότητα είναι ένα διαχρονικό δίδυμο.

Για παράδειγμα οι καταπληκτικής ευφυΐας και πνευματικής καλλιέργειας πολίτες της αρχαίας Αθηναϊκής Δημοκρατίας καταδίκασαν ηλιθίως και έχοντες εν κρανίω τρικυμία το φιλόσοφο Σωκράτη σε θάνατο, καταδίωξαν τον Θεμιστοκλή, φυλάκισαν τον Μιλτιάδη, εξόρισαν το δίκαιο Αριστείδη.

Στις δαγκάνες αυτού του άθλιου διδύμου εντάσσεται η παρ’ ολίγο καταδίκη σε θάνατο του Κολοκοτρώνη, η Μικρασιατική καταστροφή και ο εμφύλιος πόλεμος μετά την απελευθέρωση της χώρας μας από τους Γερμανούς, καθώς ένας έξυπνος λαός οδηγείται σε ηλίθιες επιλογές.

Και σήμερα όμως στα πλαίσια αυτού του τραγελαφικού διδύμου κινούνται πολλές αποφάσεις και ενέργειες του πολιτικού συστήματος, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και της δημόσιας διοίκησης. Για παράδειγμα η πρόσφατη απόρριψη δωρεάς από τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Τρικκαίων.

Στο 3ο ΓΕ.Λ. Τρικάλων Μαθητές-Γονείς και Σύλλογος Διδασκόντων έκριναν ότι για την  ευρυθμία του σχολείου θα έπρεπε να συνταχθεί Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας. Ο Κανονισμός συντάχθηκε, ψηφίστηκε και λάβαμε συγχαρητήρια επιστολή από το Δ/ντή Δ/θμιας Εκ/σης κ. Τσέλιο. Απέμεινε η έκδοση του Κανονισμού. Εξαιτίας οικονομικής δυσπραγίας των οικονομικών του σχολείου φροντίσαμε να βρεθεί δωρητής, για να καλύψει τη δαπάνη της έκδοσης. Αποδεχθήκαμε ως Συμβούλιο Σχολικής Κοινότητας τη δωρεά και αποστείλαμε την πράξη αποδοχής στη Σχολική Επιτροπή του Δήμου Τρικκαίων με την παράκληση να δεχθεί τη δωρεά, όπως και ήταν φυσιολογικό.

Επισημαίνουμε ότι η Σχολική Επιτροπή έχει αρμοδιότητα κατά νόμον ΜΟΝΟ για οικονομικά ζητήματα των σχολείων. Δεν έχει κανένα δικαίωμα να παρεμβαίνει στο πώς λειτουργεί ένα σχολείο και συγκεκριμένα στο αν θα έχει ή όχι Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας. Κοντολογίς δεν έχουν δικαίωμα να φυτρώνουν εκεί, που δεν τους σπέρνουν. Θαυμάστε με ποια επιχειρήματα απέρριψαν την προς το 3ο ΓΕ.Λ. δωρεά. Αν υπήρχε βραβείο Νόμπελ παραλογισμού, στα σίγουρα θα τους απονέμονταν.

Επιχείρημα 1ο : «Ο κ. Νάστας πίεσε, για να γίνει ο κανονισμός, ένα μοναστήρι, γι’ αυτό δε δέχομαι την εισήγηση» (Λιασκοπούλου-Νούλα Αικατερίνη, θεολόγος). Δηλαδή υποβάλλαμε σε βασανιστήρια το δωρητή, για να κάνει τη δωρεά;

Επιχείρημα 2ο : «Δε συμφωνώ με το έγγραφο του Δ/ντή του 3ου ΓΕ.Λ. και ζητώ από τα μοναστήρια να επιχορηγούν εξίσου όλα τα σχολεία, για να ικανοποιούν τις ανάγκες τους, καθώς προέρχονται από προσκυνήματα των πιστών» (Σακελλαρίου Ασπασία, Δ/ντρια Γυμν. Βαλτινού). Πάλι καλά που η ευφυής διευθύντρια δεν εκδίδει αναγκαστικό διάταγμα για το πώς πρέπει να λειτουργούν τα μοναστήρια.

Επιχείρημα 3ο : «Τυπικά η Σχολική Επιτροπή … δεν μπορεί να εγκρίνει τον κανονισμό αυτό, διότι έχει πλήρη άγνοια του περιεχομένου του. Επίσης ουσιαστικά σε ένα σχολείο ελεύθερο και δημοκρατικό δεν συνάδει να μπαίνουν ζητήματα εσωτερικών κανονισμών … Εμείς έχουμε άλλη άποψη για το πώς πρέπει να λειτουργήσει μια σχολική μονάδα…» (Παπαθανασίου Δημήτριος, δικηγόρος). Η επιχειρηματολογία εντάσσεται στο νόημα της φράσης «τρία πουλάκια κάθονταν και πλέκανε πουλόβερ», καθώς κανένας δε ζήτησε από τον κ. Παπαθανασίου να εκφράσει άποψη επί του Κανονισμού.

Επιχείρημα 4ο. «Δεν καλύπτει το Δ.Σ. το έγγραφο (του Διευθυντή) και προτείνω την αναβολή του θέματος και διευκρίνιση από το Γέροντα της Ιεράς Μονής … για ποιο λόγο θέλει να κάνει κανονισμό στο 3ο ΓΕ.Λ.». (Μυσιρλής Αχιλλέας, αγρότης επιχειρηματίας). Είναι δυνατόν να μην αντιλήφθηκε ποιο ήταν το θέμα της συζήτησης; Πάλι καλά που δε ζήτησε να οδηγηθεί ο Γέροντας της Ιεράς Μονής σιδηροδέσμιος ενώπιον της Σχολικής Επιτροπής.

Επιχείρημα 5ο. «Τα σχολεία λειτουργούν με διάφορα νομοθετήματα και δεν είναι απαραίτητο να εκδοθεί κανονισμός, που θα δημιουργήσει πρόβλημα σε όλα τα σχολεία…. Ως διευθυντής δε θα δεχθώ σε καμία περίπτωση ένα τέτοιο κανονισμό». (Βαρσάνης Βασίλης, Δ/ντής ΕΠΑΛ.)  Είναι εκτός θέματος και βαθμολογείται δια της μονάδας. Γνωρίζουμε όμως επαρκώς τον κ. Βαρσάνη και δεν μας εκπλήσσει το γιατί δεν αντιλήφθηκε ποιο ήταν το 6ο θέμα της ημερήσιας διάταξης.

Επιχείρημα 6ο. «Προτείνω την απόσυρση του εσωτερικού κανονισμού του 3ου ΓΕ.Λ. και τη σύνταξη ενός κειμένου, που να λέει ότι η εκπαιδευτική νομοθεσία ορίζεται από το σύνταγμα και τους νόμους και δεν χρειάζεται να έχουν εσωτερικό κανονισμό στα σχολεία». (Ξάφος Αθανάσιος, Μαθηματικός). Το επιχείρημα θυμίζει τη φράση «Γεια σου Γιάννη – Κουκιά σπέρνω». Τόση σχέση έχει με την αποδοχή ή μη της δωρεάς.

Μετά από αυτά τα καταπληκτικής ευφυΐας επιχειρήματα, που δεν έχουν καμία σχέση με τις αρμοδιότητες της Σχολικής Επιτροπής, ιδού και η απόφαση, που θα μείνει ως μνημείο παραλογισμού και εισπήδησης σε αλλότριες αρμοδιότητες στην ιστορία της τοπικής αυτοδιοίκησης. Απορίας άξιο είναι γιατί η πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Αντιδήμαρχος κ. Κάκλα, που εισηγείται θετικά, δεν ψηφίζει την πρότασή της (!) και δεν επισήμανε στα μέλη της επιτροπής ότι το θέμα δεν ήταν το αν το σχολείο θα έχει η όχι Κανονισμό Εσωτερικής Λειτουργίας αλλά το αν θα γινόταν αποδοχή μιας δωρεάς προς ένα σχολείο το οποίο και τη ζήτησε.

«Η Σχολική Επιτροπή … αποφασίζει κατά πλειοψηφία.

Α. Τη μη αποδοχή της δωρεάς

Β. Την απόσυρση του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας του 3ου ΓΕ.Λ.

Γ. Τη διατύπωση κειμένου που να λέει ότι … δεν απαιτείται να έχουν εσωτερικό κανονισμό τα σχολεία διατυπωμένο σε ειδική έκδοση και ειδικά κονδύλια για την επιχορήγηση». Ανυπομονούμε να διαβάσουμε αυτό το καταπληκτικής παιδαγωγικής σημασίας κείμενο, για να γελάσει και το παρδαλό κατσίκι.

Στην παραπάνω «ιστορικής σημασίας» απόφαση μειοψήφησαν και τάχθηκαν υπέρ της αποδοχής της δωρεάς οι κύριοι Πατέρας Κώστας και Τσόγιας Δημήτριος.

Κυρίες και Κύριοι της πλειοψηφίας Σχολικής Επιτροπής, έχετε παρανοήσει το ρόλο σας και τις αρμοδιότητές σας. Παρεμβαίνετε ασύστολα στη λειτουργία του 3ου ΓΕ.Λ. Ο ρόλος σας είναι καθαρά οικονομικός. Δεν έχετε καμία αρμοδιότητα στη διοίκηση των σχολείων και στις παιδαγωγικές αποφάσεις του Συλλόγου των Διδασκόντων, του Δεκαπενταμελούς Μαθητικού Συμβουλίου και του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, που εκφράζονται με τη σύνταξη Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας. Οφείλουμε όμως να σας αναγνωρίσουμε και μερίδιο εθνικής προσφοράς καθώς με την απόφασή σας, που κινείται στο πλαίσιο «ευφυείς άνθρωποι – ηλίθιες αποφάσεις», αποστομώσατε τον Φαλμεράγιερ , που διατεινόταν ότι δεν είμαστε απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων αλλά ένα μπασταρδεμένο συνονθύλευμα.

Κυρίες και Κύριοι της πλειοψηφίας της Σχολικής Επιτροπής, δε θα μείνουμε δέσμιοι της παλαιολιθικής και μίζερης απόφασής σας. Με τον ένα ή άλλο τρόπο ο Κανονισμός Εσωτερικής Λειτουργίας θα εκδοθεί. Τιμής ένεκεν θα σας αποστείλουμε αντίτυπο. Προς το παρόν μπορείτε να τον διαβάσετε και να τον σχολιάσετε στην ιστοσελίδα του σχολείου, που είναι: http://3lyk-trikal.tri.sch.gr/lab1/

Του Θανάση Νάστα, Διευθυντή 3ου Λυκείου Τρικάλων