Δώδεκα φορές σε δεκατέσσερις μήνες έκοψε κορδέλες σε δρόμους ο ΣΥΡΙΖΑ

“Δεν είμεθα οι άνθρωποι των λόγων. Είμεθα οι άνθρωποι των έργων” έλεγε ο Αντρέας Μαυρογιαλούρος, υπουργός εργατοαγροτικής ανασυγκροτήσεως, στην κλασική ελληνική ταινία “υπάρχει και φιλότιμο”.  Σε αντίθεση με τον Μαυρογιαλούρο, η κυβέρνηση φαίνεται να εννοεί, πραγματικά, ότι σημασία έχουν τα έργα, σε αυτή τη φάση, οι σύγχρονοι οδικοί άξονες.

Και αυτό παρά τα όσα υποστηρίζουν οι επικριτές της. Ότι τα έργα αυτά ξεκίνησαν σε μία περίοδο που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ένα πολύ μικρό κόμμα του Κοινοβουλίου-θερμότατος υποστηρικτής του κινήματος “δεν πληρώνω”. Όπως και ότι, κατά το πρώτο εννεάμηνο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, η στάση πληρωμών οδήγησε σε αναστολή των κατασκευαστικών εργασιών με υπαιτιότητα του Δημοσίου, το οποίο και υποχρεώθηκε στην καταβολή αποζημιώσεων.

Έτσι, από τις 18 Απριλίου του 2016 μέχρι χθες, δηλαδή σε διάστημα μικρότερο από 14 μήνες ή σε 506 ημέρες, η κυβέρνηση, μέσω του καθ’ υλην αρμόδιου υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, οργάνωσε συνολικά δώδεκα μεσαίες και μεγάλες τελετές παράδοσης. Στις πιο πομπώδεις από αυτές το “παρών” έδωσε ο Αλέξης Τσίπρας, ενώ στις υπόλοιπες, που αφορούσαν, κατά βάση, την τμηματική παράδοση αυτοκινητοδρόμων το γενικό πρόσταγμα είχαν ο κ. Σπίρτζης και άλλα κορυφαία κυβερνητικά στελέχη.

Με τη χώρα να διαθέτει, πια, ένα υπερσύγχρονο  σύστημα αυτοκινητοδρόμων, το Capital.gr παρουσιάζει, με χρονολογική σειρά, τις τελετές εγκαινίων που έχει, μέχρι σήμερα, με μαεστρία, διοργανώσει η κυβέρνηση.

18 Απριλίου 2016

Πρεμιέρα στο σερί των εγκαινίων έκανε ο οδικός άξονας (μήκους 46 χλμ.) Λεύκτρο – Σπάρτη, ο οποίος αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος -Τρίπολη – Καλαμάτα. “Θα συνεχίσουμε και θα τα καταφέρουμε και στα υπόλοιπα έργα” είχε σημειώσει τότε ο κ. Σπίρτζης.

14 Ιουλίου

Τρεις περίπου μήνες μετά, συνεχίζοντας την πρακτική της τμηματικής παράδοσης οδικών αξόνων, ο κ. Σπίρτζης εγκαινίασε τον ανισόπεδο κόμβο και τη συνδετήρια οδό Μεγαλόπολης (2,5 χλμ.), με τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα.

2 Σεπτεμβρίου

Με την υπόθεση της δημοπρασίας των τηλεοπτικών αδειών, που κατέληξε σε φιάσκο, να είναι ακόμη ανοιχτή, ο κ. Τσίπρας παρέδωσε στην κυκλοφορία το τμήμα της Ολυμπίας Οδού, Αρχαία Κόρινθος-Κιάτο. Στην τελετή εκείνη το “παρών” είχε δώσει η Όλγα Γεροβασίλη και βέβαια ο Χρ. Σπίρτζης. Την ίδια ημέρα, ο πρωθυπουργός επιθεώρησε τις εργασίες ολοκλήρωσης της δίδυμης σήραγγας στην Κλόκοβα Αιτωλοακαρνανίας.

19 Νοεμβρίου

Η παράδοση σε λειτουργία του περιφερειακού αυτοκινητοδρόμου Καλαμάτας (μέχρι τον κόμβο της Αρτέμιδος στην Αγιάννα, στο ύψος της Κεντρικής Αγοράς) δεν συνοδεύτηκε με τη διοργάνωση σχετικής τελετής παρότι το έργο επιθεώρησαν τρεις υπουργοί (Χρ. Σπίρτζης, Χρ. Βερναδάκης (Επικρατείας) και Οικονομίας-Ανάπτυξης (Αλ. Χαρίτσης). Γι’ αυτό η έναρξη λειτουργίας του συγκεκριμένου δρόμου δεν προσμετράται στην απαρίθμηση των τελετών εγκαινίων.

23 Δεκεμβρίου

Όπως είχε ανακοινωθεί στις 19 Νοεμβρίου, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εγκαινίασε τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Καλαμάτας (158 χλμ.) και Λεύκτρου – Σπάρτης (47 χλμ.) του οποίου η κατασκευή χρονολογείται από το 2008.  “Σήμερα είμαστε εδώ, αλλά ο Αλέξης είναι αυτός που θα κάνει τα εγκαίνια σε ένα ακόμη έργο, το Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος” δήλωσε τότε ο κ. Σπίρτζης, ανεξαρτήτως εάν το συγκεκριμένο έργο παραμένει στο στάδιο των μελετών.

27 Δεκεμβρίου

Τέσσερις μόλις ημέρες, αργότερα, σε εορταστικό-χριστουγεννιάτικο κλίμα, οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, Επικρατείας Αλέκος Φλαμπουράρης και Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη παρέδωσαν το τμήμα, μήκους 26 χλμ., από τον κόμβο Κουβαρά έως την Αμφιλοχία του οδικού άξονα Ιόνια Οδός.

22 Φεβρουαρίου 2017

Λίγο μετά την έναρξη της φετινής χρονιάς, ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε το οδικό τμήμα Φιλιππιάδα-Πέρδικα του αυτοκινητοδρόμου “Ιόνια Οδός”. “Η μέρα είναι ιδιαίτερη για την Ήπειρο και το νομό Ιωαννίνων” είχε σημειώσει τότε ο υπουργός Υποδομών.

6 Απριλίου

Τον Απρίλιο ο κ. Τσίπρας παρευρέθηκε στην τελετή παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός – Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Εύζωνοι).

11 Απριλίου

Μόλις πέντε ημέρες αργότερα, ο Αλέξης Τσίπρας και ο Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσαν στην κυκλοφορία τον άξονα Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα (Ολυμπία Οδός). Η τελετή εκείνη είχε συζητηθεί λόγω της ονοματοδοσίας των σηράγγων, με αυτήν της Παναγοπούλας να αποκαλείται Ανδρέας Παπανδρέου.

12 Απριλίου

Μία ημέρα μετά ο πρωθυπουργός και ο υπουργός Υποδομών παρέδωσαν στην κυκλοφορία τη δίδυμη σήραγγα του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός στην περιοχή του όρους Κλόκοβα και το οδικό τμήμα, συνολικού μήκους 37 χλμ. που εκτείνεται μέχρι το Κεφαλόβρυσο.

Σημειώνεται ότι η διάνοιξη της σήραγγας πραγματοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ, εντός μόλις 13 μηνών, παραδόθηκε στην κυκλοφορία μέσα σε μόλις 24 μήνες, ενώ το σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού εργάζονταν σε 3 βάρδιες.

26 Ιουλίου

Λίγο πριν εκπνεύσει ο Ιούλιος, ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε στην κυκλοφορία το τμήμα (27 χιλιομέτρων) της Ιόνιας Οδού από τον ανισόπεδο κόμβο Αμφιλοχίας μέχρι την παράκαμψη (Σελλάδες) Άρτας. Στην τελετή το “παρών” είχε δώσει και η Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Όλγα Γεροβασίλη.

3 Αυγούστου

Λίγες ημέρες μετά, ο κ. Σπίρτζης παρέδωσε το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας οδού, από την Πέρδικα Ιωαννίνων έως τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας Οδού.

4 Σεπτεμβρίου

Όπως είχε προαναγγείλει ο κ. Σπίρτζης, χθες, ο κ. Τσίπρας, παρουσία του υπουργού Υποδομών, εγκαινίασε το σύνολο της Ιόνιας Οδού.

22 Σεπτεμβρίου

Τα εγκαίνια συνεχίστηκαν με τον αυτοκινητόδρομο Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα

Σημειώνεται ότι, όπως έχει αναφέρει ο πρώην υπουργός Γ. Σουφλιάς, οι πέντε οδικοί άξονες (Μορέας, Ιόνια Οδός, Ε-65, Ολυμπία Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) ανήκουν στο πρόγραμμα των πέντε μεγάλων οδικών αξόνων που ξεκίνησε την περίοδο 2004-2009, με τίτλο “Δρόμοι Ανάπτυξης”.