Ο βουλευτής Τρικάλων της Νέας Δημοκρατίας Ν. Λέγκας σχετικά με τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολικών μονάδων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι ψευδεπίγραφες συγχωνεύσεις, οι οποίες στην πράξη δεν αποτελούν τίποτε άλλο παρά καταργήσεις σχολικών μονάδων στο Νομό Τρικάλων, αναδεικνύουν τις αντιφάσεις της πολιτικής που ακολουθεί το αρμόδιο Υπουργείο. Επιβεβαιώνουν ταυτόχρονα τις ανησυχίες μας, καθόσον είναι πλήρως αναντίστοιχες με τη σοβαρότητα του θέματος. Είναι σαφές δε ότι αντί να επιλύσουν θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι όποιες αναγκαίες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας, δεν θα έπρεπε να επιβάλλονται άνωθεν, ούτε να γίνονται με προσχηματικούς διαλόγους, με «άκρατη μυστικοπάθεια» και «εν κρυπτώ διαδικασίες», με αποφάσεις που έχουν ήδη ληφθεί, σε άλλα επίπεδα, όπως καταγγέλλει η ΟΛΜΕ και με διαδικασίες οι οποίες προκαλούν ανησυχία και αγανάκτηση στις τοπικές κοινωνίες.
Οι όποιες αναγκαίες αλλαγές στο χώρο της Παιδείας δεν θα έπρεπε να δρομολογούνται με άλλοθι και στο όνομα του δημοσιονομικού αποτελέσματος και μόνο. Τουναντίον η εξοικονόμηση πόρων θα έπρεπε να προκύπτει ως αποτέλεσμα και όχι να είναι το βασικό κριτήριο.
Παράλληλα, θα έπρεπε να λαμβάνονται υπόψη τόσο τα κρίσιμα γεωγραφικά, οικονομικά χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής όσο κι η προβολή της δυναμικής της στα επόμενα χρόνια. Καθώς και μια σειρά κρίσιμων παραγόντων όπως η αύξηση της αστυφιλίας, η ερήμωση της Περιφέρειας, η έλλειψη πολιτισμικής κοιτίδας από το χωριό, η απώλεια χρόνου από τη μετακίνηση των μαθητών, οι ευρύτερες συναισθηματικές πολιτισμικές και οικονομικές επιπτώσεις.
Αντί λοιπόν κάποιοι, να προσπαθούν να πείσουν τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές ότι ενδιαφέρονται κι ανησυχούν περισσότερο για το παρόν και το μέλλον των παιδιών.
Αντί λοιπόν κάποιοι, ξεχνώντας ότι τα σχολεία τα ανοίγει και τα κλείνει «η Ζωή»,να επιμένουν να σχεδιάζουν στα γραφεία τους, ερήμην της κοινωνίας και χωρίς να εξασφαλίζουν τις απαραίτητες εγγυήσεις.
Αντί λοιπόν κάποιοι, να επιδίδονται σε ασκήσεις επί χάρτου, χωρίς μελέτη και τεκμηρίωση, οι οποίες, όπως αποδεικνύεται από το αποτέλεσμα βρίσκονται μακριά από τις σημερινές πραγματικές ανάγκες της Περιφέρειας.
Αντί λοιπόν κάποιοι, να ενισχύουν τον κίνδυνο της δημιουργίας μιας δεύτερης ταχύτητας μετακινούμενων μαθητών οι οποίοι θα φοιτούν σε μιας δεύτερης ποιότητας εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, πολλές φορές χειρότερες από αυτές των σημερινών τους σχολείων.
Αντί λοιπόν κάποιοι, να αφήνουν έτσι να ερημώσουν δημόσιες σύγχρονες υποδομές στις οποίες επενδύθηκαν πολλά εκατομμύρια ευρώ
Ας καταλάβουν, έστω και τώρα ότι η εμμονή στην επιβολή της όποιας ατεκμηρίωτης προσπάθειας ανοίγει τον κύκλο για τη δημιουργία «υπερτροφικών» σχολικών μονάδων που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελέσει εκπαιδευτικό υπόδειγμα.
Ας καταλάβουν, έστω και τώρα ότι με τον κατάλληλο σχεδιασμό, μπορεί να δημιουργηθούν και να συντηρηθούν ισχυρές και βιώσιμες εκπαιδευτικές μονάδες –λόγω ύπαρξης και των σχετικών υποδομών- στην Περιφέρεια.