Διήμερη Περιβαλλοντική Επίσκεψη στo Κ.Π.Ε. Αράχθου – Άρτας του 1ου Γυμνασίου Τρικάλων

spilaio 1gymnasio

Στις 27 Φεβρουαρίου, ημέρα Πέμπτη στις 8 η ώρα το πρωί ξεκίνησε το ταξίδι μας για την ιστορική Άρτα. Το τοπίο, κατά την διάρκεια της διαδρομής ήταν ιδιαίτερα όμορφο καθώς δάση, μικρές πεδιάδες και ποταμάκια εναλλάσσονταν με ψηλά βουνά και χιονισμένες βουνοκορφές.

Αρχικά, φτάσαμε στα Γιάννενα, όπου επισκεφθήκαμε το “Σπήλαιο του Περάματος”. Εκεί, μείναμε όλοι μαγεμένοι από το πλήθος, την ιδιομορφία, την ποικιλομορφία των σταλαγμιτών και των σταλακτιτών. Η ξεναγός μας έδωσε αρκετές πληροφορίες για την ανακάλυψη του σπηλαίου, τη δημιουργία σταλακτιτών και σταλαγμιτών. Κάποιοι απ’ αυτούς μάλιστα έχουν περίπου 2 εκατομμύρια χρόνια ζωής!!! Βέβαια, αξιοσημείωτη στα Ιωάννινα είναι η επικοινωνία που είχαμε με τους κατοίκους οι οποίοι μας ρωτούσαν για το σχολείο μας και για την πόλη των Τρικάλων που την θεωρούν αρκετά όμορφη.

Στις 14:00 φτάσαμε στην Άρτα. Στην Άρτα κάναμε μια μικρή στάση για φαγητό. Διαπιστώσαμε ότι μερικά κτίρια με την επιβλητικότητα τους και τα αρχιτεκτονικά τους στοιχεία φανερώνουν την ακμή που είχε η πόλη άλλοτε. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο “Arta palace”, όπου τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας και ξεκουραστήκαμε, ώστε να συνεχίσουμε το πρόγραμμά μας ανανεωμένοι και ξεκούστοι. Μετά από μία ώρα ανάπαυσης, επισκεφθήκαμε τις εγκαταστάσεις του Κ.Π.Ε. Αράχθου, όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Στον δρόμο που χάραξε ο Άραχθος” .

Αφού χωριστήκαμε σε δύο ομάδες, εξερευνήσαμε για λίγο με τα κιάλια και το τηλεσκόπιο την πανίδα και τη χλωρίδα του Αράχθου, κάναμε αρκετή ησυχία για να μη διαταράξουμε τους υδρόβιους κατοίκους. Ακόμη διδαχθήκαμε μία τεχνική αλιείας της περιοχής. Σταθήκαμε αρκετά τυχεροί, καθώς απολαύσαμε την μαγευτική δύση του ηλίου με τα νερά να αντανακλούν τα χρώματα του ουρανού και να συνθέτουν ένα απίστευτα ρομαντικό τοπίο. Στη συνέχεια μας έγινε μία ξενάγηση στα κτίρια του κέντρου. Επισκεφθήκαμε τα Μουσεία Φυσικής Ιστορίας και Αλιείας και από μακριά είδαμε τον πανέμορφο Φάρο της Κόπραινας. Στη συνέχεια συμπληρώσαμε κάποια φύλλα εργασίας και δημιουργήσαμε έναν δικό μας πελαργό με ψαλίδια και χαρτί. Ομολογώ ότι στο Περιβαλλοντικό Κέντρο συμμετείχαμε σε βιωματικές ασκήσεις κι αυτό είναι που μας άρεσε περισσότερο σ’ αυτή μας την επίσκεψη. Τέλος, απολαύσαμε ένα γευστικό δείπνο στην ταβέρνα του “Πρωτομάστορα” και μάλιστα εντελώς δωρεάν. Η ταβέρνα του “Πρωτομάστορα” βρίσκεται κοντά στο πέτρινο θρυλικό γεφύρι της Άρτας. Μετά επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο και κοιμηθήκαμε.

Την επόμενη ημέρα, πήραμε ένα πλούσιο πρωινό και με τις βαλίτσες μας ξεκινήσαμε το ταξίδι της επιστροφής και την ολοκλήρωση του προγράμματος. Πρώτα – πρώτα επισκεφτήκαμε το υδροηλεκτρικό φράγμα Πουρναρίου Άρτας, όπου διδαχθήκαμε πώς η δύναμη του νερού μετατρέπεται σε ρεύμα. Η ίδρυση του φράγματος Πουρναρίου ξεκίνησε το 1981 και ολοκληρώθηκε το 1997. Είναι δεύτερο σε μέγεθος στην Ελλάδα μετά το φράγμα του Μόρνου, είναι χωμάτινο, έχει πλάτος βάσης 450 μέτρα και ύψος 107 μέτρα. Ο καιρός μας τα χάλασε και η βροχή ήταν τόσο δυνατή και δεν καταφέραμε να ανεβούμε και να θαυμάσουμε την τεχνητή λίμνη που σχηματίστηκε μετά τη λειτουργία του φράγματος. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τη βυζαντινή εκκλησία της Παναγίας Βλαχέρνας του 10ου – 13ου αιώνα η οποία είναι πανέμορφη και θαυμάσαμε τις μοναδικές τοιχογραφίες, τα γλυπτά, τα μαρμαροθετήματα και τα ψηφιδωτά. Ιστορικά η Παναγία της Βλαχέρνας λειτούργησε ως ταφικός ναός της οικογένειας των Κομνηνών-Δουκάδων, ηγεμόνων του Δεσποτάτου της Ηπείρου.

Αυτό δίνει ιδιαιτερότητα στην πόλη της Άρτας είναι το άρωμα των πορτοκαλιών και των λεμονιών τα οποία βρίσκει κανείς σε κάθε γωνιά της πόλης. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το αρχαιολογικό μουσείο Άρτας όπου μείναμε έκπληκτοι από την ακμή και τη ζωή των ανθρώπων της αρχαίας Αμβρακίας καθώς επίσης από τον σκελετό του γενναίου πολεμιστή που πολέμησε για την πατρίδα του. Μετά το αποχαιρετιστήριο γεύμα, μαθητές και καθηγητές κάναμε την τελική αξιολόγηση του προγράμματος συμπληρώνοντας τα ειδικά φύλλα αξιολόγησης που μας δόθηκαν από τους υπεύθυνους του Κ.Π.Ε.

Ποιος θα μπορούσε έπειτα από όλα αυτά να αμφισβητήσει ότι περάσαμε υπέροχα, ότι γνωρίσαμε νέους τόπους και ανθρώπους και βέβαια ότι εκτός από τις ειδικές γνώσεις που αποκτήσαμε, συνειδητοποιήσαμε το ρόλο του νερού στη ζωή μας. Κατά τις 17:00 ευχαριστήσαμε και αποχαιρετήσαμε τους εκπαιδευτές του Κ.Π.Ε. Αράχθου και αναχωρήσαμε για τα Τρίκαλα. Ευχαριστούμε την Διευθύντρια κα Αποστόλου Μαριάννα και τους συνοδούς καθηγητές μας κο Καρνέζη Αθανάσιο, κα Ζαφείρη Ευαγγελία και κα Γκουγκουστάμου Ανθίτσα που μας συνόδεψαν και μας βοήθησαν να πραγματοποιήσαμε την διήμερη επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Αράχθου, καθώς και τον κ. Γιάννη του πρακτορείου ΥΠΕΡ TOURS που μας μετέφερε με ασφάλεια στον προορισμό μας.