Bλαχογιάννης – Ταμήλος : Απολογισμός δράσης μέχρι 30 Δεκεμβρίου 2012

 

 

 

 

 

tamilos-blaxogian_44

 

 

 

 

 

Κοινή συνέντευξη τύπου έδωσαν σήμερα στις 12:00, στο ξενοδοχείο «Πανελλήνιον¨» οι βουλευτές της Ν.Δ. Νομού Τρικάλων κ.κ. Ηλίας Βλαχογιάννης και Μιχάλης Ταμήλος, προς τα τοπικά μέσα ενημέρωσης. Αντικείμενο της συνέντευξης ο απολογισμός της δράσης των βουλευτών.

 

Οι εκλογές της 17ης Ιουνίου έγιναν για να δοθεί βιώσιμη λύση στο πολιτικό και οικονομικό αδιέξοδο της χώρας , στο οποίο είχε οδηγηθεί μετά από διαδοχικές λανθασμένες επιλογές της κυβέρνησης Παπανδρέου.

Η κυβέρνηση «Εθνικής Σωτηρίας» που προέκυψε μέσα από γνωστές σε όλους διαδικασίες , κλείνει έξη μήνες διακυβέρνησης και έχει παρουσιάσει ένα αξιόλογο έργο το οποίο μπορεί κάθε καλόπιστος πολίτης να αξιολογήσει εκ του αποτελέσματος.

Σταθεροποίηση της οικονομίας, μείωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, εμφάνιση πρωτογενούς πλεονάσματος 2,31 δις στο ενδεκάμηνο, διασφάλιση του σταθεροποιητικού προγράμματος μέχρι το 2016 με γενναία χρηματοδότηση από τους διεθνείς οργανισμούς κ.λ.π.

Η αισιοδοξία για έξοδο από την κρίση είναι διάχυτη , παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν ακόμη σε πολλούς τομείς.

Οι ραγδαίες αλλαγές στην δομή του κράτους είναι φυσικό να επηρεάσει την περιοχή μας και πρέπει να αποδεχθούμε ότι αλλάζει σημαντικά το μοντέλο λειτουργίας σε μια προσπάθεια να μειωθεί η γραφειοκρατία , να παταχθεί η εξαπάτηση του κράτους στο θέμα των συντάξεων και της υπερσυνταγογράφησης που επιβαρύνει με δισεκατομμύρια ευρώ την ελληνική οικονομία και τον έλληνα φορολογούμενο.

Στα τοπικά προβλήματα υπάρχουν εξελίξεις

1. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ε-65)

Το έργο είναι σταματημένο από τον Δεκέμβριο του 2010 με σημαντική ευθύνη του τότε υπουργού υποδομών κ. Ρέππα και φυσικά την έκπτωση των κρατικών εγγυήσεων βάσει των οποίων εξασφαλίζετο η τραπεζική δανειοδότηση.

Το έργο είχε προβλήματα χρηματοδότησης καθώς διατέθηκε μόνο ένας σταθμός διοδίων στις Θερμοπύλες σε αντίθεση με τις άλλες συμβάσεις που είχαν περισσότερα σταθερά έσοδα.

Η μείωση της κίνησης επηρεάζει περισσότερο την οικονομική βιωσιμότητα του έργου σύμφωνα με τα γνωστά μοντέλα διαχείρισης και υπήρχαν έντονες φήμες για εγκατάλειψη του έργου.

Από την πρώτη στιγμή αντιδράσαμε, επισκεφθήκαμε την ΤΕΡΝΑ για να ενημερωθούμε για τις προθέσεις των εργολάβων, προκαλέσαμε με παρέμβαση στον Πρωθυπουργό ευρεία σύσκεψη στο υπουργείο Ανάπτυξης και ενημερωθήκαμε από εκπροσώπους του τραπεζικού συστήματος για την διάθεσή τους να χρηματοδοτήσουν το έργο.

Η ανακοίνωση του κ. Χατζηδάκη για την έναρξη των εργασιών στο τμήμα Τρίκαλα- Ξυνιάδα , μήκους 95 χιλιομ. και η συνέχιση των διαπραγματεύσεων  για το υπόλοιπο έργο που αφορά την συμμετοχή των Ισπανικών Εταιρειών, δεν ικανοποιεί τις απαιτήσεις των Τρικάλων.

Διεκδικούμε την επέκταση του τμήματος της πρώτης φάσης μέχρι την Καλαμπάκα , ώστε να έχουμε ένα αυτοτελές τμήμα 120 χιλ. που καλύπτει εν μέρει τις λειτουργικές ανάγκες των νομών Τρικάλων και Καρδίτσας.

Παράλληλα ζητούμε την άμεση ανάμιξη του Υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα στην δεύτερη φάση των διαπραγματεύσεων με τις ξένες τράπεζες ώστε να εξασφαλιστούν οι προυποθέσεις για την ολοκλήρωση του έργου που είναι τόσο σημαντική για την Κεντρική Ελλάδα.

2. ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤΕΙ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Η πρόταση του Δ.Σ. του ΤΕΙ μας βρίσκει αντίθετους , όπως ολόκληρη την τρικαλινή κοινωνία. Την αντίθεσή μας την κοινοποιήσαμε στην Περιφερειακή Σύσκεψη που έγινε στην Λάρισα και συγχρόνως ζητήσαμε από τον Υπουργό κ. Αρβανιτόπουλο  ενημέρωση για τις προθέσεις του Υπουργείου.

Στην Σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Παιδείας θέσαμε τα επιχειρήματα που πρυτάνευσαν κατά την εποχή της ίδρυσης του παραρτήματος των Τρικάλων και ζητήσαμε την ισχυροποίηση του παραρτήματος και όχι την διάλυσή του.

Υπάρχουν προσδοκίες ότι ο Υπουργός θα συνεκτιμήσει όλες τις παραμέτρους και θα διατηρηθεί το παράρτημα στα Τρίκαλα.

Απαιτείται όμως μεγαλύτερη στήριξη από τον Δήμο Τρικκαίων και την Περιφέρεια Θεσσαλίας στην εξασφάλιση των κτιριολογικών προυποθέσεων για την λειτουργία του Παραρτήματος.

3. ΤΕΦΑΑ – ΚΕΤΕΑΘ

Η επιχειρούμενη μεταρρύθμιση «Σχέδιο Αθηνά» μπορεί υπό προυποθέσεις να ενισχύσει το τμήμα οπως υπάρχουν πληροφορίες.

Το ΚΕΤΕΑΘ υπάγεται στο ΕΤΕΚΑ αλλά διατηρείται η επιστημονική αυτοτέλεια και η οικονομική αυτάρκεια   ως έχει.

4. ΧΡΟΝΙΩΝ ΠΑΘΗΣΕΩΝ

Η συγχώνευση που επιχειρείται έχει πλεονεκτήματα στον ενιαίο συντονισμό της πολιτικής πρόνοιας στην Θεσσαλία.

Προσπαθούμε να διασφαλίσουμε την οικονομική αυτάρκεια του Ιδρύματος των Τρικάλων δεδομένου ότι έχει αποθέματα άνω των 2 εκατ. Και σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Εγινε παρέμβαση στην Επιτροπή της Βουλής και αναμένουμε στην τελική συζήτηση την νομοθετική πρόβλεψη γι’αυτό.

5. ΑΧΕΛΩΟΣ

Είμαστε σε επαφή με την Περιφέρεια για την δικαστική διαδικασία που θα γίνει τις επόμενες ημέρες και παράλληλα επιδιώξαμε την θετική στάση του Υ ΠΕΚΑ στην συζήτηση της υπόθεσης.

Η έγκριση της μελέτης για την Διαχείριση των υδάτων της Θεσσαλίας που διαπιστώνει την αναγκαιότητα την μεταφοράς των υδάτων από τον Αχελώο και την συνέχιση των έργων, είναι πολύ σημαντική παράμετρος.

6. ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ

Ο χάρτης της τοπικής αυτοδιοίκησης, όπως αποτυπώθηκε από το Ν.3852 /2010, με τέσσερις μόλις Δήμους για το Νομό Τρικάλων δεν μας εκφράζει και δημιουργεί πολλά προβλήματα και δυσχέρειες στη λειτουργία των υφιστάμενων Δήμων. Προτείνουμε στο διάλογο που έχει ανοίξει από το Υπουργείο Εσωτερικών, να εκμεταλλευτούμε το κριτήριο της ορεινότητας που υπάρχει στον «Καλλικράτη», προκειμένου να δημιουργηθούν δύο νέοι ορεινοί Δήμοι στο Νομό Τρικάλων για την καλύτερη λειτουργία της αυτοδιοίκησης Α’ βαθμού σε τοπικό επίπεδο.

 

 

.