Aργεντίνικο θρίλερ στην Κινηματογραφική λέσχη Τρικάλων

DIATRIVI3

Καλή χρονιά, με έξοχο αργεντίνικο θρίλερ

Ο Ρομπέρτο Μπερμούδες είναι ένας αναγνωρισμένος δικηγόρος που πλέον ασχολείται με τη διδασκαλία. Στο σεμινάριο εγκληματολογίας που παραδίδει θα δώσει «παρών» ο Γκονζάλο, γιος του παλιού του φίλου Φελίπε Ρουίς Κορδέρα. Η δολοφονία μιας νεαρής κοπέλας στο πάρκινγκ του πανεπιστημίου ταυτόχρονα με την εμφάνιση του νεαρού θα κινήσει υποψίες στον καθηγητή. Η πίστη του για την ενοχή του Γκονζάλο θα μετατραπεί σε εμμονή, με τον Ρομπέρτο να χάνει σιγά σιγά την ψυχραιμία του…

ΚΡΙΤΙΚΗ
Ο Hernán Goldfrid σε μια από τις πρώτες σκηνοθετικές του προσπάθειες κατορθώνει με την συνδρομή ενός ενδιαφέροντος μυθιστορήματος του επίσης άγνωστου στα λογοτεχνικά και κινηματογραφικά δρώμενα Diego Paszkowski να προσφέρει ένα πραγματικά πολύ ενδιαφέρον θρίλερ.
Το φιλμ κατορθώνει να δημιουργήσει μια εξαιρετική υποβλητική ατμόσφαιρα μέσα στην οποία αναπτύσσει μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία μυστηρίου όπου η διάσταση του θρίλερ λειτούργει παράλληλα τόσο στο αστυνομικό όσο και σε δικαστικά – νομικό επίπεδο. Και όσο και αν δεν είναι και το αναμενόμενο σε μια ταινία αυτού του είδους κατορθώνει μέσα σε μια ατμόσφαιρα film noir και με σκηνικό, το πάντα υπέροχο Buenos Ayres, να θέσει πολύ ενδιαφέροντα φιλοσοφικά ζητήματα τα οποία θα συντροφέψουν την σκέψη των θεατών και μετά το τέλος της κινηματογραφικής προβολής.
Τεχνικά η ταινία είναι άψογη και σε συνδυασμό με τις πολύ καλές ερμηνείες του cast, αλλά ιδιαίτερα των δυο πρωταγωνιστών, του Ricardo Darínο όποιος έχει συμβάλει με τις ερμηνείες του σε πάνω από 60 παράγωγες στην σημερινή διεθνή κινηματογραφική εικόνα της Αργεντινής αλλά και του επίσης χαρισματικού Alberto Ammann ο οποίος έχει εντυπωσιάσει το κινηματογραφόφιλο κοινό στις περιορισμένες μέχρι σήμερα εμφανίσεις του με τις πολύ καλές ερμηνείες του σε παραγωγές όπως το καθηλωτικό «Κελί 211», προσφέρει στον θεατή μια πραγματικά απολαυστική κινηματογραφική βραδιά θρίλερ και μυστηρίου.

Σημείωμα του σκηνοθέτη Hernán Goldfrid

Γιατί διάλεξα να πω αυτή την ιστορία;
«Δίκαιος άνδρας δεν είναι αυτός που δεν κάνει αδικίες,
αλλά εκείνος που μπορεί να είναι άδικος και δεν το κάνει».
Μένανδρος

Όταν ξεκινάς να σκέφτεσαι την ιστορία που θέλεις να διηγηθείς ή πώς θα την πεις, αναγκαστικά πρέπει να απαντήσεις πρώτα σε ένα θεμελιώδες ερώτημα: γιατί. Πού θέλω να καταλήξω, ποιες ιδέες αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω, πώς αντιλαμβάνομαι τον κόσμο, αυτά που έχουν συμβεί και όσα θα συμβούν στο μέλλον. Από την πρώτη στιγμή που ξεκινήσαμε να δουλεύουμε τη “Διατριβή για ένα φόνο”, άρχισα αμέσως ένα διάλογο με τον εαυτό μου σχετικά με τις ιδέες που αναπτύσσονται στην ιστορία, επικεντρώνοντας κυρίως στην κριτική που γίνεται σχετικά με την επιδίωξη της δικαιοσύνης από τη μία και την συμμόρφωση με τον νόμο από την άλλη. Δυο έννοιες που μοιάζουν ταυτόσημες, που έχουν πολλά κοινά στοιχεία, και παρόλα αυτά, συχνά αποτυγχάνουν να βαδίσουν χέρι-χέρι. ‘Μπορώ να συνθλίψω μια πεταλούδα, να την πιέζω μέχρι να πεθάνει, κι αυτό δεν είναι παράνομο. Αν όμως αυτή η πεταλούδα ανήκει σε μια ανεκτίμητη συλλογή κάποιου πλούσιου, μπορεί να πάω φυλακή.’ Δεν είναι η ίδια η πράξη που κρίνεται, λέει ο Γκονζάλο στον Μπερμούδες, ‘κάθε μέρα κάποιος συνθλίβει μια πεταλούδα και δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να κάνει ο νόμος για να το σταματήσει’, καταλήγει. Ναι, πιθανόν ο νεαρός να έχει δίκιο στην προσέγγισή του, πιθανόν να έχει σκεφτεί και ο Μπερμούδες κάποια στιγμή αυτό το πρόβλημα, ίσως όλοι μας θα θέλαμε να βρούμε τη λύση σ’ αυτή τη νομική τρύπα, αλλά ο Γκονζάλο το πάει ακόμα παραπέρα. Μπαίνει στη θέση ενός παντοδύναμου θεού, σαν λύκος που ψάχνει ένα πρόβατο, επιλέγει και σκοτώνει, με μόνο σκοπό να αποδείξει τη θεωρία του. Περνά τα όρια, τη γραμμή που τον διαχωρίζει από τον καθηγητή, που τον διαχωρίζει από εμάς. Ακριβώς αυτή η γέφυρα που διασχίζει ο Γκονζάλο (τουλάχιστον στα μάτια του Μπερμούδες), είναι αυτό που με ενδιαφέρει στην ιστορία.
Δεν είναι ότι ο Μπερμούδες δεν τολμά να παραβεί το νόμο, ούτε πως πιστεύει ότι ο νόμος είναι τέλειος, δεν είναι ηθικό το θέμα του, άλλωστε μπαίνει παράνομα στο σπίτι του Γκονζάλο, τον παρακολουθεί, φαίνεται να χάνει τον έλεγχο, παρόλα αυτά πότε δεν ξεπερνά τα όρια, ποτέ δεν σκέφτεται να πάρει το νόμο στα χέρια του. Η ταινία επιδιώκει να θέσει όλα αυτά τα ερωτήματα, να μας κάνει να σκεφτούμε αυτές τις έννοιες, να μας αναγκάσει να τις εξετάσουμε μέσα μας, να αναρωτηθούμε τι πιστεύουμε γι’ αυτές. Να μας θέσει σε δοκιμασία για τα όρια που εμείς θα ξεπερνούσαμε. Ίσως ο Μπερμούδες να τρελαίνεται στο τέλος, κυνηγώντας τον Γκονζάλο μέχρι που χάνει τον έλεγχο, ίσως να παίζει συνέχεια το παιχνίδι του, αλλά εκείνο που δεν θα κάνει, είναι να τον αφήσει να αλλάξει τους όρους. Αλλά εμείς τι θα κάναμε;

Credits
Tesis sobre un homicidio
Διατριβή για έναν φόνο

Σκηνοθεσία
Hernán Goldfrid

Σενάριο
Diego Paszkowski (μυθιστόρημα)
Patricio Vega

Πρωταγωνιστούν:
Ricardo Darín
Alberto Ammann
Calu Rivero
Arturo Puig
Fabián Arenillas
Mara Bestelli
Antonio Ugo
José Luis Mazza
Mateo Chiarino
Natalia Santiago
Ezequiel De Almeida
Cecilia Atán
Είδος ταινίας
Δράμα, Θρίλερ
Χρονολογία παραγωγής
2013
Χώρα παραγωγής
Αργεντινή, Ισπανία
Γλώσσα
Ισπανικά
Εικόνα
Έγχρωμη 2.35 : 1
Διάρκεια
106′
Ήχος
Dolby Digital
Τοποθεσίες γυρισμάτων
Αργεντινή (Μπουένος Άιρες)

ΠΟΥ, ΠΟΤΕ, ΠΟΣΟ
Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2014, στον δημοτικό κινηματογράφο, μύλος Ματσόπουλου
Ωρα έναρξης 21.45
Εισιτήρια: Κάρτα μέλους 20 ευρώ (10 ευρώ για άνεργους/φοιτητές) συν 2 ευρώ ανά ταινία. Μη μέλη 5 ευρώ

Δείτε το τρέιλερ στον παρακάτω σύνδεσμο
https://www.youtube.com/watch?v=buWKV0umB_4

.