ΑΠΣ Τρίκαλα: Καθημερινή…. ….Ελληνορωμαϊκή πάλη

Σκοπός μας

Η άσκηση και η Πάλη στον ΑΠΣ Τρίκαλα συντελούν στη διαρκή βελτίωση των σωματικών, πνευματικών και ψυχικών δυνάμεων των αθλητών και των αθλητριών σύμφωνα με την αρχαία ρήση “ Ἄμμες δὲ γ᾽ ἐσσόμεθα πολλῷ κάρρονες” δηλ. εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι.

Με πίστη και προσήλωση στις επιταγές του “ευ αγωνίζεσθαι” και της αθλητικής παράδοσης επιδιώκουμε οι μαθητές- αθλητές και οι μαθήτριες- αθλήτριες να ενστερνιστούν την αξία της διά βίου άσκησης και να την καταστήσουν αναπόσπαστο στοιχείο της ζωής τους. Κατ΄ αυτόν τον τρόπο, η άσκηση και η πάλη στο σύλλογό μας συμβάλλουν στην ανάπτυξη των αθλητών και των αθλητριών του σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες.

Τα προγράμματα για την ηθική εκπαίδευση εμφανίζονται με όλο και με­γαλύτερη συχνότητα στις μέρες μας, ακόμη και σε κοινωνίες που δε θεω­ρούνται συντηρητικές. Φαίνεται ότι υποστήριξη στο θετικό τους ρόλο ενδυ­ναμώνει, όσο μάλιστα μεγαλώνει η ανησυχία για την έκπτωση της ηθικής και θετικής κοινωνικής συμπεριφοράς στις μέρες μας. Ωστόσο, θα πρέπει να το­νιστεί ότι δεν είναι εύκολο ούτε απλό να δημιουργήσει κανείς την κατάλληλη εκπαιδευτική ατμόσφαιρα, ώστε να εμπνεύσει και να επηρεάσει τα παιδιά προς την ηθική ανάπτυξη. Θεμέλιος λίθος για την επιτυχία της εκπαιδευτικής παρέμβασης είναι η δημιουργία υγιών και στενών συναισθηματικών σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά και τα πρόσωπα που αποδέχονται ως πρότυπα και είναι σημαντικό τα πρόσωπα αυτά να εκδηλώνουν με συνέπεια θετική κοινωνική συμπεριφορά

Η ηθική είναι αυτή η οποία εξετάζει τι είναι σωστό και τι λάθος, είναι η συμπεριφορά στην οποία υπάρχει τιμιότητα, ειλικρίνεια.

Η φιλοσοφία της άσκησης και της πάλης στον  ΑΠΣ Τρίκαλα

Η θεωρητική θεμελίωση της επιδίωξης αυτής προέρχεται από:

  • Την πεποίθηση για τη μεγάλη αξία της άσκησης, ως μέσων παιδείας και αγωγής, απόλυτα απαραίτητων για την ανάπτυξη του ήθους και της κοινωνικής συνείδησης.
  • Τη διαπίστωση ότι η άσκηση αποτελούν σήμερα κοινωνικό φαινόμενο, που έχει τη δυνατότητα να ανταποκρίνεται θετικά στις ανθρώπινες ανάγκες, παιδαγωγικές, κοινωνικές, ηθικές, ψυχαγωγικές, σωματικές και πνευματικές.
  • Την πίστη στην αξία της τήρησης των ηθικών αρχών του “εὖ ἀγωνίζεσθαι”, οι οποίες πρέπει να επικρατούν και στη μετέπειτα ζωή του ατόμου.
  • Την επιστημονική θέση ότι με την άσκηση ο άνθρωπος μπορεί να παρατείνει τη σωματική υγεία του και παράλληλα να συμβάλλει στη διατήρηση της διαύγειας του πνεύματος.

Στόχοι

  • Η ανάπτυξη του ενδιαφέροντος όλων των αθλητών και των αθλητριών για τη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό και η συμμετοχή τους στο αθλητικό πρόγραμμα του συλλόγου μας.
  • Η διεξαγωγή του μαθήματος με ελκυστικό και αποτελεσματικό τρόπο, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη αξιοποίηση της ενεργού συμμετοχής όλων των αθλητών και των αθλητριών.
  • Η άσκηση του σώματος και του πνεύματος των αθλητών και των αθλητριών, ώστε η σωματική άσκηση να γίνει τρόπος ζωής.
  • Η αληθινή πειθαρχία που σαν στόχο έχει να καλλιεργήσει στο παιδί αυτό που λέμε “συνείδηση”.
  • Η συστηματική καλλιέργεια:
    • της συμμετοχής (δηλ. γρηγορότερη κοινωνικοποίηση)
    • του ομαδικού πνεύματος.
    • της διαδικασίας λήψης αποφάσεων
    • του “εὖ ἀγωνίζεσθαι”.
    • της συνεχούς βελτίωσης της προσωπικής τους απόδοσης και επίδοσης.
    • της προσπάθειας για τη διάκριση και τη νίκη.
    • της ενίσχυσης (των γνωστικών λειτουργιών)
    • της μίμησης (παρακολούθηση ηθικών συμπεριφορών)
    • του παιξίματος ηθικών ρόλων (ενσάρκωση ηθικών ρόλων σαν μορφή εμπειρίας)
    • των άμεσων συνεπειών
    • της τήρησης των κανόνων (δηλ. υπακοή)
  • Η διδασκαλία των θεμελιωδών αρχών που πρέπει να διέπουν τον «αγώνα», όπως:
    • Ο σεβασμός προς τον αντίπαλο.
    • Η αποδοχή της νίκης και της ήττας με σεμνότητα και αξιοπρέπεια.
    • Η συνειδητοποίηση ότι η ήττα δεν είναι αποτυχία, αλλά αφετηρία για μεγαλύτερη προσπάθεια.
  • Η ενημέρωση των αθλητών και των αθλητριών για τις ολέθριες συνέπειες της χρήσης των διεγερτικών ουσιών.
  • Η στήριξη των αθλητών και των αθλητριών, που έχουν το ταλέντο και τη θέληση να ασχοληθούν με τον αγωνιστικό Αθλητισμό, ακόμα και σε επίπεδο πρωταθλητισμού, χωρίς να παραμελούν τις σχολικές υποχρεώσεις τους.

Πόση προσοχή δίνεται από εμάς, τους διδάσκοντες, σε τέτοιες συμπεριφορές; Σκεφτήκαμε άραγε ότι εκτός από κινητικές ή φυσικές δραστηριότητες τα παιδιά- αθλητές θα πρέπει να διδαχθούν και θέματα σχετικά με την ηθική;

ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ να δημιουργήσουμε ενεργούς ανθρώπους και όχι παθητικούς θεατές………..

ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ για τη δια βίου άσκηση ………