Αποκριάτικη εκδήλωση για τα παιδιά στην κεντρική πλατεία Τρικάλων

apokriatiki giorti

Το πνεύμα του Καρναβαλιού με μουσική, εκπλήξεις, δώρα παρασέρνει τα παιδιά την Κυριακή 2 Μαρτίου, 11.00 π.μ. στην Κεντρική Πλατεία των Τρικάλων

 Αποκριάτικη εκδήλωση για τα παιδιά με πολλές με πολλές εκπλήξεις, δώρα και μουσική.
 Κυριακή 2 Μαρτίου, 11.00 π.μ. στην Κεντρική Πλατεία των Τρικάλων
 Παιδιά μασκαρευτείτε με φαντασία και χρώματα και ελάτε να ξεφαντώσετε.
 Θα φτιάξουμε πολλές και φανταστικές αποκριάτικες μάσκες με το Εργαστήρι Ζωγραφικής του Δήμου Τρικκαίων. Τα παιδιά θα πάρουν μάσκες και στολίδια λογής και με οδηγό τη φαντασία και το ταλέντο τους θα φτιάξουν τη δική τους μεταμφίεση τη δικής τους όμορφη μάσκα.

 Θα χορέψουμε παραδοσιακά με τα παιδιά του Δημοτικού Χορευτικού Συγκροτήματος Τρικάλων τα οποία θα παρουσιάσουν όμορφους αποκριάτικους χορούς και τραγούδια από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και το πασίγνωστο και αγαπημένο έθιμο της Αποκριάς το Γαϊτανάκι.

 Η γιορτή θα κλείσει με ατέλειωτο χορό και ένα επιμελημένο μουσικό πρόγραμμα.

 Θα υπάρχουν πολλά δώρα που θα εκπλήξουν ευχάριστα τα παιδιά.

Τα αποκριάτικα τραγούδια

Από το αποκριάτικο πνεύμα δεν θα μπορούσαν να λείπουν φυσικά και τα σκωπτικά τραγούδια. Αλληγορικές ιστορίες με πουλιά και ζώα σατιρίζουν με τον δικό τους τρόπο την ανθρώπινη πραγματικότητα.

ΠΑΝΤΡΕΥΟΥΝΕ ΤΟΝ ΚΑΒΟΥΡΑ

Παντρεύουνε τον κάβουρα, ωωω
και του δίνουν τη χελώνα
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Κάλεσαν και τον πόντικα, ωωω
τα συμβόλαια να γράψει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν το σκατζόχοιρο, ωωω
λεν τα στέφανα ν’ αλλάξει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν και το τζίτζικα, ωωω
για να παίξει το βιολί του
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν και το γάιδαρο, ωωω
για να πάει να τραγουδήσει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν και το μέρμηγκα, ωωω
τα προικιά να κουβαλήσει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν και την αλεπού, ωωω
λεν τις κότες να μαγίσει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα

Καλέσαν και το βάτραχο, ωωω
το νερό να κουβαλήσει
ντράγκα ντρούγκα τα ‘ργανα
ώρε τα ‘ργανα
ΣΤΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ
Στης ακρίβειας τον καιρό θέλησα να παντρευτώ,
και μου δώσαν μια γυναίκα, που έτρωγε για πέντε-δέκα
Πρώτο βράδυ που την πήρα, έφαγε μια προβατίνα
και το δεύτερο το βράδυ έφαγε ένα γελάδι
και την τρίτη τη βραδιά προβατίνα κι έξι αρνιά
και την άλλη την ημέρα πήραν τα μυαλά τς αέρα.
Άντρα μου, βρε βρε βρε, άντρα μου θέλω φουστάνι
Άντρα μου θέλω φουστάνι, γύρω-γύρω με γαϊτάνι.
Άντρα μου, θέλω γοβάκια γύρω-γύρω με φιογκάκια.
Άντρα μου, θέλω καπέλο γύρω-γύρω με το βέλο.
Άντρα μου, θέλω μπογιά για να βάψω τα μαλλιά.
Άντρα μου, θέλω βρακί γύρω γύρω με γαζί.
Σαν αρπάζω ένα ξύλο και τη φέρνω γύρω-γύρω
να, γυναίκα μου, φουστάνι γύρω-γύρω με γαϊτάνι!
Να, γυναίκα μου, καπέλο, γύρω-γύρω με βονδέλο!
Να, γυναίκα μου, μπογιά, του γαϊδάρου την ουρά!
Ιστορία της αποκριάτικης μάσκας
Η ιστορία της μάσκας χάνεται στα βάθη των αιώνων και συμβαδίζει με την ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού. Κοιτίδα της θεωρείται η Αφρική και οι πρωτόγονες τελετουργίες και τα δρώμενα των πολιτισμών της όπου κατέχει κυρίαρχο ρόλο. Άλλοτε χρησιμοποιείται μόνη της, συνήθως όμως αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι των μεταμφιέσεων σε τέτοιο βαθμό ώστε στην εξέλιξή της να φτάσει να χάσει την αυτονομία της. Στον χριστιανικό κόσμο η μάσκα έχει περιοριστεί πάρα πολύ και την βρίσκουμε πια να χρησιμοποιείται σε κάποια εθιμικά δρώμενα τα οποία έχασαν τον παγανιστικό τους και θρησκευτικό τους χαρακτήρα και πήραν την μορφή ενός τυπικού επαναλαμβανόμενου δρωμένου με κύριο σκοπό την ψυχαγωγία. Εκεί όμως που ο ρόλος της παραμένει κυρίαρχος και συνεχώς ανανεώνεται και ενδυναμώνεται είναι το καρναβάλι και οι αποκριάτικες γιορτές. Στο καρναβάλι οι μάσκες κυριαρχούν. Δεν υπάρχει ένας συγκεκριμένος τύπος. Η φαντασία των ανθρώπων, τα επίκαιρα γεγονότα και καταστάσεις, η πληθώρα των μεταμφιέσεων, και άλλοι παράγοντες έχουν σαν αποτέλεσμα κάθε φορά να δημιουργούνται μάσκες πάνω σε παραδεδομένους τύπους από ρεπερτόρια διαφόρων τόπων και καρναβαλικών γιορτών αλλά και καινούργιες που παρουσιάζουν επίκαιρα και σύγχρονα θέματα. Πάντοτε όμως ο σκοπός της παραμένει ο ίδιος να δημιουργήσει μια άλλη πραγματικότητα, να ενισχύει και να καθιερώσει την μεταμφίεση και να βοηθήσει τον άνθρωπο να εκφράσει ελεύθερα τις σκέψεις του.
Οι πιο γνωστές μάσκες είναι αυτές από το βενετσιάνικο καρναβάλι. Εντυπωσιάζουν με την μεγαλοπρέπειά και την πολυτέλειά τους και οι τύποι τους έχουν άμεση σχέση με τα κοστούμια των περίφημων και πασίγνωστων βενετσιάνικων μεταμφιέσεων. Χρησιμοποιήθηκε στο πασίγνωστο θέατρο της Commedia dell’arte και στο βενεστιάνικο καρναβάλι. Οι βενετσιάνικες μάσκες κατασκευάζονται από δέρμα, papier mache, πορσελάνη ή με μια πρωτότυπη τεχνική από γυαλί. Αρχικά ήταν μάλλον απλές στο σχέδιο και τη διακόσμηση, ενώ σήμερα είναι ζωγραφισμένες στο χέρι και διακοσμούνται με φυσικά φτερά, πολύτιμα μέταλλα και λίθους. Οι πιο γνωστές αποκριάτικες βενετσιάνικες μάσκες είναι η Bauta (λευκή μάσκα με τριγωνικό πηγούνι για άντρες και γυναίκες), η Moretta (οβάλ, γυναικεία από μαύρο βελούδο μάσκα την οποίο ο φορών δάγκωνε σε ένα εσωτερικό κουμπί για να στερεώνεται), η Jester (ο γελωτοποιός Joker) και η Volto (πρόσωπο χωρίς συναίσθημα) αλλά και αρκετές άλλες λιγότερο γνωστές. Στις μάσκες της Commedia dell’ arte ανήκουν οι μάσκες Arlecchino (Αρλεκίνος), Burattino (ή μάσκα του Πινόκιο), Colombina (ή Αρλεκίνα), Ill Dottore (ο Γιατρός), Pierrot (ο Πιερότος), Pulcinella και άλλες.

.