Δεσμεύτηκε εχθές ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από το βήμα του Αναπτυξιακού Συνεδρίου της Θεσσαλίας για την πλήρη ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Ε65 και την εκκίνηση των έργων το 2018.
Όπως είπε “Να δεσμευτούμε λοιπόν για τον Ε-65, που είναι ντροπή για τα δημόσια έργα και τις δημόσιες υποδομές της χώρας, για το νότιο και το βόρειο τμήμα”. Λίγο νωρίτερα στην ομιλία του είχε καυτηριάσει την κατάσταση που επικρατεί με τον τυφλό σήμερα δρόμο και χαρακτηριστικά είπε “Πρώτο βραβείο παίρνει ο Ε-65. Δημοπρατήθηκε ένας αυτοκινητόδρομος, ανεξάρτητα αν συμφωνεί ή διαφωνεί κανείς με τον τρόπο που δημοπρατήθηκε, στη συνέχεια αναθεωρήθηκε αυτή η σύμβαση και εξαιρέθηκε η αρχή και το τέλος του αυτοκινητόδρομου. Δεν υπάρχει αυτό πουθενά. Δεν υπάρχει πουθενά στον πλανήτη.
Δεν είναι το έγκλημα ότι αφαιρέθηκε ανορθολογικά η αρχή και το τέλος του αυτοκινητόδρομου. Είναι ότι προβλέφθηκαν νέες εγκρίσεις, ώστε στην ίδια σύμβαση, να εκκινήσει η αρχή και το τέλος του αυτοκινητόδρομου, άρα, όχι με τις τότε συνθήκες και με τους τότε ευρωπαϊκούς κανονισμούς στη νομοθεσία, αλλά με το τώρα.
Και ευτυχώς, έχουμε το στελεχιακό δυναμικό στο Υπουργείο που τεκμηρίωσε με απόλυτη ακρίβεια, σύμφωνα με αυτά που ζητά και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον επόμενο μήνα, ή τέλος πάντων μέχρι το τέλος του χρόνου, ξεπερνάμε τις γραφειοκρατικές διαδικασίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ξεκινάει το νότιο τμήμα του Ε-65 και μέσα στην επόμενη χρονιά θα ξεκινήσει και θα έχουμε και χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα για το βόρειο τμήμα του Ε-65. Και καταλαβαίνετε όλοι τις θετικές συνέπειες και για την υποδομή και για την απασχόληση και για την ανεργία στην περιοχή”.
Θα πρέπει πάντως να σημειώσουμε ότι ο κ.Σπίρτζης δεν έδωσε χρονικό όριο για την παράδοση του έτοιμου τμήματος του Ε65 από την Ξυνιάδα μέχρι τα Τρίκαλα το οποίο αναμένεται εδώ και μήνες και καθυστερεί λόγω 8χλμ του συνδετήριου δρόμου με το τοπικό δίκτυο.
Σχετικά με την κατασκευή Εμπορευματικών Κέντρων είπε πως θα υπάρξει και στο Βόλο και στη Λάρισα, ενώ δεσμεύτηκε για τα σιδηροδρομικά έργα της Θεσσαλίας “κυρίως για το τμήμα Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα αλλά και για το τμήμα Λάρισα – Βόλος. Επιτέλους να βγει η σιδηροδρομική γραμμή έξω από τα σπίτια του κόσμου στη Νέα Ιωνία. Αυτά τα έργα θα δημοπρατηθούν μέσα στη χρονιά ή το πολύ – πολύ το Γενάρη του ’18”.
Για τα έργα και τη χρηματοδότηση τους ο Υπουργός παραδέχθηκε ότι υπάρχει στενότητα ενώ μίλησε για έργα που πρέπει να δικαιολογούν την ύπαρξη τους. “δεν έχουμε άπειρους οικονομικούς πόρους. Έχουμε λίγους οικονομικούς πόρους. Έχουμε ένα νέο προγραμματικό πλαίσιο κουτσουρεμένο, είμαστε χώρα σε κρίση, άρα το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δυστυχώς δεν είναι υψηλό, έχει ανέβει τα δυο τελευταία χρόνια, αλλά δεν είναι αυτό που μας επιτρέπει να κάνουμε όποιο έργο θέλουμε.
Άρα, η ιεράρχηση των έργων είναι πολύ κρίσιμη. Το ποιο έργο θα επιλέξουμε για να εξυπηρετήσει την παραγωγική ανασυγκρότηση είναι πολύ κρίσιμο για να σταθούμε στα πόδια μας. Και σ’ αυτό πρέπει να συμμετέχει η ελληνική κοινωνία. Πρέπει να μπει στο δίλημμα ο πολίτης, αν πρέπει να γίνει ένας κλειστός αγωγός άρδευσης του κάμπου η τρεις δρόμοι σε οικισμούς.
Πρέπει λοιπόν να ενημερωθούν όλοι, ότι για να κάνουμε έργα υποδομής, πρέπει να δανειστούμε. Και αυτοί που μας δανείζουν, δεν κάθονται να σκεφτούν τις κοινωνικές ανάγκες. Αυτοί που μας δανείζουν, κάθονται με χαρτί και με μολύβι και βλέπουν τη μελέτη βιωσιμότητας ενός έργου υποδομής.
Δηλαδή αν αυτό το έργο «βγαίνει» τεχνοοικονομικά ή όχι. Αυτό πρέπει να το ξέρουν οι πολίτες. Αν τα έργα στο στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε είναι βιώσιμα, θα χρηματοδοτηθούν. Αν δεν είναι, θα πρέπει να βρούμε εθνικούς πόρους για να τα χρηματοδοτήσουμε σε δεύτερη φάση”
Στη συνέχεια ζήτησε από τους ξενοδόχους της Μαγνησίας να βάλουν πλάτη για την εύρυθμη λειτουργία του Αεροδρομίου της Αγχιάλου ενώ για τα τοπικά έργα μίλησε για: το Μουζάκι μέχρι τη Λίμνη Πλαστήρα, η παράκαμψη της Αγριάς, για αντιπλημμυρικά και αρδευτικά έργα, για τα έργα διευθέτησης του ρέματος της Παιδόπολης, για τα αρδευτικά δίκτυα του φράγματος Σταυρωπού, για την κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων του Σοφαδίτη στην Καρδίτσα και βέβαια για την επικαιροποίηση και την ένταξη πολλών μελετών, αρδευτικών και γεωλογικών έργων”.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com