Το Αναπτυξιακό Κέντρο Θεσσαλίας σε νέο πρόγραμμα

Το Αναπτυξιακό Κέντρο Θεσσαλίας σε συνεργασία με το σχολείο από την Τουρκία «Ali Tunaboylu Vocational and Technical High School» συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα με τίτλο «Önce Çalış Sonra Yarış» και κωδικό προγράμματος «2018-1-TR01-KA102-053373» που έχει εγκριθεί στο πλαίσιο του ERASMUS+ και συγκεκριμένα της δράσης KA1 – μαθησιακή κινητικότητα ατόμων.

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 7 μαθητές και 2  συνοδοί καθηγητές του τεχνικού επαγγελματικού λυκείου από την Τουρκία. Οι μαθητές έχουν τοποθετηθεί σε τοπικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα της εστίασης (Τσικάλι, Λαδοφάναρο, Παλιά Ιστορία) και η διάρκεια της πρακτική τους άσκηση είναι δεκαπέντε μέρες.

Στο τέλος της πρακτικής τους άσκησης, οι μαθητές θα συμμετέχουν στον 11ο Διεθνή Διαγωνισμό Μαγειρικής Νοτίου Ευρώπης, που θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της 28ης Διεθνούς Έκθεσης Τροφίμων, Ποτών, Μηχανημάτων, Εξοπλισμού και Συσκευασίας, Detrop, από τη 1 έως τις 4 Μαρτίου, στο Περίπτερο 16 των εγκαταστάσεων της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) – HELEXPO. Ο Διεθνής Διαγωνισμός Μαγειρικής Νοτίου Ευρώπης διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια από τη Λέσχη Αρχιμαγείρων Βορείου Ελλάδος σε συνεργασία με τη HELEXPO –ΔΕΘ και την υποστήριξη της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αρχιμαγείρων (World Association of Chefs Societies, WACS). Η διοργάνωση του 2017 συγκέντρωσε περισσότερες από 450 συμμετοχές διακεκριμένων Αρχιμαγείρων και σχολών μαγειρικής, οι οποίοι διαγωνίστηκαν σε 34 κατηγορίες και αξιολογήθηκαν από 23 διεθνείς κριτές, η συμμετοχή των οποίων προσέδωσε στη διοργάνωση το κύρος ενός διεθνούς διαγωνισμού, θέτοντας ψηλά τον πήχη για μοναδικές γαστρονομικές δημιουργίες. Επίσης, στον 10ο Διεθνή Διαγωνισμό παρευρέθηκε o Thomas A. Gugler, Πρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αρχιμαγείρων (World Association of Chefs Societies).

Ο κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση των γνώσεων των μαθητών, η ευρύτερη κατανόηση πρακτικών, πολιτικών και συστημάτων στην εργασία νέων σε άλλες χώρες, η αύξηση της ικανότητα τους να επιφέρουν αλλαγές σε επίπεδο εκσυγχρονισμού και εξωστρέφειας της αγοράς εργασίας, η ευρύτερη κατανόηση και ανταπόκριση στην κοινωνική, γλωσσική και πολιτισμική πολυμορφία καθώς και η αυξημένη στήριξη και προώθηση των δραστηριοτήτων κινητικότητας για τους εκπαιδευομένους.