Ρετρό: Τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ Τρικάλων στη κεντρική πλατεία της πόλης

Αρχές 1957 το τότε Αυτοκινητιστικό Συμβούλιο των Τρικάλων απεφάσισε όπως εις την πόλη των Τρικάλων ιδρυθεί Αστική συγκοινωνία με δύο γραμμές:
1) Αγία Μονή – Α Γυμνάσιον και
2) Πύργος – Γκιούλ Μπαξέ.
Η απόφαση του Αυτοκινητιστικού Συμβουλίου εγκρίθηκε από το Υπουργείο Συγκοινωνιών. Στη συνέχεια το Αυτοκινητιστικό Συμβούλιο δημοσίευσε προκήρυξη με την οποία καλούσε τους ενδιαφερόμενους να υποβάλουν αιτήσεις για την δρομολόγηση λεωφορείων για τις δύο γραμμές.
− Στις 20 Απριλίου 1957, Μεγάλη Παρασκευή, έγιναν τα εγκαίνια μπροστά από τον κινηματογράφο ΑΧΙΛΛΕΙΟΝ, οπότε και άρχισε η δρομολόγηση των λεωφορείων στις ανωτέρω δύο γραμμές.
Από το 1958 έως το 1968 εγκρίθηκαν από το Αυτοκινητιστικό Συμβούλιο άλλες δεκατρείς (13) άδειες δρομολόγησης λεωφορείων εις το Αστικό ΚΤΕΛ και έτσι η δύναμη των λεωφορείων έφτασε τον αριθμό 17. Επίσης δημιουργηθήκαν και καινούριες γραμμές καλύπτοντας έτσι καλύτερα τις ανάγκες του επιβατικού κοινού στην ευρύτερη περιοχή του νομού μας.
Με αφετερία την πόλη ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής; Ριζαριό, Χρυσαυγή ,Κεφαλόβρυσο,Καλύβια , Ράξα, Αρδάνι, Μουριά, Χαϊδεμένη, Πηγή κ.α.
− Οκτώβριος 1973. Με διάταγμα του τότε υπουργού Συγκοινωνίας κ. Γιακά αποφασίστηκε η ένωση των υπεραστικών ΚΤΕΛ με τα αστικά ΚΤΕΛ όλων των επαρχιών και ορίστηκε ως ημερομηνία ενώσεων η 17η Δεκεμβρίου 1973. Η ένωση όμως δεν έγινε στην ημερομηνία αυτή, λόγω των εορτών των Χριστουγέννων. Πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιανουαρίου 1974 και διήρκεσε μέχρι τις 9 Αυγούστου 1977, οπότε και έγινε πάλι ο διαχωρισμός.
– Από το 1983 γίνεται ένωση των δύο Συνδέσμων που υπήρχανε έως τότε με την ονομασία ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΑΣΤΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΝΟΜΟΥ ΤΡΙΚΑΛΩΝ και με σκοπό τη διαφύλαξη, μελέτη και παραγωγή των κοινών οικονομικών, κοινωνικών και επαγγελματικών συμφερόντων των μελών του.
Τα χρόνια που ακολουθήσανε ήτανε αρκετά δύσκολα για το Αστικό ΚΤΕΛ. Η κακή διαχείριση της λειτουργίας του είχε ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση χρεών προς το ΙΚΑ και τη ΔΥΟ (Φ.Κ.Ε – Φ.Μ.Υ).
Τα τελευταία όμως χρόνια με την βοήθεια όλων των μετόχων και την πάγια θέση της Διοίκησης για ένα Αστικό που να συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής και να χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα αυτής αλλά κυρίως με υψηλό το αίσθημα ευθύνης εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού έχει ξεκινήσει μια αξιοσημείωτη προσπάθεια αναβάθμισης και ανασυγκρότησης του.

Φωτογραφία και πηγή πληροφοριών: Αστικό ΚΤΕΛ Τρικάλων