Πρότυπο ΕΠΑΛ Τρικάλων – Erasmus Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη Βαρκελώνη

 Στη Βαρκελώνη ταξίδεψαν εκπαιδευτικοί του Πρότυπου ΕΠΑΛ Τρικάλων για να παρακολουθήσουν επιμορφωτικά σεμινάρια διάρκειας μίας εβδομάδας (28 Οκτωβρίου – 2 Νοεμβρίου 2024) στο πλαίσιο του διαπιστευμένου ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ1.

ΟΙ τίτλοι των σεμιναρίων ήταν 1. “CLIL and PBL to Improve Student Engagement” και 2. “Art and Nature: A Sustainable Approach for All Teachers” και διοργανώθηκαν από τον εκπαιδευτικό οργανισμό Europass Teacher Academy στη Βαρκελώνη.

  • Στο σεμινάριο “CLIL and PBL to Improve Student Engagement” οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί εξερεύνησαν τις δύο σημαντικές μαθησιακές προσεγγίσεις, PBL και CLIL, καθώς και τις προϋποθέσεις, τις ιδέες και τις στρατηγικές που τις συνοδεύουν. Είχαν επίσης την ευκαιρία να αναπτύξουν εύκολες, έξυπνες, εξατομικευμένες λύσεις για το μάθημά τους και τους μαθητές τους, χρησιμοποιώντας το PBL, το CLIL ή ένα συνδυασμό των δύο (PBLL) ενσωματώνοντας στη διδασκαλία τους τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και χρήσιμα εργαλεία καινοτόμoυ μάθησης.

Συγκεκριμένα η μέθοδος PBL (Project based learning) – Μάθηση βάσει Σχεδίου προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να συμμετέχουν περισσότερο στη μάθηση, παρέχοντάς τους έναν εφικτό στόχο, προκειμένου να εργαστούν τόσο σε επίπεδο περιεχομένου όσο και σε επίπεδο ικανοτήτων.

Το CLIL (Content and Language Integrated Learning)- Ολοκληρωμένη Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας είναι μια μεθοδολογία για το σχεδιασμό μαθημάτων που ενσωματώνουν την εκμάθηση περιεχομένου ειδικών γνωστικών αντικειμένων και των δεξιοτήτων της ξένης γλώσσας.  

Ο συνδυασμός και των δύο PBLL (PBL+CLIL) παρέχει ευκαιρίες για επικοινωνία στη γλώσσα-στόχο και για τη χρήση κατάλληλου λεξιλογίου κατά την επεξεργασία του συγκεκριμένου περιεχομένου (τέχνες, επιστήμες, ιστορία, κλπ). Το PBLL μπορεί να ενισχύσει την προθυμία των μαθητών να μιλήσουν και την αυθεντικότητα της εμπειρίας τους.

  • Στο σεμινάριο “Art and Nature: A Sustainable Approach for All Teachers” οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί γνώρισαν το θεωρητικό πλαίσιο της βιώσιμης τέχνης και συμμετείχαν σε μια σειρά από εσωτερικές και εξωτερικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες, εμπνευσμένες από τις αρχές της βιωσιμότητας. Έμαθαν να δημιουργούν έργα Αρχιτεκτονικής Τοπίου με τη βοήθεια σκίτσου και σχεδιασμού δραστηριοτήτων για τους μαθητές μας σε υπαίθριο χώρο καθώς και την παρασκευή χρωμάτων χρησιμοποιώντας φυσικά συστατικά και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά τέχνης, φυσικά περιβάλλοντα και αντικείμενα ανακύκλωσης για τα έργα τους. Επίσης, έμαθαν να ενισχύουν ένα περιβάλλον συνεργασίας, χωρίς αποκλεισμούς και κριτική μεταξύ των μαθητών, στο πλαίσιο ενός ήπιου και βιώσιμου τρόπου ζωής. Ανέπτυξαν μια συνειδητή και βιώσιμη προσέγγιση στην τέχνη και τη φύση προκειμένου να εμπνεύσουν τη σχολική τους κοινότητα με μακροπρόθεσμες μικρές δράσεις προς μια βιώσιμη, δημιουργική, σχολική ζωή.

Στη ροή κινητικότητας συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί 1. Αγγέλη Βασιλική και 2. Ντίνα Ευαγγελία. Τα σεμινάρια παρακολούθησαν επίσης εκπαιδευτικοί από άλλες χώρες όπως Πολωνία, Ρουμανία, Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Ουγγαρία, Σλοβακία, Κύπρο, Δανία και Σουηδία. H ροή κινητικότητας συγχρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.