Κ. Παπακώστα | Με το Νομοσχέδιο του Υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης η Ελλάδα κάνει γενναίο άλμα στην νέα ψηφιακή εποχή

Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε εχθές η Τρικαλινή Βουλευτής Κατερίνα Παπακώστα, επί του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης με τίτλο: «Αναδυόμενες τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, ενίσχυση της ψηφιακής διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις.»

Η κα. Παπακώστα τόνισε στην ομιλία της, πως στόχος του νέου Νομοθετήματος είναι η τοποθέτηση της χώρας μας στην τροχιά της Νέας Ψηφιακής Εποχής. Επεσήμανε ακόμη, πως «Οφείλουμε να εκμεταλλευτούμε τις νέες τεχνολογίες δημιουργώντας ένα εύχρηστο, διαυγές και ευέλικτο ψηφιακό περιβάλλον για τον πολίτη

Επιπρόσθετα, η Βουλευτής υπογράμμισε πως με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης η Ελλάδα γίνεται μία από τις πρώτες χώρες, που εισάγει ένα συνολικό πλαίσιο κανόνων λειτουργίας συγκεκριμένων νέων τεχνολογιών, δίνοντας για πρώτη φορά απτή – νομική διάσταση σε έννοιες ,που υπήρχαν μέχρι σήμερα, μόνο στον ψηφιακό κόσμο. Όπως: η Αλυσίδα συστοιχιών (Blockchain), το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Internet of Things), η Διαδικασία Τρισδιάστατης Εκτύπωσης, το Έξυπνο Συμβόλαιο (Smart Contract), η Τεχνολογία Κατανεμημένου Καθολικού (Distributed Ledger Technology), όπου μέσω του νομοσχεδίου δίνονται πλέον συγκεκριμένοι ορισμοί και επιβάλλονται κανόνες στην εφαρμογή και τους χρήστες τους.

Η χρήση των νέων αυτών τεχνολογιών προσφέρει λύσεις σε πολλαπλούς τομείς της οικονομικής και κοινωνικής ζωής, όπως υπηρεσίες με εξαιρετικά γρήγορη ανταπόκριση, αξιόπιστες λύσεις εξ αποστάσεως, χρήση εφαρμογών με μεγαλύτερη ευκολία, υποστήριξη κατά τη λήψη αποφάσεων, καλύτερη κατανομή πόρων και απομακρυσμένο έλεγχο υπηρεσιών.

Τέλος η Βουλευτής σημείωσε πως, προσαρμόζοντας στα μέτρα μας τα τεχνολογικά εργαλεία και δημιουργώντας ακόμη πιο χρηστικές και εξυπηρετικές δημόσιες υπηρεσίες, ανοικοδομείται τάχιστα και δυναμικά ο ψηφιακός μετασχηματισμός του κράτους. Δεν παρέλειψε επίσης να αναφερθεί στις ψηφιακές συναλλαγές που αυξήθηκαν από 8,8 εκατομμύρια το 2018, σε 567 εκατομμύρια το 2021 και στο γεγονός ότι ψηφιοποιήθηκαν οι πιο συχνές αλληλεπιδράσεις του πολίτη με το Δημόσιο, περισσότερες δηλαδή, από 1400 υπηρεσίες.

Δείτε ολόκληρο το βίντεο της ομιλίας