Σε μια ιστορική συμφωνία, που αλλάζει το χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, κατέληξαν το PSA Group (Peugeot-Citroen) και η General Motors: η Opel, γερμανικός κλάδος της GM, περνά στον έλεγχο της κορυφαίας γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία θα πάρει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη. Η συμφωνία αναμένεται να ανακοινωθεί σε συνέντευξη Τύπου, την Δευτέρα.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το “Bloomberg”, η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στην GM, που έφθασε στο χείλος της χρεοκοπίας στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ και διασώθηκε από την κυβέρνηση Ομπάμα, να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά.
Οι δύο όμιλοι έχουν καταλήξει στο πλαίσιο της συμφωνίας, που θα επιτρέψει την ολοκλήρωσή της, αλλά οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται για τις λεπτομέρειες της συναλλαγής. Το διοικητικό συμβούλιο της PSA, πάντως, “άναψε πράσινο” για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, την Παρασκευή.
Μια από τις σημαντικές πλευρές των διαπραγματεύσεων αφορούσε το πώς θα καταφέρει η PSA να εξοικονομήσει, μέσω της συμφωνίας, περίπου 2 δισ. ευρώ ετησίως. Για να συμβεί αυτό θα χρειασθεί να περιορισθεί η παραγωγική δυναμικότητα του νέου ομίλου, να υπάρξουν εξοικονομήσεις από τις προμήθειες και να μειωθεί το εργατικό κόστος.
Οι δύο πλευρές συζητούν, επίσης, τη δυνατότητα που θα έχει η PSA να πουλάει παγκοσμίως αυτοκίνητα με τις φίρμες της Οpel και της Vauxhaull και τη δυνατότητα της GM να εισάγει αυτοκίνητα Chevrolet στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Κάρλος Ταβάρες, σχεδιάζει να αναζωογονήσει τη ζημιογόνα Opel και την Vauxhall με ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ανάλογο με αυτό που εφάρμοσε στο γαλλικό όμιλο πριν από τρία χρόνια, επιτυγχάνοντας να διακόψει τη δυσμενή ως τότε πορεία του. Η Opel, όπως έχει δηλώσει ο Ταβάρες, μπορεί να διευρύνει σημαντικά τις δραστηριότητες της σε νέες αγορές, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει όσο βρισκόταν στην ιδιοκτησία της GM.
Η συμφωνία ήταν ιδιαίτερα περίπλοκη, εξαιτίας και της σημαντικής πολιτικής φόρτισης που εκ των πραγμάτων έχει. Για να κερδίσουν υποστήριξη, τα στελέχη της PSA έκαναν περιοδείες στην Ευρώπη και είχαν πολλές συναντήσεις με συνδικαλιστές και πολιτικούς παράγοντες, δίνοντας διαβεβαιώσεις ότι οι θέσεις εργασίας και οι μονάδες παραγωγής θα προστατευθούν.
Οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Γερμανίας έχουν τονίσει τη μεγάλη σημασία που έχει η διατήρηση της απασχόλησης και των εργοστασίων και στις δύο χώρες και έχουν καλέσει την PSA να μετουσιώσει τη μελλοντική ανάπτυξη σε εργασιακή ασφάλεια.
sofokleousin
Σε μια ιστορική συμφωνία, που αλλάζει το χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη, κατέληξαν το PSA Group (Peugeot-Citroen) και η General Motors: η Opel, γερμανικός κλάδος της GM, περνά στον έλεγχο της κορυφαίας γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία θα πάρει τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη. Η συμφωνία αναμένεται να ανακοινωθεί σε συνέντευξη Τύπου, την Δευτέρα.
Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το “Bloomberg”, η συμφωνία δίνει τη δυνατότητα στην GM, που έφθασε στο χείλος της χρεοκοπίας στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης στις ΗΠΑ και διασώθηκε από την κυβέρνηση Ομπάμα, να αποχωρήσει από την ευρωπαϊκή αγορά.
Οι δύο όμιλοι έχουν καταλήξει στο πλαίσιο της συμφωνίας, που θα επιτρέψει την ολοκλήρωσή της, αλλά οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται για τις λεπτομέρειες της συναλλαγής. Το διοικητικό συμβούλιο της PSA, πάντως, “άναψε πράσινο” για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, την Παρασκευή.
Μια από τις σημαντικές πλευρές των διαπραγματεύσεων αφορούσε το πώς θα καταφέρει η PSA να εξοικονομήσει, μέσω της συμφωνίας, περίπου 2 δισ. ευρώ ετησίως. Για να συμβεί αυτό θα χρειασθεί να περιορισθεί η παραγωγική δυναμικότητα του νέου ομίλου, να υπάρξουν εξοικονομήσεις από τις προμήθειες και να μειωθεί το εργατικό κόστος.
Οι δύο πλευρές συζητούν, επίσης, τη δυνατότητα που θα έχει η PSA να πουλάει παγκοσμίως αυτοκίνητα με τις φίρμες της Οpel και της Vauxhaull και τη δυνατότητα της GM να εισάγει αυτοκίνητα Chevrolet στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της PSA, Κάρλος Ταβάρες, σχεδιάζει να αναζωογονήσει τη ζημιογόνα Opel και την Vauxhall με ένα πρόγραμμα αναδιάρθρωσης ανάλογο με αυτό που εφάρμοσε στο γαλλικό όμιλο πριν από τρία χρόνια, επιτυγχάνοντας να διακόψει τη δυσμενή ως τότε πορεία του. Η Opel, όπως έχει δηλώσει ο Ταβάρες, μπορεί να διευρύνει σημαντικά τις δραστηριότητες της σε νέες αγορές, κάτι που δεν μπορούσε να γίνει όσο βρισκόταν στην ιδιοκτησία της GM.
Η συμφωνία ήταν ιδιαίτερα περίπλοκη, εξαιτίας και της σημαντικής πολιτικής φόρτισης που εκ των πραγμάτων έχει. Για να κερδίσουν υποστήριξη, τα στελέχη της PSA έκαναν περιοδείες στην Ευρώπη και είχαν πολλές συναντήσεις με συνδικαλιστές και πολιτικούς παράγοντες, δίνοντας διαβεβαιώσεις ότι οι θέσεις εργασίας και οι μονάδες παραγωγής θα προστατευθούν.
Οι κυβερνήσεις Γαλλίας και Γερμανίας έχουν τονίσει τη μεγάλη σημασία που έχει η διατήρηση της απασχόλησης και των εργοστασίων και στις δύο χώρες και έχουν καλέσει την PSA να μετουσιώσει τη μελλοντική ανάπτυξη σε εργασιακή ασφάλεια.
sofokleousin