Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν κίνδυνο για τους ανθρώπους με βηματοδότη

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν κίνδυνο για τους ανθρώπους με βηματοδότη, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη.

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών διεξήγαγε δοκιμές για να διαπιστώσει εάν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα από τα ηλεκτρικά οχήματα ή σταθμούς φόρτισης ενδέχεται να προκαλέσουν προβλήματα σε άτομα που έχουν καρδιακά εμφυτεύσιμες ηλεκτρονικές συσκευές (CIED). Στην εργασία που δημοσιεύτηκε στα Annals of Internal Medicine , η ομάδα περιγράφει τη μελέτη και τα αποτελέσματά τους, τα οποία μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω.

Καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά γίνονται όλο και πιο δημοφιλή, ταυτόχρονα διεξάγονται και αρκετές επιστημονικές έρευνες για να κατανοηθεί καλύτερα ο αντίκτυπός τους στους χρήστες. Σε αυτή τη νέα προσπάθεια, οι ερευνητές αναρωτήθηκαν αν τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα που παράγονται από τα οχήματα που κινούνται με ηλεκτρισμό και όχι με βενζίνη θα μπορούσαν να θέσουν ορισμένα άτομα σε κίνδυνο – δηλαδή, εκείνοι που έχουν βηματοδότες ή απινιδωτές στα στήθη τους. Και τα δύο εμφυτεύματα χρησιμοποιούν ηλεκτρικά σήματα, οπότε είναι χρήσιμο να παρατηρήσουμε αν υπάρχουν πιθανές επιπτώσεις, κάτι που τελικά δεν ισχύει.

Οι ερευνητές διεξήγαγαν μια δοκιμή δύο επιπέδων. Το πρώτο αφορούσε 108 άτομα με CIEDs, οι οποίοι βρίσκονταν μέσα σε ένα ηλεκτρικό όχημα και που πλησίασε έναν σταθμό φόρτισης για να γεμίσει τις μπαταρίες του. Τα CIED διατηρούν ένα αρχείο δραστηριότητάς του ασθενή, το οποίο χρησιμοποιούν οι ιατροί για την παρακολούθηση της υγείας των ασθενών και για την μετέπειτα προσαρμογή των συσκευών, εάν χρειαστεί. Σε αυτή την περίπτωση, οι γιατροί μελέτησαν δεδομένα από τα CIED κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας των εθελοντών. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν επίσης πολλαπλούς τύπους ηλεκτρικών αυτοκινήτων (Nissan Leaf, BMW i3, Volkswagen e-up και Tesla Model 85S). Στη μελέτη των αποτελεσμάτων της ανάλυσης από τους γιατρούς, οι ερευνητές δεν ανέφεραν ανωμαλίες, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι ασθενείς δεν επηρεάστηκαν από τα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο δεύτερο μέρος της δοκιμής, οι ερευνητές μέτρησαν την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία κατά τη χρήση των ηλεκτρικών οχημάτων. Αναφέρουν ότι, όπως αναμενόταν, η ισχύς των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων είναι ισχυρότερη όταν στέκεται δίπλα στο καλώδιο φόρτισης του αυτοκινήτου. Αναφέρουν ότι τα επίπεδα ήταν πολύ χαμηλότερα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, πιθανώς λόγω της θωράκισης που εγκατέστησαν οι κατασκευαστές. Σημειώνουν επίσης ότι δεν υπήρχε μετρήσιμη διαφορά στα επίπεδα μεταξύ καθισμάτων στο μπροστινό ή το πίσω κάθισμα.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι η οδήγηση με ηλεκτρικά οχήματα είναι ασφαλής για άτομα με CIEDs, αλλά σημειώνουν ότι η μελέτη τους ήταν μικρής κλίμακας και ότι τόσο η τεχνολογία αυτοκινήτων όσο και η τεχνολογία CIED αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου, επομένως συνιστάται προσοχή.

texnologia.net