Ψάχνουν τα αίτια του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας – Τρεις οι νεκροί

Ένας πολυτραυματίας κατέληξε το πρωί – Δύο άτομα νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση και τέσσερα με ελαφρά τραύματα – Από θαύμα γλύτωσαν δύο αλλοδαποί όταν το τρένο πέρασε κυριολεκτικά μέσα από το σπίτι τους- Μέχρι την Παρασκευή το πόρισμα για τα αίτια

Στους τρεις ανέρχεται ο αριθμός των θυμάτων από το τραγικό δυστύχημα με τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας στην περιοχή του Άδενδρου, καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του διοικητή του νοσοκομείου Παπανικολάου, Κωνσταντίνου Εμμάνουηλίδη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπεύθυνος αμαξοστοιχίας, ο οποίος νοσηλευόταν διασωληνωμένος κατέληξε σήμερα το πρωί.

Τα άλλα δύο θύματα είναι ο 46χρονος μηχανοδηγός του τρένου, ο οποίος πέθανε ακαριαία και ένας ακόμη επιβάτης.

Δυο τραυματίες είναι σε βαριά κατάσταση ενώ άλλοι τέσσερις φέρουν ελαφρά τραύματα.

Εξαιρετικά δύσκολος ο απεγκλωβισμός

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Κεντρικής Μακεδονίας, αρχιπύραρχος Κωνσταντίνος Πουλτίδης, εξήγησε πως η επιχείρηση ήταν δύσκολη καθώς «υπήρχε μια άμορφη μάζα σιδερικών», ενώ έμφαση δόθηκε στην ταχύτητα απεγκλωβισμού των τραυματιών.

«Οι πρώτες προσπάθειες απεγκλωβισμού ήταν δύσκολες. Οι εύκολες ήταν κυρίως στα πίσω βαγόνια. Από τη μηχανή απεγκλωβίσαμε νεκρό τον πρώτο μηχανοδηγό και δύο τραυματίες, υπαλλήλους του ΟΣΕ. Από το δεύτερο βαγόνι, που ήταν το κυλικείο ανασύραμε ακόμη ένα νεκρό και άλλους πέντε τραυματίες (σ.σ. στο μεταξύ ο ένας κατέληξε σήμερα)».

Σε περιπτώσεις εκτροχιασμού, όπως η χθεσινή, η έμφαση, όπως εξήγησε ο κ. Πουλτίδης, δίνεται στην ταχύτητα απεγκλωβισμού, καθώς «όσο πιο γρήγορα ανασύρεις τον τραυματία τόσες περισσότερες πιθανότητες αποκατάστασης του δίνεις».

Δύναμη της Πυροσβεστικής παραμένει και σήμερα στο σημείο, ενώ γίνονται και προσπάθειες επιδιόρθωσης της γραμμής. «Εμείς είμαστε σήμερα εδώ για πυρασφάλεια, γιατί υπάρχει διαρροή καυσίμου. Τον χώρο τον έχουμε ελέγξει πλήρως, δεν έχουμε πληροφορίες ότι υπάρχει κάποιος άλλος (εγκλωβισμένος). Βάλαμε και ειδικό σκύλο της ΕΜΑΚ στις έρευνες», επισήμανε ο κ. Πουλτίδης.

Όπως έγινε γνωστό, στον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας, συμμετείχαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα.

Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 άντρες της αστυνομίας και της Τροχαίας.
Επίσης, άμεση ήταν η κινητοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη μεταφορά με λεωφορεία και εφεδρική αμαξοστοιχία στον τελικό τους προορισμό των επιβατών που δεν τραυματίστηκαν αλλά και των επιβατών που λόγω της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας είχαν παραμείνει σε εκατέρωθεν σταθμούς.

Αναζητούνται τα αίτια

Ο εισαγγελέας έχει αντλήσει όλα τα ηλεκτρονικά στοιχεία για αξιολόγηση και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται το πόρισμα για τα αίτια της τραγωδίας. Όπως δήλωσε από το σημείο του συμβάντος ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης, συστάθηκε επιτροπή που μέχρι την Παρασκευή θα καταθέσει το πρώτο πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος. «Είναι από τα χειρότερα (δυστυχήματα) που έχουμε δει», τόνισε.

Σύμφωνα με ανεπίσημες και ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες από το υπουργείο και τον ΟΣΕ, οι πρώτες ενδείξεις μιλούν για υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει ο συρμός. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο 46χρονος μηχανοδηγός, αν και άνηκε στη νέα γενιά του οργανισμού που προσλήφθηκε το 2004, διέθετε αρκετή εμπειρία.

Οι εικόνες υπό το φως της ημέρας είναι συγκλονιστικές… Όπως βλέπετε, στα εναέρια πλάνα από το σημείο της τραγωδίας, το τραίνο βρίσκεται εξ’ ολοκλήρου έξω από τις ράγες, ενώ τα πρώτα βαγόνια είναι σχεδόν διαλυμένα.

Στο μεταξύ έχουν κινητοποιηθεί όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και αναζητούν τα αίτια του εκτροχιασμού της αμαξοστοιχίας. Προς το παρόν εμπειρογνώμονες βρίσκονται στο σημείο, ενώ εξετάζονται και μάρτυρες -επιβάτες του μοιραίου τρένου.

protothema