Εξόρμηση σε Καλαρρύτες, Συρράκο, Ματσούκι από τον ΣΟΧΤ

Μια όμορφη εξόρμηση πραγματοποίησε το πεζοπορικό τμήμα το ΣΟΧΤ το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος. Τα μέλη του συλλόγου βρέθηκαν στις όμορφες πλαγιές των Τζουμέρκων στα φυσικά σύνορα της Θεσσαλίας με την Ήπειρο.

Η εκδρομή ξεκίνησε το μεσημέρι του Σαββάτου, τα μέλη του συλλόγου επιβιβάστηκαν στο λεωφορειάκι του ΣΟΧΤ και ξεκίνησαν με προορισμό ένα από τα ομορφότερα χωριά της Πίνδου, τους γραφικούς Καλαρρύτες.

Αφού διασχίσαμε το ομορφότερο κομμάτι του ορεινού όγκου του νομού περνώντας από τα Λιβάδια Περτουλίου, τον Ασπροπόταμο και τις ενδιάμεσες περιοχές φτάσαμε στα όρια του νομού Τρικάλων, κοντά στο Χαλίκι, κάτω από το εντυπωσιακό Περιστέρι (Λάκμος) κατευθυνθήκαμε προς το νομό Ιωαννίνων. Η στάση στον αυχένα Μπάρου (1910μ) ήταν απαραίτητη για να θαυμάσουμε τον εντυπωσιακό ορεινό όγκο των Τζουμέρκων, την Κακαρδίτσα  και την Κωστηλάτα.

Το απόγευμα μας βρήκε έξω από τους Καλαρρύτες. Τα κτήματα έξω από το χωριό ήταν ιδιαίτερα φιλόξενα για τις σκηνές που στήθηκαν γρήγορα γρήγορα για να κατηφορίσουμε για την απαραίτητη βόλτα στο χωριό. Η διατήρηση της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής με τα πέτρινα σπίτια και τα πλακόστρωτα καλντερίμια όπου δεν κυκλοφορούν φυσικά αυτοκίνητα, είναι στοιχεία που μένουν αξέχαστα από τους Καλαρρύτες.

Η συνέχεια για το βράδυ ήταν η λίγο πολύ γνωστή διαδικασία της φωτιάς και της όμορφης παρέας γύρο από αυτή μέχρι αργά. Ο ύπνος δροσερός αλλά χορταστικός και κάπως έτσι φτάνουμε στο πρωί του Σαββάτου να παίρνουμε το μονοπάτι για Συρράκο.

Μετά από δύο περίπου ώρες μέσα σε ένα εντυπωσιακό φαράγγι με πλούσια βλάστηση αλλά και πολύ έντονο ανάγλυφο φτάσαμε στο Συρράκο. Το δέος που σου προκαλεί η μαγεία της φύσης κατά τη διάσχιση του φαραγγιού διαδέχεται ο εντυπωσιασμός από την παραδοσιακή αρχιτεκτονική.

Η επιστροφή από τον ίδιο δρόμο κάθε άλλο παρά πληκτική μπορεί να χαρακτηριστεί, ενώ επιστρέφοντας στους Καλαρρύτες μας περίμενε άλλη μια έκπληξη αφού είχε στηθεί γλέντι στο χωριό με αφορμή μια βάπτιση.

Την επόμενη μέρα, μετά την απαραίτητη ξεκούραση, προορισμός ήταν το τρίτο χωριό της περιοχής το Ματσούκι. Παρά το γεγονός ότι αυτή τη φορά η διαδρομή δεν ήταν το ίδιο εύκολη καθώς η απόσταση ήταν μεγαλύτερη αλλά και το μονοπάτι ήταν κλεισμένο από την έντονη βλάστηση η φύση φρόντισε να μας ανταμείψει με ένα εντυπωσιακό θέαμα από τα νερά που ξεπηδούσαν από δεκάδες απίστευτα σημεία μέσα στις χαράδρες σχηματίζοντας καταρράκτες. Στο τέλος της διαδρομής η μονή της Βύλιζας, ένα  εντυπωσιακό μνημείο, θυμίζει τη δύναμη των ανθρώπων.

Μετά την επιβεβλημένη βόλτα στο Ματσούκι ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής μέσω της Ε.Ο. Τρικάλων- Άρτας, με την απαραίτητη στάση στο φράγμα της Μεσοχώρας.

Επόμενος προορισμός για το ΣΟΧΤ είναι το δάσος της Χουτιάνας που θα το διασχίσουμε την ερχόμενη Κυριακή 10/6 ξεκινώντας από τα Λιβάδια Περτουλίου.